آیا احتمال دستگیری دونالد ترامپ به زودی وجود دارد؟ آیا او متهم خواهد شد؟ آنچه ما می دانیم

ترامپ می‌گوید اگر در هر یک از چندین تحقیقات فعلی درباره رفتارش متهم شود، باز هم برای ریاست‌جمهوری دوباره نامزد خواهد شد. اما در یکی از این تحقیقات – در پرونده پول خاموش در نیویورک – بر اساس اطلاعات جدیدی که در این هفته منتشر شد، نشانه های جدیدی وجود دارد که ممکن است اتهامات جنایی قریب الوقوع باشد.

  • بیشتر: کوهن، وکیل سابق ترامپ، در برابر هیئت منصفه نیویورک در تحقیقاتی که ستاره‌های پورنو در مورد پول‌های پنهان کرده بودند، شهادت می‌دهد

    خود ترامپ در روزهای اخیر اعتراف کرده است که این پول را پرداخت کرده است تا دانیلز را از افشای علنی رابطه با او درست قبل از انتخابات بازدارد. پیش از این، ترامپ همدستی در یک سری اظهارات عمومی را رد کرده بود.

    تاکوپینا در مصاحبه ای سه شنبه شب به News Nation گفت: “می دانید، فکر می کنم اکنون این احتمال بیشتر می شود.”

    جو تاکوپینا برای عکاسان در ونیز، ایتالیا، جمعه، 9 اکتبر 2015 ژست می گیرد. جو تاکوپینا، وکیل نیویورکی، گروهی از سرمایه گذاران را رهبری می کند که باشگاه فوتبال دسته چهارم ونیز را خریداری کرده اند.  تاکوپینا و دیگر سرمایه گذاران آمریکایی جان گلدمن و جان تاپینیس روز جمعه از خرید Venezia FC در شهر تالاب خبر دادند.  (AP Photo/لوئیجی کوستانتینی)

    آیا او به زودی توسط هیئت منصفه بازداشت می شود یا کیفرخواست صادر می شود؟ در اینجا چیزی است که ما می دانیم:

    این است که چرا ممکن است کیفرخواست ترامپ قریب الوقوع باشد

    کرشنر روز شنبه به USA TODAY گفت که مقامات اغلب در مورد تسلیم شدن یک متهم سرشناس مانند ترامپ مذاکره می کنند تا از تماشای نمایش “پرپ پیاده روی” که در آن فرد هنگام ورود به دادگاه یا ایستگاه پلیس در برابر رسانه ها رژه می رود، اجتناب کنند.

    یکی از سخنگویان گفت که ترامپ هیچ اطلاعیه خاصی مبنی بر متهم شدن او دریافت نکرده است.

    بروستر هیچ اظهار نظری در مورد اینکه آیا دانیلز واقعاً قبلاً شهادت داده است یا از او خواسته شده است در برابر هیئت منصفه بزرگ منهتن که کیفرخواستی را در این پرونده ارائه می کند، شهادت نداده بود.

    یک منبع آگاه با تحقیقات به USA TODAY گفت که آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن و تیمش برای تقویت شهادت کوهن به شواهد فراوانی تکیه می کنند.

    بیشتر: دونالد ترامپ مدعی است که سه شنبه در تحقیقات منهتن دستگیر خواهد شد و خواستار اعتراضات شد

    اما کرشنر گفت که تردید دارد تلاش ترامپ این بار نتیجه مشابهی داشته باشد.

    مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق رئیس جمهور دونالد ترامپ، قبل از ترک آپارتمان خود در منهتن برای زندان در 6 می 2019 در نیویورک، با رسانه ها صحبت می کند.

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: آنچه می دانیم در مورد اینکه آیا دونالد ترامپ متهم خواهد شد یا خیر.





منبع

دنیلز، که نام اصلی او استفانی کلیفورد است، نیز پذیرفت که در برابر هیئت منصفه شاهد باشد – و در طول محاکمه اگر ترامپ در نهایت به جرمی در ارتباط با پرداخت‌ها متهم شود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت که این شامل حجم‌هایی از ایمیل‌ها، متن‌ها و سایر اسناد جمع‌آوری‌شده در حین بازرسی از محل‌های کوهن و دستگاه‌های الکترونیکی است.

