به گزارش جی اس، روسیه 15 تانک به اصطلاح شکست ناپذیر T-90M خود را در اوکراین از دست داد.

مانند بسیاری از تجهیزات نظامی گران قیمت و پیشرفته، نیروهای اشغالگر روسیه تصمیم گرفته اند تانک های T-90M خود را – پیشرفته ترین تانک های خود از نظر فناوری – از اقدامات جنگی دور نگه دارند.

اولین رکورد از انهدام تانک T-90 M Breakthrough در استان خارکف در 4 مه 2022 بود. نیروهای دفاع سرزمینی اوکراین این وسیله نقلیه را با تفنگ کارل گوستاو در Staryi Saltiv از بین بردند.

مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



منبع

همچنین بخوانید: روسیه نیمی از ناوگان تانک مدرن خود را در اوکراین از دست داد

تولید انبوه این تانک ها در روسیه اکنون به دلیل تحریم ها به تولید قطعه به قطعه تبدیل شده است. بنابراین، روسیه با متحمل شدن خسارات سنگین و تلاش برای شکستن دفاع اوکراین، مجبور می شود تانک های قدیمی و “برهنه” T-62 و T-72 را از رده خارج کند.

رودیک گفت که معلوم شد آن‌ها آنقدرها که روسیه وانمود می‌کرد «شکست‌ناپذیر» یا «کامل» نیستند.

همچنین بخوانید: روسیه بیش از تمام درگیری ها از زمان جنگ جهانی دوم در اوکراین نیروهای خود را از دست داد

بر اساس آخرین به روز رسانی ستاد کل، روسیه از زمان آغاز جنگ گسترده علیه اوکراین 3504 تانک از جمله 12 تانک در 24 ساعت گذشته را از دست داده است.

15 تانک روسی T-90M Proryv قبلا در اوکراین منهدم شده است

15 تانک روسی T-90M Proryv قبلا در اوکراین منهدم شده است

وی ادامه داد: “از امروز، نیروهای مسلح روسیه 15 T-90M را در اوکراین از دست داده اند. ما فقط در مورد مواردی صحبت می کنیم که شواهد غیرقابل انکار در قالب عکس و فیلم ویدئویی دارند. به احتمال زیاد اشغالگران بسیاری از آنها را از دست داده اند. “مرکز رسانه های نظامی رودیک گفت.

رودیک گفت: “گاهی اوقات وضعیت به نقطه پوچ می رسد – روسیه به سادگی آن را به عنوان توسعه خود تلقی می کند. سیستم کنترل آتش کالینا که بسیار شایعه شده است فقط دارای علامت های روسی است.”

ما صدای اوکراین را به جهان می آوریم. با کمک مالی یکباره از ما حمایت کنید یا حامی شوید!

بازرسی از تانک ناتوان نشان داد که T-90M “حد بالایی چیزی است که مجتمع نظامی-صنعتی روسیه توانسته است از تحولات شوروی خارج کند.” به گفته رودیک، روسیه نه تنها برای آن لوازم الکترونیکی تولید نمی کند، بلکه سعی می کند اطلاعات مربوط به منشاء برخی از قطعات را پنهان کند.