پاپ «دلشکسته» از تیراندازی در مدرسه تگزاس، خواستار کنترل اسلحه شد

رئیس جمهور جو بایدن که به وضوح متزلزل شده بود، ساعاتی پس از تیراندازی از کاخ سفید صحبت می کرد، از آمریکایی ها خواست در مقابل لابی قدرتمند سلاح که از نظر سیاسی مانع اجرای قوانین سختگیرانه تر ایمنی سلاح گرم می شود، بایستند.

(گزارش توسط فیلیپ پوللا؛ ویرایش توسط توبی چوپرا)



Source link

مردمی که در میدان سنت پیتر برای تماشاگران عمومی هفتگی او حضور داشتند، جذابیت او را که یک روز پس از بدترین تیراندازی تقریباً یک دهه اخیر در مدرسه در ایالات متحده انجام شد، تشویق کردند.

فرانسیس در مورد تیراندازی در Uvalde، تگزاس گفت: “من از قتل عام در مدرسه ابتدایی در تگزاس ناراحت هستم. من برای کودکان و بزرگسالانی که کشته شدند و برای خانواده های آنها دعا می کنم.”

فرانسیس اغلب صنعت تسلیحات را به عهده گرفته است. او در سال 2015 گفت افرادی که سلاح می‌سازند یا در صنایع سلاح سرمایه‌گذاری می‌کنند، اگر خود را مسیحی بدانند، منافق هستند.

شهر واتیکان (رویترز) – پاپ فرانسیس روز چهارشنبه گفت که از تیراندازی در مدرسه ای در تگزاس که منجر به کشته شدن دست کم 19 کودک و دو معلم شد، “دلش شکسته” و خواستار کنترل بیشتر سلاح ها شد.

او گفت: “زمان آن رسیده است که به قاچاق بی رویه اسلحه “بسنده” بگوییم. بیایید همه تعهد کنیم تا تراژدی هایی مانند این دیگر تکرار نشود.”