ذخایر استراتژیک نفت چیست؟

___

کاهش تولید که روز چهارشنبه اعلام شد، آزادسازی 180 میلیون بشکه ای را که بایدن در ماه مارس مجاز کرده بود، تکمیل کند که در ابتدا قرار بود طی 6 ماه انجام شود. این ذخایر استراتژیک را به پایین‌ترین سطح خود از سال 1984 رسانده است، چیزی که دولت آن را «پل» می‌نامد تا تولید داخلی افزایش یابد. این ذخایر در حال حاضر حدود 400 میلیون بشکه نفت دارد.

عرضه و تقاضا. بایدن امیدوار است که با انتشار نفت بیشتر در بازار، قیمت ها کاهش یابد. قیمت‌ها تقریباً دو هفته پس از اعلام اولیه بایدن در مورد بهره‌برداری از ذخایر در ماه نوامبر کاهش یافت، اما قبل از پایان ماه دوباره شروع به افزایش کردند. نفت خام آمریکا در سال جاری بیش از 10 درصد افزایش یافته است، اما از ژوئن که قیمت هر بشکه بیش از 120 دلار بود، به طور پیوسته کاهش یافته است. معاملات آتی نفت خام آمریکا در روز چهارشنبه حدود 83 دلار معامله شد.

___

در اینجا نگاهی به آنچه درگیر است می بینیم:

ذخایر استراتژیک نفت آمریکا مجموعه ای از غارهای نمک زیرزمینی در تگزاس و لوئیزیانا است که می تواند بیش از 700 میلیون بشکه نفت را در خود جای دهد، اگرچه در حال حاضر پر نیست. به گفته وزارت انرژی ایالات متحده، ذخایر نفت در اوایل این ماه تقریباً 409 میلیون بشکه بود که در مقایسه با بیش از 617 میلیون بشکه در همان نقطه در سال گذشته کاهش یافت.

شرکت های عرضه کننده نفت از قیمت های بالاتر سود می برند. اما مصرف کنندگان آن را دوست ندارند وقتی آن قیمت های بالاتر به پمپ می رسد.

ایالات متحده اکنون بیش از واردات نفت خود صادرات نفت دارد، اما این ذخایر به دلایل مختلف از خنثی کردن تأثیر طوفان‌ها و بسته شدن کانال کشتی‌ها گرفته تا جمع‌آوری پول برای کاهش کسری، باقی مانده و از آن استفاده شده است.

از یک سو، صنعت نفت و گاز ایالات متحده توسط برخی از رهبران سیاسی به دلیل ایجاد استقلال انرژی مورد تحسین قرار گرفته است. زمانی که ایالات متحده به شدت به واردات متکی بود، کشورهای دیگر اکنون برای نفت به ایالات متحده متکی هستند. این همچنین یک تامین کننده شغل است: به گفته موسسه نفت آمریکا، صنعت نفت و گاز بیش از 10 میلیون نفر در ایالات متحده استخدام می کند و حدود 8 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

دالاس (AP) – رئیس جمهور جو بایدن قصد دارد 15 میلیون بشکه نفت یا بیشتر از ذخایر استراتژیک ایالات متحده آزاد کند تا از افزایش قیمت بنزین در حال حاضر که اوپک و متحدانش قصد کاهش تولید دارند جلوگیری کند.

___

قیمت جهانی نفت حتی قبل از حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه در حال افزایش بود. زمانی که بایدن در اوایل ماه مارس ممنوعیت واردات نفت روسیه را اعلام کرد، اذعان کرد که این امر برای مصرف کنندگان آمریکایی هزینه دارد.

___

دولت امیدوار است بهره برداری از ذخایر استراتژیک نفت، اقدامی که تنها چند هفته قبل از انتخابات میان دوره ای انجام می شود، برای رای دهندگانی که از قیمت های بالای بنزین دست و پنجه نرم می کنند، آسوده خاطر باشد.

___

آیا بنزین ارزان تر می شود؟

___

چگونه روغن را خارج می کنند؟

این موسسه قبلاً گفته بود که هرگونه آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک باید با اقدامات سیاستی همراه باشد که تولید انرژی بیشتر ایالات متحده را تشویق می کند. این با وعده بایدن برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی که به تغییرات آب و هوایی کمک می کنند، در تضاد است.



