مظنون حمله پل پلوسی به اتهامات فدرال محاکمه می شود

عکس: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و همسرش پل پلوسی برای مراسم شام رسمی هنرمند به افتخار دریافت کنندگان چهل و چهارمین جشن سالانه مرکز کندی در کتابخانه کنگره در واشنگتن دی سی، در 4 دسامبر 2021 وارد شدند. (Ken Cedeno/ رویترز، FILE)

دیوید دی پاپ، 42 ساله، اهل ریچموند، کالیفرنیا، با اتهامات فدرال حمله و تلاش برای آدم ربایی، و همچنین تعدادی از اتهامات ایالتی، از جمله اقدام به قتل، سرقت منزل و حمله با سلاح مرگبار مواجه است.

دپاپ در حالی که توسط پلیس بازجویی می‌شد، اظهار داشت که قصد دارد نانسی پلوسی را گروگان بگیرد و با او صحبت کند و می‌خواهد از او برای فریب فرد ناشناس دیگری استفاده کند. اگر قرار بود “حقیقت” را بگوید، دیپاپ به پلیس گفت که سخنران را ترک می کند. و اگر او “دروغ می گفت”، او گفت که طبق شکایت، “کاسه زانویش را می شکند”. دیپاپ به پلیس گفت که نانسی پلوسی را “رهبر دسته” دروغ های حزب دموکرات می داند و مطمئن است که او “حقیقت” را نمی گفت. دیپاپ توضیح داد که با شکستن کاسه زانویش، سخنران باید به کنگره منتقل شود، که به سایر اعضای حزب او نشان می دهد که طبق این شکایت عواقب اعمالی دارند.

جنکینز گفت: «این خانه و خود سخنران به طور خاص هدف قرار گرفتند.

بیشتر: منابع می گویند مظنون حمله به خانه پلوسی دارای زیپ، نوار چسب بود.

منابع به ABC News گفتند که پل پلوسی حداقل دو بار با چکش مورد اصابت قرار گرفت. به گفته درو هامیل، سخنگوی نانسی پلوسی، او پس از این حمله در بیمارستان بستری شد و روز جمعه تحت عمل جراحی موفقیت آمیزی قرار گرفت تا شکستگی جمجمه و جراحات جدی در بازو و دست راستش ترمیم شود. هامیل گفت، اگرچه جراحات وی قابل توجه است، اما انتظار می رود که شوهر گوینده بهبودی کامل پیدا کند.

عکس: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و همسرش پل پلوسی برای مراسم شام رسمی هنرمند به افتخار دریافت کنندگان چهل و چهارمین جشن سالانه مرکز کندی در کتابخانه کنگره در واشنگتن دی سی، در 4 دسامبر 2021 وارد شدند. (Ken Cedeno/ رویترز، FILE)

بعدازظهر سه‌شنبه، دیپاپ به همراه وکیل عمومی خود در دادگاه عالی سانفرانسیسکو حاضر شد و نسبت به اتهامات ایالتی بی‌گناه گفت و همه اتهامات را رد کرد. قاضی دستور داد که دیپاپ بدون وثیقه بازداشت شود و همچنین دستور حمایتی را امضا کرد که بیان می‌کند او نمی‌تواند با نانسی یا پل پلوسی ارتباط برقرار کند و نمی‌تواند تا 150 متری خانه آنها بیاید. قرار بود جلسه مقدماتی روز جمعه برگزار شود.

عکس: ماموران FBI در 28 اکتبر 2022 پس از اینکه شوهرش توسط یک متجاوز در خانه خود مورد حمله قرار گرفت، بیرون از محل اقامت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا ایستاده اند.  (اریک ریسبرگ/AP)

عکس: ماموران FBI در 28 اکتبر 2022 پس از اینکه شوهرش توسط یک متجاوز در خانه خود مورد حمله قرار گرفت، بیرون از محل اقامت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا ایستاده اند. (اریک ریسبرگ/AP)

انتظار می رود مرد متهم به حمله با چکش به همسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه در دادگاه فدرال کالیفرنیا محاکمه شود.

بیشتر: پلیس کاپیتول دوربین‌هایی در خارج از خانه پلوسی داشت که در هنگام سرقت نظارت نمی‌شدند: منابع

بیشتر: بر اساس اسناد دادگاه، مظنون حمله به پل پلوسی می خواست کاسه زانوهای نانسی پلوسی را بشکند.

مظنون حمله پل پلوسی به اتهامات فدرال محاکمه می شود در ابتدا در abcnews.go.com ظاهر شد.



منبع

بروک جنکینز، دادستان منطقه سانفرانسیسکو، در یک کنفرانس مطبوعاتی عصر دوشنبه، هنگام اعلام اتهامات ایالتی علیه دیپاپ، این حمله را “با انگیزه سیاسی” توصیف کرد و از مردم خواست که “به سخنانی که می گوییم توجه کنند و صدای ما را کم کنند. لفاظی سیاسی.”

نانسی پلوسی دوشنبه شب در بیانیه‌ای درباره وضعیت همسرش به‌روزرسانی کرد و گفت که او “در حال پیشرفت مداوم در روند بهبودی طولانی است.” او افزود که خانواده‌اش از «هزاران پیامی که نگرانی‌ها، دعاها و آرزوهای گرم» را از زمان «حمله هولناک» منتشر کرده «بیش از همه سپاسگزار» هستند.

بر اساس شکایت فدرال، ظاهراً دیپاپ از چکش برای نفوذ به اقامتگاه پلوسی در محله لوکس پاسیفیک هایتس سانفرانسیسکو در اوایل روز جمعه، درست قبل از ساعت 2 بامداد به وقت محلی استفاده کرده است. متجاوز سپس به طبقه بالا رفت، جایی که پل پلوسی 82 ساله در آن خواب بود و خواستار صحبت با “نانسی” شد. علیرغم اینکه به او گفته شد که بلندگو در خانه نیست و برای چند روز نخواهد بود، اما دپپ گفت که صبر خواهد کرد و طبق این شکایت شروع به بیرون آوردن زیپ‌بندها از کوله پشتی خود کرد تا پل پلوسی را ببندد.

بر اساس این شکایت، ماموران بعداً یک چکش دوم، یک رول نوار، طناب سفید، زیپ‌بندی و همچنین یک جفت دستکش لاستیکی و پارچه‌ای را از صحنه جرم گرفتند.

طبق این شکایت، پل پلوسی به DePape گفت که باید از حمام استفاده کند و به او اجازه داد تلفن همراهش را بگیرد و با 911 تماس بگیرد. دقایقی بعد دو افسر پلیس وارد خانه شدند و با دپاپ و پل پلوسی روبرو شدند که بر سر چکش با هم درگیر بودند. افسران به مردان گفتند که چکش را رها کنند، در این هنگام دپاپ ظاهراً کنترل چکش را به دست گرفت و آن را تاب داد و به سر پل پلوسی ضربه زد. افسران بلافاصله دیپاپ را مهار و خلع سلاح کردند، در حالی که به نظر می رسید پل پلوسی بیهوش روی زمین بود.