قضات حکم قطع 16 سال محکومیت قتل را لغو کردند

کلمبیا، اس سی (AP) – قضات در عالی ترین دادگاه کارولینای جنوبی روز چهارشنبه حکمی را حذف کردند که 16 سال از محکومیت یک قاتل محکوم شد، معامله ای که زندانی با گزارش فرار یک زندانی دیگر که به مدت دو روز کشف نشده بود، به دست آورد.

رادرفورد گفت که از ترس این که به خاطر همکاری با مقامات مورد حمله قرار گیرد، درخواست کرده است که برای حفظ امنیت پرایس در داخل زندان و پس از آزادی، این حرکت مخفی بماند.

وکیل پرایس، تاد رادرفورد، در سال 2017 گفت که موکلش با او تماس گرفت و به او گفت که جیمی کاسی زندانی برای دو روز ناپدید شده است و مقامات زندان ایالتی متوجه نشده بودند که او رفته است. کاسی در حال گذراندن حبس ابد بود که وکیل و خانواده خود را به بند کشیده بود زیرا از کار وکیل خود ناراضی بود.

رادرفورد گفت: «ادامه حضور او در وزارت اصلاحات حکم اعدام خواهد داشت.

پرایس، 43 ساله، به 35 سال زندان محکوم شد و در کارولینای جنوبی، قاتلان مجرم باید هر روز از دوران محکومیت خود را بگذرانند، مگر اینکه اطلاعات قابل توجهی در مورد جرایم دیگر ارائه دهند یا به نگهبانان زندان در خطر حمله کمک کنند.

جان کیترج، قاضی دادگاه عالی در طول 90 دقیقه بحث گفت: “ما اینجا هستیم تا اشتباهات را اصلاح کنیم.”

چندین قاضی دیوان عالی ایالتی گفتند که گیپسون که در دادگاه حضور داشت اما صحبت نکرد، باعث ایجاد آشفتگی شد.

پرایس در دسامبر 2002 به دلیل تیراندازی به کارل اسمالز جونیور در یک مهمانی در یک باشگاه به قتل محکوم شد. دادستان ها گفتند پرایس یکی از اعضای باندی بود که فکر می کرد اسمالز عضو یک سازمان رقیب است و اسمالز به او بی احترامی کرده است.

کارل اسمالز گفت: “من نمی دانم چرا کسی با این کار موافقت کرد.” و من ناراحتم که حرفی برای گفتن نداشتیم.»

آلن ویلسون، دادستان کل، که از طرف گیپسون بحث می کرد، گفت: “ایالت در این روند شکست خورد.”



منبع

دادستان منتخب این معامله را امضا کرد و به نظر می رسد که او به دلیل رعایت نکردن رویه مقصر شناخته می شود.

رسیدگی و تصمیم گیری برای پرونده ای که فقط 9 روز قبل در معرض دید عموم قرار گرفت، بسیار سریع بود.

رادرفورد گفت که بلافاصله پس از اینکه پرایس به او گفت که کازی فرار کرده است، با مدیر زندان های ایالتی تماس گرفت و تا آن زمان نگهبانان متوجه نبودند که کیسی رفته است.

قضات گفتند که آنها با دقت حکم کتبی خود را تنظیم خواهند کرد زیرا آنها نه تنها تصمیم می گیرند که آیا قیمت به زندان بازگردد یا خیر، بلکه پارامترهای برنامه ای که اجازه آزادی زودهنگام را برای زندانیانی که به مقامات زندان کمک می کنند را نیز تعیین می کنند.

در جریان مشاجره‌های روز چهارشنبه، قاضی‌ها گفتند که دوست ندارند این معامله مخفی بماند، از جمله از طرف والدین مردی که پرایس کشته شد. دادگاه عالی همچنین خاطرنشان کرد که قبل از اینکه پرایس 19 سال پس از محکومیت 35 ساله خود برای قتل در یک باشگاه کلمبیا در سال 2002 از زندان خارج شود، جلسه رسمی برگزار نشد.

در پایان سال 2022، رادرفورد از وکیل دادگستری بایرون گیپسون خواست تا حکم پرایس را بر اساس گزارش فرار و داستان هایی مبنی بر اینکه دو نگهبان را از جراحات جدی در طول حملات دور نگه داشته، کاهش دهد. رادرفورد و گیپسون به طور خصوصی با یک قاضی صحبت کردند، سپس جزئیات کاهش مجازات پرایس را از طریق ایمیل قبل از اینکه قاضی آن را امضا کند، بررسی کردند.

حکم 3-2 کمتر از دو ساعت پس از آن صادر شد که دادگاه عالی کارولینای جنوبی استدلال هایی را درباره پرونده جروید پرایس شنید. قضات نوشتند که تصمیم خود را بعداً توضیح خواهند داد و به مجریان قانون دستور دادند که فوراً پرایس را پیدا کرده و او را به زندان ایالتی بازگردانند.

والدین قربانی پرایس در جلسه روز چهارشنبه در جمع حاضران بودند.