منبع

قیمت بنزین قهقرایی است – افراد با درآمد پایین تر نسبت به آمریکایی های مرفه بیشتر درصد بیشتری از پول خود را برای بنزین خرج می کنند – بنابراین افزایش قیمت ها به حساس ترین مصرف کنندگان به قیمت آسیب می رساند. کوین بوک، مدیر عامل شرکت Clearview Energy Partners، می‌گوید که این مصرف‌کنندگان ممکن است در معیارهای اقتصاد کشور ظاهر نشوند، “اما در شمارش آرا ظاهر می‌شوند… اگر به این موضوع بپردازیم، واقعاً موضوع همین است.”

اینکه آیا اقدام اخیر بایدن به نتیجه برسد به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عواملی که باید در نظر داشت: با وجود اینکه 1 میلیون بشکه در روز مقدار زیادی نفت است، ایالات متحده در سال گذشته نزدیک به 20 میلیون بشکه در روز مصرف کرد و مصرف در سراسر جهان به بالای 97 میلیون بشکه در روز رسید.

ذخیره نفت چیست؟

آنچه بیشتر مردم می خواهند بدانند این است که چه اتفاقی برای قیمت ها در پمپ می افتد. عوامل زیادی در قیمت بنزین دخیل هستند. پالایشگاه ها نفت خام را از قبل خریداری می کنند، بنابراین می توانند همچنان با نفت گران تر کار کنند. ایالت ها نرخ های مالیاتی متفاوتی دارند که بر قیمتی که رانندگان می پردازند تأثیر می گذارد.

___

چرا از آن استفاده می شود؟

چه کسی بیشتر آسیب می بیند؟

بر اساس گزارش باشگاه خودرو AAA، در روز چهارشنبه، میانگین قیمت ملی یک گالن معمولی 3.85 دلار بود که نسبت به ماه گذشته 18 سنت افزایش داشت.

حتی اگر این قیمت‌ها کاهش پیدا نکنند، بایدن می‌تواند استدلال کند که با استفاده از ذخایر سعی کرده به آن کمک کند.

این میانگین در بسیاری از ایالت های میانه کشور کمتر از آن است، اما در شمال شرق بالاتر و در غرب بالاتر است. در کالیفرنیا هر گالن 5.94 دلار است.

چرا نفت مهم است؟

نفت سبک تر از آب است – به همین دلیل است که بلایایی مانند حوادث ناشی از نفتکش اکسون والدز و دکل حفاری Deepwater Horizon لکه هایی را روی سطح ایجاد می کند. برای حذف نفت از ذخایر، آب به داخل غارهای نمک پمپ می شود و باعث شناور شدن نفت خام به سطح می شود، جایی که از طریق خطوط لوله به پالایشگاه ها فرستاده می شود.

این ذخایر پس از تحریم نفتی اعراب در دهه 1970 ایجاد شد تا به ایالات متحده منابعی بدهد که در مواقع اضطراری قابل استفاده باشد.

چرا بایدن از ذخایر استفاده می کند؟

آینده نفت و گاز در ایالات متحده یک نقطه عطف سیاسی و منبع تنش است، به ویژه زمانی که شرکت ها و سازمان های دولتی با تغییرات آب و هوایی و گذار به منابع انرژی پاک تر دست و پنجه نرم می کنند.

در سال 1991، پرزیدنت جورج اچ دبلیو بوش اجازه خروج نزدیک به 34 میلیون بشکه در طول جنگ خلیج فارس را صادر کرد، اگرچه تنها 17 میلیون بشکه از آن استفاده شد. در سال 2011، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، آزادسازی 30 میلیون بشکه نفت را برای جبران اختلال در عرضه از لیبی تصویب کرد.

استفاده از ذخایر یکی از معدود کارهایی است که یک رئیس جمهور می تواند به تنهایی برای کنترل تورم انجام دهد، که آمریکایی ها را فقیرتر می کند و اغلب برای حزبی که کنترل کاخ سفید را در دست دارد، یک مسئولیت سیاسی ایجاد می کند.