قانونگذاران ایندیانا اولین ممنوعیت سقط جنین در ایالت را پس از سرنگونی رو به تصویب رساندند

SB-1 سقط جنین را به طور کلی ممنوع می کند، به استثنای مواردی که ناهنجاری های جنینی کشنده در نظر گرفته می شود یا برای جلوگیری از خطرات جدی سلامت جسمی برای مادر مجاز است. استثنائات همچنین برای قربانیان زیر سن قانونی تجاوز جنسی یا زنای با محارم مجاز است، اما فقط تا هفته 10 بارداری.

قانون فعلی ایندیانا، در عمل در انتظار امضای فرماندار در لایحه جدید تصویب شده سقط جنین، SB-1، اجازه سقط جنین را تا 22 هفته پس از آخرین قاعدگی بیمار، با چندین محدودیت اضافی می دهد.

ویرجینیای غربی احتمالاً چند روز تا تصویب ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین فاصله دارد و حدود 10 ایالت دیگر تحت رهبری جمهوری خواهان قبلاً ممنوعیت های سختگیرانه مشابهی را اعمال کرده اند که قبل از اینکه دابز جایگزین رو به عنوان قانون کشور شود، وجود داشت.

این دختر تنها سه روز از محدودیت شش هفته ای سقط جنین در اوهایو گذشته بود، که قبل از سرنگونی رو از اجرای آن جلوگیری شده بود، اما ساعاتی پس از حکم دابز اجرایی شد.

در اوایل روز، ده ها تن از مدافعان حقوق سقط جنین در ساختمان کنگره تجمع کردند و شعار “شرم بر شما باد!” طبق ویدئویی که در توییتر منتشر شده است، در حالی که اعضای مجلس این لایحه را تصویب کردند.

(رویترز) – سنای ایندیانا که تحت کنترل جمهوری خواهان است، روز جمعه تصویب نهایی قانونی را به لایحه ای صادر کرد که اکثر سقط جنین ها را ممنوع می کند، شش هفته پس از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده که حق زنان برای پایان دادن به بارداری خود را در قانون اساسی حذف کرد.

این لایحه که ساعاتی پس از پاکسازی مجلس نمایندگان ایالت با 28 رأی موافق در مقابل 19 رأی به تصویب رسید، ایندیانا را به اولین ایالت ایالات متحده تبدیل می کند که چنین ممنوعیتی را از زمان لغو پرونده تاریخی «رو علیه وید» در سال 1973 که سقط جنین را در سراسر کشور قانونی می کرد در 24 ژوئن لغو کرد.

تصویب نهایی توسط قانونگذاران در ایندیاناپولیس سه روز پس از آن صادر شد که دشمنان سقط جنین در اولین آزمون انتخاباتی سراسری در این ایالت از زمان سقوط رو، ضربه بزرگی را متحمل شدند. رای دهندگان در کانزاس، یکی دیگر از ایالت‌های عمدتا محافظه‌کار غرب میانه، روز سه‌شنبه طرحی را رد کردند که به دنبال حذف حمایت‌های مربوط به سقط جنین از قانون اساسی ایالت خود بود.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ایندیانا و طرفداران اتحاد والدین برنامه‌ریزی شده-شرق، عصر جمعه برای مخالفت با ممنوعیت سقط جنین اعتراضی را در ساختمان دولتی ایندیانا ترتیب دادند.

تصمیم در مورد امضای این قانون اکنون بر عهده فرماندار جمهوری خواه اریک هولکامب است.

پزشکانی که این اقدام را نقض کرده اند ممکن است به جرم جنایت متهم شوند و با لغو مجوز پزشکی خود مواجه شوند.

توسط گابریلا بورتر و استیو گورمن

ایالت موسوم به هوزیر در اواخر ژوئن زمانی که یک قربانی تجاوز جنسی 10 ساله از همسایه اوهایو به ایندیانا سفر کرد تا حاملگی خود را خاتمه دهد، به نقطه عطفی برای تجدید بحث ملی سقط جنین تبدیل شد، زیرا ایالت زادگاهش سقط جنین را پس از شش هفته بارداری ممنوع کرده بود. هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم وجود ندارد.

ACLU از ایندیانا در توییتر نوشت: “SB-1 یک حمله ظالمانه و خطرناک به آزادی و آزادی است. ما تا زمانی که همه نتوانند به مراقبت های سقط جنین مورد نیاز خود بدون دخالت سیاستمداران دسترسی پیدا کنند، مبارزه را متوقف نخواهیم کرد.”

(گزارش گابریلا بورتر در نیویورک و استیو گورمن در لس آنجلس؛ ویرایش توسط شری ناواراتنام، رابرت بیرسل)



منبع

قوه مقننه ایندیانا این اقدام را طی جلسه ویژه ای که رهبران جمهوری خواه آن برگزار کردند، پس از آن که اکثریت محافظه کار دیوان عالی، در یک پرونده می سی سی پی با عنوان دابز در برابر جکسون، بلافاصله راه را برای همه ایالت ها باز کرد تا سقط جنین را به نحوی که صلاح می دانند، تنظیم کنند، اتخاذ کرد.