انتقاد از خلو کارداشیان برای عکس تخت بیمارستان پس از پسرش توسط مادر جایگزین


کلو خرداشیان روی تخت بیمارستان عکسی گرفت و شبیه مادری خوشبخت شد که به تازگی پسر کوچکی را در آغوشش به دنیا آورده است. اما این یک مادر جانشین بود، نه کارداشیان، که در واقع برای به دنیا آوردن نوزاد زحمت کشید و منتقدان عکسی را روی هم ریختند که بسیاری آن را مغرور و بی احساس می دانستند.

یکی از منتقدان در سایت گفتگوی مادری Mumsnet شکایت کرد: “این به اندازه کافی بد است که مردان تلاش می کنند زنان را پاک کنند، اما وقتی زنی سعی می کند مادر متولد شده را از تصویر بیرون بکشد، کمی احساس بیماری می کنم.”

کرایه رحم، سفارش نوزاد، پاک کردن مادر جانشین و واقعیت های تجربه او و ژست گرفتن روی تخت بیمارستان به گونه ای که انگار این هزینه و واقعیت از آن اوست. [is] اسفناک،” دیگری نوشت.

دیگران از «حال و هوای Handmaids’ Taleبا اشاره به رمان دیستوپیایی مارگارت اتوود درباره آینده ای که در آن زنان بارور باقیمانده مجبور می شوند برای زنان رهبران اقتدارگرا که وانمود می کنند مادر واقعی کودکان هستند به دنیا بیاورند.

اما چندین نفر از کارداشیان به خاطر وقت گذاشتن برای پیوند زدن روی تخت بیمارستان با نوزاد جدیدش که اوایل ماه گذشته اعلام شد، دفاع کردند.

این عکس از بیمارستان روز پنجشنبه، روز پخش آخرین فصل واقعیت شوی “کارداشیان ها” منتشر شد که اکنون در Hulu پخش می شود.

قسمت اول داستان کودک و تولد او را نشان می دهد. همچنین بر تجربه دردناک Khloé Kardashian از اینکه پدر تریستان تامپسون مخفیانه به او خیانت کرده است – دوباره – و اینکه پسرش با مدل تناسب اندام Maralee Nichols در ماه دسامبر متولد شد، تمرکز کرد.

مشخص نیست که چرا کارداشیان از یک جانشین استفاده کرده است. او اولین فرزند خود را با تامپسون به دنیا آورد، True Thompson که اکنون 4 ساله است. این زوج در حالی برنامه ریزی کردند که بچه دومی داشته باشند، زیرا رابطه شکسته شده آنها شروع به بهبود کرد. آنها دیگر با هم نیستند

در مصاحبه ای با مجله Heat در ماه ژوئیه، یک منبع نزدیک به کارداشیان گفت که دلایل پزشکی فاش نشده “در تصمیمات او موثر بوده است.” اما این منبع افزود که “فشار زیادی بر بدن او وارد نکردن” با بارداری دوم “انگیزه بزرگی” بود.

همچنین گزارش هایی از مشکلات باروری وجود داشت، اما از تخمک بارور شده کارداشیان برای رحم جایگزین استفاده شد.

خواهر بزرگتر کیم خارداشیان دو فرزند از چهار فرزند خود به نام های شیکاگو و سام را از طریق رحم اجاره ای به دنیا آورد. گزارش شده که او از جفت آکرتا رنج می برد، یک بیماری خطرناک که در آن جفت بیش از حد عمیق به دیواره رحم می چسبد.

استفاده از مادر جایگزین به طور فزاینده ای رایج شده است و به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود، اگرچه کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان توصیه می کند که تصمیمات آگاهانه اتخاذ کنید. با این حال، این عمل مخالفان خود را دارد. برخی از ترتیبات مالی که زنانی را که گزینه‌های کمی برای فرار از فقر دارند و اغلب با حمایت‌های قانونی ناکافی مجبور به حمل نوزادان دیگران می‌کند، انتقاد می‌کنند. با این حال، بسیاری از مادران جانشین می‌گویند که آزادانه شرایطی را انتخاب می‌کنند که اغلب آنها را برآورده می‌کنند و از غرامتی که به تغییر آینده مالی برای خانواده‌هایشان کمک کرد، سپاسگزارند.

پوستری در Mumsnet اشاره کرد: “من کاملاً استدلال علیه جانشینان را درک نمی کنم (اگرچه من تمایلی ندارم که افراد مشهور از آنها برای راحتی استفاده کنند اگر نیازی به پزشکی وجود نداشته باشد).

“آنها همچنین افراد مستقلی هستند که قادر به تصمیم گیری آگاهانه هستند، در مورد خطرات به آنها گفته شده و تصمیم می گیرند که برای آنها ارزشش را دارد. من قدردانی می‌کنم که مشکلاتی در رابطه با عدم تعادل قدرت و برابری وجود دارد که جانشین‌ها عمدتاً از پس‌زمینه‌های ضعیفی می‌آیند و به پول نیاز دارند، اما مطمئن نیستم که آیا این امر ذاتاً اشتباه می‌کند یا خیر.»

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع