کپسول رادیواکتیو که از کامیون سقوط کرده بود در استرالیا پیدا شد

سایمون تروت، مدیر اجرایی غول معدنی Rio Tinto Iron Ore، از این حادثه عذرخواهی کرده است.



منبع

مقامات دفاعی در حال بررسی هویت این کپسول بودند که برای ایمنی در یک ظرف سربی قرار داده شده است. قبل از اینکه به یک مرکز بهداشتی در شهر پرث منتقل شود، در یک مکان امن در نیومن ذخیره می شود.

این کپسول در 10 ژانویه در حین انتقال بین یک معدن بیابانی و پرث گم شد. کامیون حامل کپسول در 16 ژانویه به انبار پرت رسید. خدمات اورژانس در مورد کپسول گم شده در 25 ژانویه مطلع شد.

اندی رابرتسون، افسر ارشد بهداشت گفت که به نظر نمی رسد کپسول حرکت کرده باشد و هیچ آسیبی گزارش نشده است.

مقامات گفتند این کپسول به اندازه یک نخود در جنوب نیومن در بزرگراه بزرگ شمالی پیدا شد. هنگامی که تجهیزات تخصصی تشعشعات ساطع شده از کپسول را دریافت کردند، توسط یک وسیله نقلیه جستجو که با سرعت 70 کیلومتر (43 مایل) در ساعت حرکت می کرد، شناسایی شد.

سپس از تجهیزات جستجوی قابل حمل برای یافتن آن در فاصله 2 متری (6.5 فوت) از کنار جاده استفاده شد.

اکیپ های جستجو شش روز تمام طول بزرگراه را جست و جو کرده بودند.

استفان داوسون، وزیر خدمات اضطراری، گفت: “این یک نتیجه خارق العاده است… آنها به معنای واقعی کلمه سوزن را در انبار کاه پیدا کردند.”

ابعاد این کپسول 8 میلی‌متر در 6 میلی‌متر (0.31 اینچ در 0.24 اینچ) است و به مردم هشدار داده شده است که ممکن است ناآگاهانه در لاستیک‌های خودرویشان گیر کرده باشد.

حاوی منبع سرامیکی سزیم 137 است که معمولاً در گیج‌های تشعشع استفاده می‌شود و مقادیر خطرناکی از تشعشعات را ساطع می‌کند که معادل دریافت 10 اشعه ایکس در یک ساعت است. ممکن است باعث سوختگی پوست شود و قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند باعث سرطان شود.

تحقیقات دولتی درباره نحوه سقوط کپسول از کامیون آغاز شده و گزارش آن به وزیر بهداشت ارائه خواهد شد.

پرث، استرالیا (AP) – مقامات در استرالیای غربی روز چهارشنبه یک کپسول رادیواکتیو کوچک اما خطرناک را کشف کردند که ماه گذشته هنگام حمل در امتداد یک بزرگراه 1400 کیلومتری (870 مایلی) از یک کامیون سقوط کرد. سوزن در انبار کاه