پرداخت پولی به بازیگر فیلم بزرگسالان استورمی دنیلز در دو مورد از دعوای حقوقی که به دنبال اسناد مالیاتی و مالی از شرکت حسابداری پرزیدنت ترامپ است، اهمیت دارد.

یک منبع دوم آشنا به تحقیقات گفت که حداقل هفت دادستان و بازپرس DA در بحث با دانیلز و وکیلش شرکت داشته اند و او آماده است تا نوعی از اسناد تاییدی خود را از دوره زمانی مورد بحث به اشتراک بگذارد.

کرشنر گفت که مقامات باید درخواست ترامپ را برای اقدام جدی بگیرند و گفتند که این امر به طور بالقوه می تواند منجر به شورش های گسترده ای شود که در 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده رخ داد.

مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق رئیس جمهور دونالد ترامپ، قبل از ترک آپارتمان خود در منهتن برای زندان در 6 می 2019 در نیویورک، با رسانه ها صحبت می کند.

مشارکت کنندگان: الا لی، دیوید جکسون، کوین جانسون

«در 6 ژانویه، مردم به این دلیل که به آنها گفته شده بود رای آنها دزدیده شده، ناراحت شدند. بنابراین آنها آن را شخصاً گرفتند. اینجا. من فکر نمی‌کنم چنین انگیزه‌ای وجود داشته باشد که در 6 ژانویه وجود داشت.

عمیق تر حفاری کنید:

خود ترامپ در سایت شبکه اجتماعی خود Truth Social پیش‌بینی کرد که روز سه‌شنبه در ارتباط با تحقیقات انجام شده توسط دادستانی منطقه منهتن دستگیر خواهد شد و از حامیانش خواست تا پیش از کیفرخواست احتمالی توسط هیئت منصفه که شواهدی را در این پرونده استماع می‌کند اعتراض کنند. .

پرداخت پولی به بازیگر فیلم بزرگسالان استورمی دنیلز در دو مورد از دعوای حقوقی که به دنبال اسناد مالیاتی و مالی از شرکت حسابداری پرزیدنت ترامپ است، اهمیت دارد.

ترامپ در پلتفرم شبکه اجتماعی Truth Social خود نوشت: «من مطلقاً هیچ اشتباهی نکردم، هرگز با استورمی دنیلز رابطه نداشتم، و همچنین نمی خواستم با استورمی دانیلز رابطه داشته باشم. “من برای حل این اخاذی از خود به مشاوره اعتماد کردم.”

کوهن، وکیل و تعمیرکار قدیمی ترامپ، هفته گذشته دو روز را در مقابل هیئت منصفه علیه رئیس سابق خود شهادت داد. کوهن که قبلاً در رابطه با این پرونده و موارد دیگر دوران زندان را سپری کرده است، ادعاهای خود را تکرار کرد که ترامپ شخصاً به او دستور داده است که به دنیلز پول بدهد تا به شانس او ​​برای شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2016 لطمه ای وارد نشود.

اما بروستر با استناد به همکاری و شهادت او در محاکمه وکیل سابقش، مایکل آوناتی، گفت که دنیلز «شاهد بسیار خوبی خواهد بود».

کرشنر گفت: «این یک نمایشنامه خارج از کتاب بازی ترامپ است. ما با “ایستادن، آماده باش” شروع کردیم. سپس به “بیا به دی سی در 6 ژانویه، وحشی خواهد بود.” اکنون برای محاکمه من به منهتن آمده ایم. اعتراض کنید، کشور ما را پس بگیرید.»

برخی از دادستان‌های سابق، از جمله گلن کرشنر و پل پلتیر، به USA TODAY گفتند که چنین اظهارنظرهایی می‌تواند به طور بالقوه ترامپ را در تخلفات جنایی مشکوک تحت بررسی دفتر DA، از جمله کمک‌های غیرقانونی کمپین تبلیغاتی، دخیل کند.

