کاخ سفید می گوید اسناد بیشتری با علامت های طبقه بندی شده در خانه بایدن در دلاور پیدا شده است

این اکتشافات در هفته گذشته – که از روز دوشنبه آغاز شد، به دنبال آن تاییدیه در روز پنجشنبه و سپس اعلام روز شنبه – منتشر شد – منتقدان بایدن را برانگیخت و باعث نگرانی متحدان او شد که دفتر او هیچ کنترلی برای این مشکل ندارد.

ساوبر در بیانیه قبلی خود گفت: “ما مطمئن هستیم که بررسی کامل نشان می دهد که این اسناد به طور سهوی نادرست بوده اند و رئیس جمهور و وکلای او بلافاصله پس از کشف این اشتباه اقدام کردند.”

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

او گفت که روز پنجشنبه جعبه را بیشتر بررسی کرد، پنج سند دیگر با علامت طبقه بندی پیدا کرد و بلافاصله آنها را به مقامات وزارت دادگستری منتقل کرد.

رئیس جمهور و دستیارانش از پاسخ به سؤالات در مورد محتوای اسناد خودداری کرده اند. «در اینجا یک فرآیند وجود دارد. وزارت دادگستری مستقل است. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت: ما به این روند احترام می گذاریم.

از زمانی که اولین دسته از اسناد در این هفته کشف شد، متحدان بایدن استدلال کردند که این پرونده با تحقیقات جنایی در حال انجام بر سر داشتن اسناد طبقه بندی شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در خانه اش در فلوریدا متفاوت است.

وی افزود: وکلای رئیس جمهور بلافاصله و داوطلبانه اقدام به ارائه اسناد پن بایدن به آرشیو و اسناد ویلمینگتون به وزارت دادگستری کردند.

بائر گفت: “وکلای شخصی رئیس جمهور تلاش کرده اند تا اهمیت شفافیت عمومی را در صورت لزوم با هنجارها و محدودیت های تعیین شده لازم برای محافظت از یکپارچگی تحقیقات متعادل کنند.” “این ملاحظات مستلزم پرهیز از انتشار عمومی جزئیات مربوط به تحقیقات در حین ادامه است.”

کاخ سفید روز شنبه گفت اسناد محرمانه بیشتری از دولت اوباما در اقامتگاه پرزیدنت جو بایدن در دلاور این هفته – علاوه بر دو دسته ای که قبلا فاش شده بود – پیدا شد.

بایدن گفته است که تیم او به طور کامل با بررسی وزارت دادگستری همکاری می کند و امیدوار است که بتواند «به زودی» بیشتر درباره این موضوع صحبت کند.

باب بائر، وکیل شخصی بایدن، روز شنبه در بیانیه‌ای گفت که تیم او از رویه‌هایی که از قبل برای رسیدگی به اسناد طبقه‌بندی شده پیروی کرده است. وی افزود: زمانی که سندی با علامت های طبقه بندی شده کشف می شود، جستجو باید متوقف شود و مواد در محل پیدا شده باقی بماند.

ان‌بی‌سی نیوز روز چهارشنبه گزارش داد که دستیاران بایدن دسته دیگری از سوابق طبقه‌بندی شده را کشف کرده‌اند که گارلند روز پنج‌شنبه زمانی که مشاور ویژه را معرفی کرد، تأیید شد.

امید آنها این است که رای دهندگان این تمایز را ببینند: بایدن اسناد را پس از کشف آنها بازگرداند، در حالی که ترامپ به طور کامل از احضاریه تبعیت نکرد و برخی از آنها را رد کرد، و باعث شد که حکم بازرسی در مار-آلاگو در ماه اوت اجرا شود. به نظر می‌رسید بایدن از حذف اسناد طبقه‌بندی شده از دفترش بی‌اطلاع بود، در حالی که ترامپ، آن‌ها استدلال می‌کردند، خواسته بود که این اسناد از کاخ سفید گرفته شود.

مریک گارلند، دادستان کل، روز پنجشنبه انتصاب رابرت هور را به عنوان بازرس ویژه برای بررسی مواد محرمانه یافت شده در خانه و دفتری که بایدن در واشنگتن استفاده می کرد، اعلام کرد. ساوبر روز شنبه گفت که دولت اکنون سؤالات خاصی را به دفتر بازرسی ویژه ارجاع خواهد داد.

کاخ سفید اوایل این هفته فاش کرد که وکلای بایدن یک صفحه با علامت های طبقه بندی شده را در اتاقی مجاور گاراژ خانه وی در دلاور کشف کرده اند.

ساوبر گفت: «از آنجا که من مجوز امنیتی دارم، عصر پنجشنبه به ویلمینگتون رفتم تا اسنادی را که مشاور شخصی رئیس جمهور روز چهارشنبه پیدا کرد به وزارت دادگستری ارائه کنم. زمانی که من آن را به مقامات وزارت دادگستری که همراهم بودند منتقل می‌کردم، پنج صفحه دیگر با علامت‌های طبقه‌بندی در میان مطالب همراه آن کشف شد که مجموعاً شش صفحه بود. مقامات وزارت دادگستری که همراه من بودند بلافاصله آنها را در اختیار گرفتند.»

این تعداد کل رکوردهای یافت شده را به سه می رساند: یک عدد “کوچک” در دفتری در واشنگتن که بایدن از آن استفاده کرد، مجموعه دیگری در گاراژ محل اقامتش و شش صفحه در اتاقی مجاور گاراژ.

ساوبر گفت: “وکلای شخصی رئیس جمهور یک سند با یک علامت طبقه بندی شده متشکل از یک صفحه را در اتاقی مجاور گاراژ کشف کردند. در آن زمان، وکلای شخصی رئیس جمهور جستجو در منطقه ای را که سند پیدا شد متوقف کردند.”

در بیانیه ای که پس از آخرین افشاگری منتشر شد، جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، روز شنبه گفت: “به بسیاری از سوالات باید پاسخ داده شود، اما یک چیز مسلم است: نظارت در راه است.”

ریچارد ساوبر، وکیل کاخ سفید، روز پنجشنبه جدیدترین اسناد را در جعبه ای که در ابتدا توسط وکلای شخصی رئیس جمهور در روز چهارشنبه کشف شد، کشف کرد.

کاخ سفید در اوایل این هفته اعلام کرد که وکلای بایدن تعداد «کمی» اسناد طبقه بندی شده مربوط به دوران معاونت رئیس جمهور را در گنجه قفل شده ای در مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پن بایدن در واشنگتن پیدا کردند. NBC News دریافته است که یکی از اسناد دارای علامت اطلاعات محرمانه/حساس محفظه بود که بالاترین سطح طبقه بندی در دولت ایالات متحده است.