کودکان سیاهپوست 6 برابر بیشتر احتمال دارد که مورد بازرسی نوار قرار بگیرند

لندن (AP) – طبق گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، کودکان سیاه‌پوست در انگلیس و ولز شش برابر بیشتر در معرض بازرسی از سوی پلیس قرار گرفتند.

سخنگوی پلیس گفت: “تجسس نواری یکی از نفوذی ترین اختیارات در اختیار پلیس است.”

این گروه گفت: «افسران اغلب نمی‌توانند ضرورت بازرسی نواری را توجیه کنند، و همچنین نمی‌توانند درباره تأثیر حفاظتی بر کودک مربوطه گزارش دهند. “کاملا برعکس. همچنین تأیید می کند که بحران پلیس ما فقط محدود به لندن نیست، بلکه ملی است.»

دو سوزا گفت: «شجاعت یک دختر برای صحبت در مورد یک اتفاق آسیب زا که برای او رخ داده است» منجر به گزارشی شد که «عدم رعایت گسترده» پادمان ها و شواهدی مبنی بر «عمقاً نگران کننده» را نشان داد.

تحقیقات پس از آن آغاز شد که یک دختر 15 ساله سیاه‌پوست مظنون به مصرف ماری جوانا در سال 2020 توسط دو افسر زن بدون حضور بزرگسال دیگر در مدرسه‌ای در لندن مورد بازرسی قرار گرفت. این دختر با نام “چیلد کیو” در حال قاعدگی بود و هیچ دارویی پیدا نشد. گزارش قبلی گفته بود که نژادپرستی عامل محتمل برای جستجوی تحقیرآمیز بوده است.

دسوزا گفت که جستجوی نواری می‌تواند ضروری باشد، اما برای محافظت از کودکان باید “تدابیر امنیتی قوی” وجود داشته باشد.

در این گزارش آمده است که بیش از یک سوم از 2847 جستجو مربوط به کودکان سیاه‌پوست بوده است که باعث می‌شود بر اساس آمار جمعیت بیش از شش برابر بیشتر مورد جستجو قرار گیرند. احتمال بازرسی کودکان سفیدپوست تقریباً نصف بود.

راشل دی سوزا، کمیسر کودکان دریافت که نزدیک به 3000 کودک بین سال های 2018 تا اواسط سال 2022 مورد بازرسی نواری قرار گرفته اند و بیش از نیمی از جستجوها بدون حضور بزرگسال مناسب انجام شده است.

دی سوزا همچنین از شورای رئیس پلیس ملی خواست تا طرحی را برای اصلاح جستجوی کودکان منتشر کند.

گزارش جدید حاکی از آن است که کودکان 8 ساله در مکان‌هایی که اغلب نامناسب هستند، مانند پارک‌های تفریحی یا وسایل نقلیه و گاهی اوقات حتی در دید عموم، جستجو می‌شوند. در برخی موارد، حداقل یکی از افسران حاضر از جنسیت متفاوت با کودک مورد بازرسی بود.

رئیس پلیس کریگ گیلدفورد گفت که شورا از بررسی دقیق استقبال می کند و یافته ها را بررسی خواهد کرد.



منبع

در میان 17 توصیه خود، او از وزارت کشور خواست تا قوانین و سیاست های بازرسی را بررسی کند و تغییرات خاصی در کدهای پلیس و شواهد جنایی ایجاد کند.

این یافته ها به دنبال گزارشی تند در هفته گذشته است که نشان می دهد مردم اعتماد خود را به پلیس متروپولیتن لندن از دست داده اند و این نیرو با نژادپرستی نهادی، زن ستیزی و همجنس گرا هراسی دست و پنجه نرم می کند و به اندازه کافی برای حذف افسران بد عمل نکرده است. این گزارش پس از تجاوز یک افسر به زن جوان و کشتن آن تهیه شد.

یک سخنگوی گفت که وزارت کشور حفاظت از کودکان را بسیار جدی می گیرد.

Runnymede Trust، یک اندیشکده برابری نژادی، گفت که جذب این یافته‌ها حتی سخت‌تر از گزارش مربوط به پلیس متروپولیتن است که در گذشته با گزارش‌های انتقادی مواجه شده بود. این تراست خواستار حذف پلیس از مدارس و سلب اختیارات آنها برای بازرسی از کودکان شد.

دسوزا این نابرابری را “کاملا غیرقابل قبول” خواند.