گروه واگنر ویدئوی گرافیکی از اجساد را در درخواست ناامیدانه برای دریافت مهمات بیشتر منتشر می کند

او گفت: «با وجود محاصره مهمات، با وجود تلفات سنگین و نبردهای خونین، بچه ها تمام قلمرو پاراسکویوکا را به طور کامل اشغال کردند.

وزارت دفاع بریتانیا روز جمعه تخمین زد که در میان سربازان واگنر از زندان‌ها که در ماه‌های اخیر به تعداد زیادی مستقر شده‌اند، میزان تلفات حدود 50 درصد بوده است.

این یک روز پس از انتشار یک درخواست ویدئویی به وزارت دفاع روسیه که در آن مردانی با لباس استتار که خود را مردان توپخانه واگنر می نامند در تلگرام منتشر شد.

آقای پریگوژین که آشکارا ارتش روسیه را به دلیل سوء مدیریت تهاجم فاجعه بار به اوکراین مورد انتقاد قرار داده است، گفت که اخیراً توانسته از منابع غیررسمی، از جمله یک فرمانده چچنی، برخی از خمپاره ها و گلوله های ضد تانک را ایمن کند.

آقای پریگوژین همچنین مدعی شده است که روستای پاراسکوویوکا را در شمال باخموت، شهری در شرق اوکراین که صحنه طولانی‌ترین نبرد حمله مسکو بوده است، تصرف کرده است.

با متحمل شدن شکست‌های شرم‌آور ارتش روسیه در ماه‌های اخیر، واگنر به عنوان بهترین امید کرملین برای دستاوردهای میدان نبرد ظاهر شده است – حتی اگر افزایشی باشد، مانند تسخیر شهر معدن‌کاری نمک سولدر در ماه گذشته.

گروه واگنر روز جمعه ویدئویی از انبوه اجساد منتشر کرد تا نکته ای را در مورد کمبود مهمات که با آن مواجه است، بیان کند، زیرا رهبر این گروه گفته است که برای دریافت گلوله ها و گلوله های بیشتر جنگجویانش خطر دستگیری را تهدید می کند.

او در کانال تلگرامی خود گفت: «تا زمانی که منابع واگنر بهبود نیابد، می‌توانیم با خیال راحت به زودی یا هر زمان دیگری تصرف باخموت را فراموش کنیم.

ایگور گیرکین، یکی از فرماندهان سابق نیروهای جدایی طلب در اوکراین، روز جمعه ابراز نگرانی کرد که کمبود مهمات واگنر می تواند تهاجم روسیه در شرق اوکراین را به خطر بیندازد.

او گفت: «تا جایی که لوازم معمولی وجود دارد، من درب هر دفتری در مسکو را که می‌شناسم زده‌ام و سعی می‌کنم این کار را انجام دهم تا بچه‌ها همه آنچه را که نیاز دارند به دست آورند.»

یوگنی پریگوژین روسیه اوکراین مزدوران جنگی حمله گروه واگنر - میخائیل سوتلوف/گتی ایماژ

روز جمعه، یوگنی پریگوژین، مالک واگنر، روز جمعه همین شکایت را تکرار کرد و گفت که “به هر دری می زند” تا مهمات را به دستش برساند.

سوء مدیریت تهاجم مورد انتقاد قرار گرفت

یوگنی پریگوژین روسیه اوکراین مزدوران جنگی حمله گروه واگنر – میخائیل سوتلوف/گتی ایماژ

این کلیپ گرافیکی که توسط یک حساب کاربری تلگرامی مرتبط با گروه مزدور روسی ارسال شده بود، صدها جسد – که گفته می‌شود جنگنده‌های واگنر بودند – را نشان می‌داد تا هزینه‌های انسانی کمبود مهمات را نشان دهد.

بیایید این جنگ را به راه بیندازیم. از کشورمان دفاع کنیم.»

ژنرال والری گراسیموف روسیه جنگ تهاجم گروه واگنر اوکراین – صفا کاراکان/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

یک مرد ناشناس با لباس رزم در این ویدئو گفت: “ما هر روز جنگنده های خود را از دست می دهیم: اگر مقامات نظامی بخواهند به موقع به ما سلاح و مهمات بدهند، نصف آن می شود.”

لحن ویدئو بسیار محترمانه تر از درخواست مشابه در پاییز گذشته بود که در آن شنیده شد که جنگجویان واگنر به ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل روسیه، به دلیل تاخیرهای مزمن در تدارکات به ارتش روسیه “ف—–ت” می گفتند. جلو

او با اشاره به قانون بدنام سانسور جنگ روسیه که انتقاد از تهاجم را جرم انگاری می کند، افزود: «حتی اگر مرا در یکی از آن دفاتر دستبند بزنند و به خاطر «بی اعتبار کردن نیروهای مسلح» زندانی کنند، ادامه خواهد داد.

موفقیت های واگنر با تلفات سنگین همراه بوده است. روز جمعه، کاخ سفید تخمین زد که واگنر بیش از 30000 تلفات در اوکراین متحمل شده است که 90 درصد از سربازانش از دسامبر کشته شده اند.

ما مطمئن هستیم که شما در جایی در انبارها مهمات دارید. ما به شدت به آن نیاز داریم.» مردان ناشناس گفتند. اگر بتوانید به ما کمک کنید و در تحویل آن مهمات کمک کنید، بسیار متشکریم.»

ژنرال والری گراسیموف روسیه جنگ تهاجم گروه واگنر اوکراین - صفا کاراکان/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

آقای گیرکین همچنین پیشنهاد کرد که در صورت تایید گزارش‌ها درباره کمبود مهمات، نیروهای اوکراینی ممکن است با ضد حمله پاسخ دهند.



منبع