چرا نباید قبل از پخت غذای خود را در فویل آلومینیومی بپیچید؟

نوشته شده توسط: لیزا شولت مور، دانشگاه ایالتی آیووا.

تحقیقاتی که من با گروهی از همکاران انجام دادم استفاده از آلومینیوم برای پخت و پز و تهیه غذا را مورد بررسی قرار داده است. آلومینیوم فقط در فویل ظاهر نمی شود، بلکه محبوب ترین مواد ظروف پخت و پز است که توسط مردم کشورهای در حال توسعه استفاده می شود. قابلمه ها و ماهیتابه ها با آن پوشانده شده است و در برخی از ظروف آشپزخانه مانند قاشق های بزرگ سرو می شود. مس قبلا این نقش را ایفا می کرد، اما به مرور زمان با آلومینیوم جایگزین شد زیرا تولید انبوه آن ارزان تر و تمیز کردن آن آسان تر است.

دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا قرار گرفتن بیش از حد در معرض آلومینیوم ممکن است تهدیدی برای سلامت انسان باشد یا خیر. به عنوان مثال، غلظت بالایی از آلومینیوم در بافت مغز بیماران مبتلا به آلزایمر شناسایی شده است. دانشمندان جامعه افراد مسن مبتلا به آلزایمر را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این یک بیماری مدرن است که از تغییر شرایط زندگی مرتبط با صنعتی شدن جامعه ایجاد شده است. این شرایط ممکن است شامل سطوح بالای آلومینیوم در زندگی روزمره باشد.

این مقاله از سایت خبری غیرانتفاعی The Conversation که به اشتراک گذاری نظرات کارشناسان دانشگاهی اختصاص دارد، بازنشر شده است. گفتگو دارای انواع خبرنامه های رایگان جذاب است.

اما بسیاری از مردم در معرض مصرف بیش از این میزان مصرف ایمن روزانه هستند و مصرف می کنند. آلومینیوم در ذرت، پنیر زرد، نمک، گیاهان، ادویه جات و چای وجود دارد. همانطور که در بالا توضیح داده شد در ظروف پخت و پز و همچنین در عوامل دارویی مانند آنتی اسیدها و ضد تعریق ها استفاده می شود. سولفات آلومینیوم که از آلومینیوم مشتق شده است به عنوان منعقد کننده در فرآیند تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود.

آلومینیوم خطرات دیگری نیز برای سلامتی دارد. مطالعات نشان داده اند که مصرف زیاد آلومینیوم ممکن است برای برخی از بیماران مبتلا به بیماری های استخوانی یا نارسایی کلیوی مضر باشد. همچنین سرعت رشد سلول های مغز انسان را کاهش می دهد.

هنگام پخت و پز از فویل اجتناب کنید

غاده بسیونی برای هیچ شرکت یا سازمانی که از این ماده منتفع می شود کار نمی کند، مشورت نمی کند، سهام دارد یا از آنها کمک مالی دریافت نمی کند و هیچ وابستگی مرتبطی را فراتر از انتصاب علمی خود فاش نکرده است.



منبع

بیشتر بخوانید:

احتمال ورود آلومینیوم به غذا و در سطوح بالاتر در محلول های غذایی اسیدی و مایع مانند آب لیمو و گوجه فرنگی نسبت به محلول های حاوی الکل یا نمک به طور قابل توجهی بیشتر است. هنگامی که ادویه به مواد غذایی پخته شده در فویل آلومینیومی اضافه می شود، سطح آبشویی حتی بیشتر می شود. هر چیز اسیدی جرقه فرآیند تهاجمی خاصی را ایجاد می کند که لایه های آلومینیوم را در غذا حل می کند.

با توجه به تمام این خطرات اثبات شده، تعیین غلظت آلومینیوم هنگام پخت و پز بسیار مهم است. قابلمه ها و سایر ظروف پخت و پز تمایل به اکسید شدن دارند و یک لایه بی اثر ایجاد می کنند که از نفوذ آلومینیوم به غذا جلوگیری می کند. مشکل این است که وقتی گلدان های خود را بعد از پختن می شویید، آن لایه فرسوده می شود و آلومینیوم می تواند به غذای شما نفوذ کند. این به راحتی قابل اجتناب است: وقتی دیگ های آلومینیومی جدید تهیه می کنید، آب را چندین بار در آنها بجوشانید تا پایه مات شود. این یک اکسیداسیون طبیعی ایجاد می کند که از شسته شدن جلوگیری می کند. ممکن است وقتی تمیز و براق هستند زیباتر به نظر برسند، اما پایه مات برای غذا و سلامتی شما بهتر است.

اما پختن غذا در فویل داستان متفاوتی است. فویل آلومینیومی یکبار مصرف است و شما نمی توانید آن لایه بی اثر را قبل از استفاده از آن ایجاد کنید. تحقیقات من نشان داد که مهاجرت آلومینیوم به غذا در طول فرآیند پخت مواد غذایی پیچیده شده در فویل آلومینیومی بالاتر از حد مجاز تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.

اگر در حال پختن ماهی، تفت دادن سبزیجات یا تهیه یک تکه گوشت برای شام امشب هستید، به احتمال زیاد غذای خود را در فویل آلومینیومی بپیچید. چیزی که ممکن است متوجه نباشید این است که مقداری از فویل به وعده غذایی شما نفوذ می کند – و این می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

هنگام استفاده از فویل برای پخت و پز با احتیاط عمل کنید.  شاتر استاک
هنگام استفاده از فویل برای پخت و پز با احتیاط عمل کنید. شاتر استاک

اما در حالی که پختن غذا در قابلمه یا تابه آلومینیومی چیز بدی نیست، قرار دادن آن در فویل و قرار دادن آن در فر مشکل ساز است. این امر به ویژه در مورد غذاهای اسیدی یا تند که در دمای بالا تهیه می شوند صادق است.

آلومینیوم و سلامت

این تحقیق نشان می دهد که نباید از فویل آلومینیومی برای پخت و پز استفاده کرد. در عوض، استفاده از ظروف شیشه ای یا چینی را هنگام تهیه ظروف پخته توصیه می کنیم. بسته بندی غذای سرد در فویل بی خطر است، البته نه برای مدت طولانی، زیرا مواد غذایی ماندگاری دارند و به این دلیل که آلومینیوم موجود در فویل بسته به موادی مانند ادویه ها شروع به نفوذ به غذا می کند.

بدن انسان می تواند مقادیر کمی از آلومینیوم را بسیار موثر دفع کند. این بدان معناست که حداقل قرار گرفتن در معرض آلومینیوم مشکلی ندارد: سازمان بهداشت جهانی مصرف روزانه ایمن 40 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز را تعیین کرده است. بنابراین برای فردی که 60 کیلوگرم وزن دارد میزان مجاز مصرف 2400 میلی گرم خواهد بود.