شهرها افسران ارشد گرما را برای مقابله با تأثیر نابرابر تغییرات آب و هوا استخدام می کنند

وی. کلی ترنر، دانشیار گفت: «اگر می‌خواهید تحریک‌کننده باشید، می‌توانید بگویید که گرمای شدید بزرگ‌ترین بی‌عدالتی است، زیرا هیچ‌کس در اثر گرمای شدید نمی‌میرد مگر اینکه منابع لازم برای مقابله با آن را نداشته باشد». برنامه ریزی شهری در مرکز نوآوری لوسکین UCLA. “این مردمی هستند که نمی توانند به داخل خانه بروند که در حال مرگ هستند.”

در حالی که نقش CHO جدید است، برنامه‌های عملیاتی گرمایش شهری نیستند. فیلادلفیا در سال 2018 یک کمپین جامعه محور به نام “Beat the Heat” را برای کاشت درخت، توزیع آب و آوردن مردم به مراکز خنک کننده راه اندازی کرد. آستین، تگزاس، مناطقی به اصطلاح عمل تاب آوری را برای مکان یابی فضاهای موجود که می توانند به عنوان مراکز خنک کننده عمل کنند، توسعه داد. شیکاگو پس از یک موج گرما مرگبار در سال 1995 وارد عمل شد، از جمله نیاز به آموزش ویژه برای اولین پاسخ دهندگان برای رسیدگی به بیماری های مربوط به گرما.

دود شدید آتش سوزی در شمال لس آنجلس، آسمان پاسادنا، کالیفرنیا، 22 ژوئیه 2016 را تاریک می کند. (جان آنتزاک/AP)

از آن زمان، او کمپین «Heat Relief 4 LA» را راه‌اندازی کرده است تا در جوامعی که اکثریت آنها را لاتین، سیاه‌پوست، یا آسیایی‌آمریکایی تشکیل می‌دهند و میانگین درآمد خانوار کمتر از 27000 دلار در سال است، در مورد گرمای شدید صحبت کند.

مارتا سگورا، افسر ارشد گرمایش لس آنجلس، به یاهو نیوز گفت: «راه‌حل‌هایی که ما نیاز داریم وجود دارد. ما فقط باید آنها را به مناطقی که بیشتر به آنها نیاز دارند متصل کنیم.»

مردی در طول موج گرمای اخیر در مونترال به دنبال سایه ای می گردد

در گذشته، کارشناسان می گویند که برقراری ارتباط با جدیت این موضوع دشوار بوده است. «زلزله، طوفان و سیل در چهره شماست و می توانید آنها را ببینید. کلی سندرز، دانشیار مهندسی عمران و محیط زیست در USC، گفت: با استرس گرمایی، ما لزوماً تصور عمومی برای آن نداریم، هرچند که بسیار کشنده تر است.

از آنجایی که گرما معمولاً به عنوان دلیل رسمی مرگ ثبت نمی شود – گرمای شدید اغلب علت بیماری های کشنده مانند حملات قلبی یا سکته است – نسبت دادن مشکل است. در سال 2020، مجله اپیدمیولوژی محیطی دریافت که در 297 شهرستان پرجمعیت ایالات متحده، سالانه حداقل 5600 مرگ و میر ناشی از گرما است. اما مطالعات نشان می دهد که تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از گرما که هر سال در ایالات متحده رخ می دهد به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه قبلا گزارش شده است است. بر اساس تحقیقات مرکز صداقت عمومی، مرگ و میر ناشی از گرما در آریزونا در دهه گذشته بیش از دو برابر شده است.

چه کسی رنج می برد

کودکان در بخش مرکزی جنوبی لس آنجلس در طول موج گرما در اوت 1997 در آب از شیر آتش نشانی بازی می کنند.

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که مناطقی با نرخ فقر بالاتر در ماه های تابستان در مقایسه با محله های ثروتمندتر دمای 7 درجه فارنهایت گرمتر را تجربه کردند. این مناطق شهری، اغلب کم درآمد و از نظر نژادی متنوع تر، با درختان کمتر و سرسبزی کمتر، جزایر گرمایی نامیده می شوند. نشان داده شده است که درختان و گیاهان دمای اوج تابستان را 2 تا 9 درجه فارنهایت کاهش می دهند.

کودکان در بخش مرکزی جنوبی لس آنجلس در طول موج گرما در اوت 1997 در آب شیر آتش نشانی بازی می کنند (Reed Saxon/AP)

UCLA در سال 2021 یک ابزار نقشه برداری برای ردیابی گرمای شدید و بازدید از اتاق اورژانس مربوط به گرما ایجاد کرد. کارشناسان دریافتند که گرما باعث 1510 مراجعه به اورژانس در هر “روز گرما” می شود. نرخ بازدید از ER در بخش های کم درآمد LA بالاترین بود

چه کاری می توان انجام داد

دود شدید ناشی از آتش سوزی در شمال لس آنجلس، آسمان پاسادنا، کالیفرنیا، 22 ژوئیه 2016 را تاریک می کند.



منبع

با بودجه سالانه 1 میلیون دلاری، Segura با رهبران جامعه همکاری می کند تا کتابخانه ها و امکانات تفریحی را به عنوان مراکز خنک کننده تعیین کند که ساکنان LA می توانند از AC لذت ببرند. او همچنین اپلیکیشنی به نام Cool Spots ایجاد کرد که نقشه ای از آن فضاها را ارائه می دهد. او قصد دارد با بخش‌های پارک‌ها و زیرساخت‌ها برای کاشت درختان بیشتر و ساخت معماری شهری مقاوم در برابر گرما همکاری کند.