بایدن می گوید شهادت کمیته 6 ژانویه “ویرانگر” بود

بایدن گفت: «فکر می‌کنم شهادت و ویدیو واقعاً ویران‌کننده هستند و من از این کار خودداری کرده‌ام و اظهارنظری نمی‌کنم».

رأی گیری روز پنجشنبه می تواند آخرین اقدام عمومی کمیته قبل از انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر باشد که تعیین می کند آیا دموکرات های همکار بایدن یا جمهوری خواهان ترامپ کنگره را کنترل می کنند.

نوشته جف میسون

بایدن می گوید که بیشتر در مورد کمیته 6 ژانویه اظهار نظر نمی کند، زیرا نمی خواهد به عنوان تأثیرگذار بر دادستان کل تلقی شود، که به گفته او چنین نیست.

(گزارش توسط مایک استون؛ ویرایش توسط ساندرا مالر و دایان کرافت)



منبع

کمیته بررسی حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیان دونالد ترامپ، مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه به اتفاق آرا به احضار رئیس جمهور سابق رای داد، اقدامی که در صورت عدم رعایت وی ممکن است منجر به اتهامات جنایی شود.

جلسه پنج‌شنبه پس از هشت جلسه استماع در اوایل سال جاری و یک جلسه در ژوئیه 2021 انجام شد. هیچ شاهد زنده‌ای در روز پنج‌شنبه وجود نداشت، اما این هیئت برای اثبات این موضوع که تلاش‌های ترامپ برای براندازی شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر 2020، رفتار غیرقانونی و بسیار فراتر از عادی است، شهادت‌های ضبط‌شده ارائه کرد. سیاست.

پورتلند، اورگان (رویترز) – جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، گفت شهادت و ویدئو از جلسه استماع کمیته 6 ژانویه هفته گذشته، که رهبری کنگره را در تماس های تلفنی پرتنش با مقامات پنتاگون و کاخ سفید نشان می داد، “ویرانگر” بود.

بایدن در حین توقف در یک بستنی فروشی در اورگان با خبرنگاران صحبت می کرد و به کمپین تینا کوتک که برای فرمانداری یا اورگان نامزد می شود کمک می کرد.