گلف-برای خانواده های 11 سپتامبر LIV گلف “گلف مرگ” است، گروه مدافع می گوید

در بیانیه LIV آمده است: “همانطور که همیشه گفته‌ایم، این خانواده‌ها عمیق‌ترین همدردی ما را دارند. در حالی که برخی ممکن است موافق نباشند، ما معتقدیم گلف یک نیروی خوب در سراسر جهان است.”

این گروه گفت که آنها بارها درخواست ملاقات با مقامات LIV و گلف بازان کرده اند اما هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

کمپین عدالت

گروه مدافع متشکل از اعضای خانواده و بازماندگان حملات به مرکز تجارت جهانی، همانطور که در هر ایستگاه سری LIV در ایالات متحده انجام داده‌اند، در میامی حضور داشتند تا دولت عربستان را در کانون توجه قرار دهند.

15 نفر از 19 هواپیماربای 11 سپتامبر 2001 از عربستان سعودی بودند. با این حال، پادشاهی مدتهاست که نقشی در حملات به برج های دوقلو که منجر به کشته شدن نزدیک به 3000 نفر شد، رد کرده است.

ترامپ که اقامتگاه‌هایش میزبان دو دوره از هشت تورنمنت LIV بود، روز پنجشنبه از سعودی‌ها به‌عنوان «مردم بسیار خوب» با پول نامحدود که کار خارق‌العاده‌ای انجام داده‌اند، تمجید کرد.

فقط می‌خواهم بدانی که اگر آن روز آنجا بودی، پدرم بدون هیچ فکری برای نجات تو می‌دوید.»

گرگ نورمن، مدیر عامل LIV، گلف بازان و مقامات همه در مورد گرفتن پول عربستان مورد بازجویی قرار گرفته اند و روز پنجشنبه در پاسخ به درخواست رویترز برای اظهار نظر، بیانیه کوتاهی را منتشر کردند.

برای همه کسانی که در مسابقات LIV و دونالد ترامپ شرکت داشتند، پدرم از آن دسته افرادی نبود که بتوان آن را خرید.

اسکائوزو، دانشجوی پزشکی که از ایرلند برای شرکت در تظاهرات به این کشور آمده است، می‌گوید: «چقدر پول لازم است تا به کشور خود پشت کنید». «پدرم قهرمان مرد.

با این حال، دیدگاه اعضای عدالت 11 سپتامبر اینگونه نیست.

آنها به رویترز گفتند همچنین قصد دارند برای دور افتتاحیه روز جمعه در ترامپ نشنال حضور داشته باشند، اما انتظار دارند از آنجایی که کلاه بیسبال 9/11 Justice خواهند پوشید، حذف شوند.

اما ژولیت اسکائوسو، دختر آتش‌نشان نیویورکی دنیس اسکائوسو که برای نجات مردم به برج‌های در حال فرو ریختن دوید و جان داد، می‌خواهد رو در رو از گلف بازان LIV بپرسد که آیا واقعاً می‌دانند پول جایزه از کجا می‌آید.

در حالی که LIV Golf عمدتاً عدالت 11 سپتامبر را نادیده گرفته است، این گروه می گوید که آنها توجه کامل خود را دارند.

دنیس مک گینلی که برادر بزرگترش دنی در فروریختن برج جنوبی کشته شد، گفت: زمانی که از برخی از گلف بازان درباره جنایات عربستان سعودی و دخالت در 11 سپتامبر پرسیده شد، برخی از گلف بازان اعلام کردند که فقط در تلاش هستند تا مخارج خانواده خود را تامین کنند.

جنجال بر سر سرمایه گذاری گلف LIV که توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی تامین می شود، از ابتدا وجود داشت و این سریال تا آخرین دور یکشنبه که قهرمانان تیم تاج گذاری می شوند و 50 میلیون دلار پرداخت می شود، دنبال می شود.

(گزارش توسط استیو کیتینگ در میامی؛ ویرایش توسط کن فریس)



منبع

این گروه در نامه ای به سناتور رابرت منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده، که توسط رویترز دیده شده است، گفت که به LIV خدمات مدیریتی و مشاوره ای ارائه می شود که ظاهراً شامل نظارت و ردیابی حمایت از خانواده های قربانیان 11 سپتامبر می شود. به دلیل ارتباط آن با دولت سعودی به این سفر اعتراض کردند.”

دولت عربستان سعودی اتهامات نقض حقوق بشر را رد کرده است.

نوشته استیو کیتینگ

مک گینلی گفت: “فیل میکلسون اخیراً اظهار داشت که گلف یک نیروی خوب است. آنها آن را به یک ورزش برای طمع با هدف شستشوی ورزشی تبدیل می کنند.”

این هفته 11 سپتامبر، عدالت کمپین خود را با پخش یک آگهی تلویزیونی در CNN در اعتراض به لیگ گلف توسط عربستان سعودی افزایش داد.

جامعه 11 سپتامبر، گلف بازان LIV را متهم می کند که در یک طرح “ورزششویی” توسط کشوری که تلاش می کند شهرت خود را در مواجهه با انتقاداتی که در مورد سوابق حقوق بشری آن وجود دارد، بیشتر از مزدوران حقوق بشری با دستمزد خوب دریافت کنند.

«برادر ما دنی و 2976 نفر دیگر در آن روز فقط در تلاش بودند تا مخارج خانواده خود را نیز تامین کنند.

میامی (رویترز) – در حالی که دونالد ترامپ روز پنجشنبه در یک رویداد Pro Am در فینال فصل سری گلف LIV با حمایت عربستان سعودی در باشگاه ملی گلف ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در حال برگزاری یک مایل بود، گروه عدالت 11 سپتامبر یک مایل جلسه داشت. دور در اتاق کنفرانس کوچک هتل.

“LIV Golf برای ما گلف مرگ است.”