آمریکا انتقادات خود از روسیه را در شورای امنیت سازمان ملل متحد افزایش خواهد داد

این مقامات گفتند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، در جلسه شورای همتای روس خود، سرگئی لاوروف، با اتهامات متعددی در مورد جنایات جنگی و سایر جنایات روبرو خواهد شد و از کشورهایی خواهد خواست که هنوز با قدرت علیه آنها به عنوان توهین به نظم بین المللی صحبت نکنند. مقامات به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا پیش‌نمایش آنچه را که انتظار دارند ارائه 15 دقیقه‌ای توسط بلینکن باشد، انجام دهند.

یکی از مقامات گفت که بلینکن آنچه را که دولت بایدن معتقد است یک مورد قانع کننده است که جنگ نه تنها باعث ویرانی عظیم برای اوکراین و مردم اوکراین شده است، بلکه باعث تشدید چندین بحران جهانی دیگر، از جمله قحطی های احتمالی و کمبود انرژی، و همچنین منحرف شدن حواس از آن را بیان می کند. تلاش برای بهبود سلامت بین المللی، مبارزه با تغییرات آب و هوا و کاهش فقر.

روز چهارشنبه، رئیس‌جمهور اوکراین پرونده مفصلی را علیه تهاجم روسیه در سازمان ملل مطرح کرد و در یک سخنرانی که تنها ساعاتی پس از اعلام فوق‌العاده مسکو مبنی بر بسیج برخی از نیروهای ذخیره برای تلاش‌های جنگی ایراد شد، خواستار مجازات شد.

___

این مقام گفت بلینکن به تحولات اخیر، از جمله بسیج نیروهای جدید روسیه، تهدید به استفاده از سلاح های هسته ای و تلاش های جدید برای الحاق بخش هایی از اوکراین اشاره خواهد کرد. این مقام گفت که بلینکن همچنین می گوید که شورای امنیت “مسئولیت ویژه” و تعهدی دارد که علیه اقداماتی که اعتبار و ارتباط آن را به عنوان قدرتمندترین نهاد سازمان ملل تهدید می کند، صحبت کند.

ما می توانیم پرچم اوکراین را به کل قلمرو خود برگردانیم. زلنسکی گفت: ما می توانیم این کار را با نیروی سلاح انجام دهیم. اما ما به زمان نیاز داریم.

ولودیمیر زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی به رهبران جهان قول داد که نیروهایش تا زمانی که کل اوکراین را پس نگیرند متوقف نخواهند شد.

یک روز پس از حمله جو بایدن، رئیس جمهور روسیه به ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه به دلیل آنچه که او نقض فاحش منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی خواند، ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل این موضوع را مطرح خواهد کرد که روسیه باید به دلیل تهاجم خود با محکومیت بیشتر و انزوا مواجه شود. مقامات گفتند.

سازمان ملل (AP) – ایالات متحده و متحدانش قصد دارند روز پنجشنبه انتقادات روسیه را به دلیل جنگ در اوکراین افزایش دهند و سایر کشورها را تحت فشار قرار دهند تا در محکومیت قهرآمیز درگیری ها بپیوندند.

با این حال، علیرغم مبارزات انتخاباتی، این مقام گفت که بلینکن با توجه به حق وتوی این کشور به عنوان یک عضو دائمی، توهمی ندارد که شورا علیه روسیه اقدام کند. در عوض، این مقام گفت که هدف این است که سایر اعضا را متقاعد کنیم تا آسیب جهانی که جنگ ایجاد می کند را بر مسکو تأثیر بگذارند و خواستار پایان دادن به آن شوند.

برای پوشش بیشتر AP از مجمع عمومی سازمان ملل، به https://apnews.com/hub/united-nations-general-assembly مراجعه کنید.



منبع