ریباکینا سوئیاتک را شکست داد و اوستاپنکو در استرالیا صدرنشین گاوف شد

در ست دوم، به نظر می رسید که سویاتک خودش را به مسیر برگشت بازگردانده است و بسیار شبیه بازیکنی است که در سال گذشته 37 بازی پیروز شده بود. اما این افزایش زیاد طول نکشید و ریباکینا در شش بازی از هفت بازی آخر مسابقه شرکت کرد.

ریباکینا که از سرویس‌های بزرگ خود برای ناآرام کردن سویاتک استفاده کرد و از مبادلات پایه خود بهتر شد، گفت: “من در لحظات مهم خوب بازی کردم.” “البته من هر بار که به زمین می روم عصبی هستم، مثل همه فکر می کنم. اما من همیشه آرامم حداقل سعی می کنم احساساتم را زیاد نشان ندهم. مربی من می گوید که من واقعاً نیاز دارم گاهی اوقات نشان دهم، بنابراین من نیز در حال یادگیری هستم.

تنیس AP: https://apnews.com/hub/tennis و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

ریباکینا در مسکو به دنیا آمد اما از سال 2018 برای قزاقستان بازی کرده است، زمانی که این کشور برای حمایت از حرفه تنیس خود به او کمک مالی ارائه کرد.

رتبه 25 ریباکینا به درستی توانایی یا نتایج او را منعکس نمی کند زیرا قهرمانی او در باشگاه آل انگلیس در ماه ژوئیه با هیچ امتیازی همراه نبود. تورهای WTA و ATP تمام امتیازات را در ویمبلدون در سال 2022 پس از ممنوعیت باشگاه All England از حضور بازیکنان روسیه و بلاروس به دلیل تهاجم به اوکراین محروم کردند.

___

ملبورن، استرالیا (AP) – دیداری بین ایگا سویاتک و کوکو گاوف در مسابقات آزاد استرالیا برگزار نخواهد شد. در عوض، این بازیکنانی هستند که یکشنبه آنها را شکست می دهند – قهرمان فعلی ویمبلدون، النا ریباکینا و قهرمان اوپن فرانسه در سال 2017، یلنا اوستاپنکو – که برای حضور در نیمه نهایی به مصاف هم می روند.

رایباکینا به پایان رساندن ست عشق را به پایان رساند و آن را با یک آس 113 مایل در ساعت (183 کیلومتر در ساعت) تکمیل کرد، و بک هند خطرناک او نیز بسیار کمک کننده بود: او در ست اول شش برنده از آن بال به دست آورد، در مقایسه با صفر برای سویاتک. .

یکی از کلیدهای اوستاپنکو در مقابل گاوف: اوستاپنکو 3 بر 3 به گل رسید و فرصت های شکست خود را به گل تبدیل کرد و گاوف در چنین موقعیت هایی فقط 1 بر 8 بود.

سویاتک در بهترین حالت خود نبود و ریباکینا نقش زیادی با آن داشت. در بازی افتتاحیه، سویاتک 40-love را رهبری کرد اما شکست خورد. در مرحله بعد، سویاتک دو امتیاز شکست را در امتیاز 15-40 نگه داشت، اما موفق به تبدیل به گل نشد. بنابراین در اوایل، در حالی که در نهایت 2-2 به پایان رسید، به خوبی می توانست 4-0 به نفع سویاتک باشد.

هم بازیکن بیست و دوم، ریباکینا، یک بازیکن 23 ساله که نماینده قزاقستان است، و هم بازیکن هفدهم اوستاپنکو، یک بازیکن 25 ساله از لتونی، برای اولین بار در ملبورن پارک به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

تا روز یکشنبه، هر دوی آنها در این رویداد نسبتاً مسلط به نظر می رسیدند و در هر ست مسابقه ای که می رفتند پیروز می شدند، سوئیاتک در مجموع تنها 15 گیم و گاوف تنها 19 بازی در سه مسابقه حذف کردند.

ریباکینا شش آس زد و در مقابل بازیکن 21 ساله لهستانی که یک سال پیش در استرالیا نیمه نهایی بود، 24 بر 15 برتری را در برنده ها به دست آورد. این به دنبال پیروزی ریباکینا بر دانیل کالینز نایب قهرمان سال 2022 در دور سوم بود.

ریباکینا علیرغم موقعیتش به عنوان یک قهرمان بزرگ، از کانون توجه خارج شده است: مسابقه دور اول او در ملبورن پارک دوشنبه گذشته در کورت 13 کوچک برگزار شد. مسابقه او با قهرمان دو دوره اسلم، گاربینه موگوروزا، حداقل در مسابقات آزاد آمریکا در سال 4 در کورت 4 بود.

اما بازی او ارزش توجه بیشتری را دارد، همانطور که او در ناک اوت کردن سویاتک نشان داد.

سویاتک سه بار قهرمان بزرگی از جمله عناوین اوپن فرانسه و اوپن آمریکا در فصل گذشته است. او در ژوئن گذشته در فینال رولان گاروس، گاوف، 18 ساله آمریکایی را شکست داد.

ریباکینا ایگا سویاتک شماره 1 را با نتایج 6-4، 6-4 در راد لاور آرنا حذف کرد، در حالی که اوستاپنکو در مارگارت کورت آرنا، شماره 7 گاوف را 7-5 و 6-3 پشت سر گذاشت.