بایدن که برای کوتک اورگان کمپین می کند، درباره تأثیر ترامپ بر ایالت ها هشدار می دهد

(گزارش توسط جف میسون؛ ویرایش توسط پل سیمائو)



منبع

بایدن، یک دموکرات، کوتک را به‌عنوان «زنی متعهد، سخت‌گیر و متعهد» تحسین کرد و بر خطرات رقابت‌های رهبری ایالتی تأکید کرد.

ترامپ به دروغ ادعا کرده است که انتخابات ریاست جمهوری 2020 که او شکست خورد با تقلب گسترده همراه بود.

پورتلند، اور (رویترز) – جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که تسلط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق بر حزب جمهوری‌خواه در روز شنبه در جریان برگزاری رویدادی برای تقویت تینا کوتک دموکرات در رقابت تنگاتنگ اورگان برای فرمانداری، به دولت ایالتی سرایت خواهد کرد.

بایدن در مراسم استقبال از کوتک گفت: «تا زمانی که ترامپ حزب جمهوری خواه را کنترل کند، تأثیر باورنکردنی بر نهادهای قانونگذاری ایالتی و دولت ایالتی خواهد داشت».

نوشته جف میسون

کوتک در مقابل کریستین درازان جمهوری خواه و یک نامزد مستقل، بتسی جانسون، دموکرات سابق که از نظر مالی توسط فیل نایت، بنیانگذار نایک حمایت می شود، رقابت می کند. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که درازان پیشتاز شده است.

او درباره کوتک گفت: “او منطقی است. او باهوش است.”

بایدن که در حال تکمیل یک نوسان سفر در غرب است که شامل توقف‌هایی در کلرادو و کالیفرنیا می‌شود، تا حدی به اورگان آمد تا به کوتک کمک کند، کسی که حامیان امیدوارند فرمانداری را در دستان دموکرات‌ها در ایالتی که رئیس‌جمهور در سال 2020 به دست آورد، حفظ کند.

او گفت که نقش فرمانداران در کشور به طور تصاعدی در حال افزایش است و گفت که مسابقه کوتک فراتر از اورگان اهمیت دارد.

سی و شش ایالت از 50 ایالت ایالات متحده فرمانداران را در انتخابات نوامبر ایالات متحده انتخاب خواهند کرد که تأثیر بالقوه ای بر دسترسی به سقط جنین، حقوق تراجنسیتی ها، آموزش و انتخابات ایالتی آینده خواهد داشت.