آیا ترامپ در صورت کیفرخواست به او دستبند زده و دستگیر می شود؟

دانیل فیلسون، سخنگوی دفتر دادستانی منطقه منهتن، روز شنبه از اظهار نظر درباره اظهارات ترامپ خودداری کرد. اما نشانه های دیگری وجود دارد که نشان می دهد ممکن است کیفرخواست قریب الوقوع باشد.

از خود ترامپ برای شهادت در برابر هیئت منصفه دعوت شده بود، که به گفته دادستان نشانه مطمئنی است که تحقیقات در مراحل پایانی خود است و احتمالاً کیفرخواست صادر می کند. پس از افشای این دعوت، جو تاکوپینا، وکیل خود ترامپ در این پرونده، احتمال صدور کیفرخواست در آینده را تایید کرد.

سخنگوی ترامپ به USA TODAY گفت: “هیچ اطلاعیه ای” در رابطه با زمان اتهامات جنایی احتمالی وجود ندارد. اما درخواست رئیس جمهور سابق برای اعتراض باعث نگرانی مجریان قانون درگیر در تدارک چنین رویدادی شد.

دانیلز که در سال 2006 مدعی رابطه نامشروع با ترامپ بود، از سوی دادستان های دفتر براگ نیز درخواست شد تا با آنها ملاقات کند و زوم این کار را چهارشنبه گذشته با وکیلش انجام داد.

جو تاکوپینا برای عکاسان در ونیز، ایتالیا، جمعه، 9 اکتبر 2015 ژست می گیرد. جو تاکوپینا، وکیل نیویورکی، گروهی از سرمایه گذاران را رهبری می کند که باشگاه فوتبال دسته چهارم ونیز را خریداری کرده اند. تاکوپینا و دیگر سرمایه گذاران آمریکایی جان گلدمن و جان تاپینیس روز جمعه از خرید Venezia FC در شهر تالاب خبر دادند. (AP Photo/لوئیجی کوستانتینی)

وکیل دنیلز، کلارک بروستر، به USA TODAY گفت که نمی تواند در مورد آنچه او و دانیلز با دادستان ها صحبت کرده اند، اظهار نظر کند. اما او گفت که این اولین بار نیست که در طول وکالت خود از دانیلز که در سال 2019 آغاز شد، در مورد این پرونده با آنها در تماس بوده است.

گمانه زنی ها در مورد مشکلات حقوقی احتمالی ترامپ در حالی که تحقیقات دفتر دادستانی منطقه منهتن به پایان خود نزدیک می شود، مجریان قانون و جهان سیاسی را در معرض خطر قرار داده است. کارشناسان حقوقی می گویند اگر ادعاهای ترامپ صحت داشته باشد، این اولین بار در تاریخ ایالات متحده خواهد بود که یک رئیس جمهور سابق با اتهامات جنایی روبرو می شود.

یکی از مقامات آشنا با این ترتیبات گفت که درخواست برای تظاهرات ممکن است فوراً مستلزم وجود ردپای امنیتی بزرگتر در نیویورک و ماموران بیشتری باشد تا بر حرکات رئیس جمهور سابق نظارت کنند.

آیا درخواست ترامپ برای اعتراض حامیان منجر به خشونت خواهد شد؟

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا صبح شنبه پیش‌بینی کرد که سه‌شنبه آینده به‌خاطر نقشی که در پرداخت 130000 دلاری پرداخت‌های غیراخلاقی به یک نفر داشت، دستگیر خواهد شد. بازیگر فیلم بزرگسالان در روزهای رو به پایان از انتخابات 2016 برای ساکت کردن او در مورد ادعاها او با او رابطه داشته است.

ترامپ تخلفات خود را رد کرده است و بازرسان فدرال تحقیقات خود را در مورد پرداخت ها در سال 2019 پایان دادند.

کیرشنر گفت: «هیچ دلیلی وجود نخواهد داشت که او را دستبند بزنیم و او را به مقر پلیس ببریم تا رزرو شود». عکسی از یک رئیس جمهور سابق ایالات متحده، اما فکر نمی‌کنم که ما شاهد یک پیاده‌روی باشیم.»