ترامپ می‌گوید «نشت‌های غیرقانونی» نشان می‌دهد که او روز سه‌شنبه در تحقیقات مالی در نیویورک دستگیر خواهد شد

جمهوری خواهان روز شنبه به دفاع از ترامپ پرداختند و از تحقیقات نیویورک انتقاد کردند، اگرچه آنها از تمایل او برای تظاهرات در خیابان ها استقبال نکردند. او بعداً در همان روز فراخوان‌های خود را برای تظاهرات تشدید کرد و در یک پست اجتماعی دیگر نوشت: «ما باید آمریکا را نجات دهیم! اعتراض، اعتراض، اعتراض!!!»

رئیس جمهور دونالد ترامپ در کاخ سفید (برندان اسمیالوفسکی / خبرگزاری فرانسه از طریق فایل گتی ایماژ)

کاندیدای 76 ساله ریاست جمهوری گفته است که حتی در صورت متهم شدن به او، برنامه ای برای کنار رفتن از رقابت های انتخاباتی ندارد. او در یک رویداد سیاسی در اوایل ماه مارس به خبرنگاران گفت: «مطمئناً خیر» و افزود که اتهام گرفتن «احتمالاً تعداد من را افزایش می‌دهد، اما این برای آمریکا چیز بسیار بدی است».

ترامپ نگفت که آیا مجری قانون از کیفرخواست آینده به او اطلاع داده است یا خیر. سخنگوی ترامپ بعداً در بیانیه‌ای تصریح کرد که «هیچ اطلاعیه‌ای به جز افشای غیرقانونی وزارت دادگستری و دفتر DA به NBC» و سایر رسانه‌ها وجود ندارد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

ترامپ در ادامه گفت: «این توافق برای توقف اتهامات نادرست و اخاذی او در مورد یک رابطه مورد استفاده قرار گرفت … علیرغم اینکه قبلا نامه مفصلی را امضا کرده بود که در آن اذعان کرده بود که هیچ رابطه ای وجود ندارد.» توییتر.

شاهد کلیدی در پرونده فعلی مایکل کوهن، وکیل و تعمیرکار سابق ترامپ است که این هفته در مقابل هیئت منصفه شهادت داد. کوهن در سال 2018 در دادگاه فدرال به پرداخت غیرقانونی پرداخت به دانیلز به منظور “هدف اصلی تاثیرگذاری” بر انتخابات ریاست جمهوری 2016 اعتراف کرد و گفت که این کار را به دستور ترامپ انجام داده است. او به دلیل آن و سایر جرایم به سه سال زندان محکوم شد.

ترامپ هرگونه تخلفی را رد کرده و تحقیقات دفتر دادستان دموکرات منطقه منهتن آلوین براگ را ادامه «شکار جادوگران» علیه او خوانده است. او همچنین براگ را که سیاه پوست است به «نژادپرست» متهم کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا روز شنبه گفت که “نشت اطلاعات غیرقانونی” نشان می‌دهد که او روز سه‌شنبه دستگیر می‌شود و از حامیانش خواست اعتراض کنند.

مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، در توییتی نوشت: «نیازی به اعتراض نداریم» و افزود: «این احمق ها سرنوشت خود را در سال 2024 رقم می زنند».

ان‌بی‌سی نیوز روز جمعه گزارش داد که سازمان‌های مجری قانون در حال آماده‌سازی برای کیفرخواست احتمالی ترامپ در اوایل هفته آینده هستند.

“اعتراض کنید، ملت ما را پس بگیرید!” ترامپ نوشت.

ترامپ اذعان کرده است که 130 هزار دلار را به کوهن بازپرداخت کرده است، اما معتقد است این پرداخت قانونی بوده است. ترامپ توییت کرد در سال 2018 که پول «از کمپین» نبوده و این معامله «قرارداد خصوصی بین دو طرف، معروف به توافقنامه عدم افشای اطلاعات» یا NDA بوده است.

این سخنگو افزود: “رئیس جمهور ترامپ به درستی بر بی گناهی خود و سلاحی شدن سیستم بی عدالتی ما تاکید می کند. او آخر هفته آینده برای یک راهپیمایی عظیم در تگزاس خواهد بود. دوباره آمریکا را بزرگ کنید!”

سخنگوی دفتر براگ از اظهار نظر درباره پست‌های اجتماعی حقیقت ترامپ خودداری کرد.

رئیس جمهور دونالد ترامپ در کاخ سفید (برندان اسمیالوفسکی / خبرگزاری فرانسه از طریق فایل گتی ایماژ)

ترامپ در پست‌هایی در پلتفرم رسانه اجتماعی خود Truth Social به گزارش‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد به زودی ممکن است با اتهامات جنایی احتمالی در نیویورک در ارتباط با پرداخت پول به ستاره فیلم بزرگسالان استورمی دانیلز روبرو شود.

ترامپ، یکی از نامزدهای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری، «نشت اطلاعات غیرقانونی» را که «نشان می‌دهد» او روز سه‌شنبه دستگیر می‌شود، محکوم کرد.