وکیل مشهور آمریکایی، مدافع اسرائیل، مخالف اصلاحات قانونی است

منتقدان دولت را به اعلان جنگ علیه نظام حقوقی متهم می‌کنند و می‌گویند این طرح با دادن قدرت مطلق به راست‌گراترین ائتلاف تاریخ این کشور، سیستم کنترل و توازن اسرائیل را به هم می‌زند و نهادهای دموکراتیک آن را تضعیف می‌کند.

این اصلاحات همچنین می‌تواند به نتانیاهو، که به اتهام فساد محاکمه می‌شود، کمک کند تا از محکومیت خود طفره رود یا محاکمه‌اش را به کلی ناپدید کند. درشوویتز گفت که او معتقد است نتانیاهو با اصلاحات موافقت نکرده است تا خود را از محکومیت نجات دهد، بلکه برای راضی کردن شرکای ائتلاف حکومتی جدیدش.

این پیشنهادها خواستار بازنگری کلی با هدف محدود کردن اختیارات قوه قضائیه، از جمله اجازه دادن به قانونگذاران برای تصویب قوانینی است که دیوان عالی کشور آنها را لغو کرده است. این اصلاحات به سیاستمداران قدرت بیشتری در مورد نحوه انتخاب قضات می دهد و استقلال مشاوران حقوقی دولت را از جمله اقدامات دیگر محدود می کند.

او گفت: «این ادعا که این اصلاحات پایان دموکراسی است کاملاً بی اساس است.

دولت می گوید که این طرح تعادل درستی را بین قوه مجریه و قضاییه ایجاد می کند و در عین حال حکمرانی و قانون را ساده می کند.



منبع

درشوویتز با اشاره به تظاهرات روز شنبه در تل آویو علیه اصلاحات که هزاران نفر را به خود جلب کرد، به رادیو ارتش اسرائیل گفت: «اگر در اسرائیل بودم به تظاهرات می‌پیوندم».

نتانیاهو در جلسه کابینه خود اواخر یکشنبه از اصلاحات دفاع کرد و گفت که هرگونه تغییر با احتیاط انجام خواهد شد.

شنیدن درشوویتز که کتاب‌های پرفروشی در حمایت از سیاست‌های اسرائیل نوشته و به نتانیاهو نزدیک است، شنیده می‌شود که به شدت با اصلاحات پیشنهادی مخالفت می‌کند. درشوویتز گفت که اخیراً نتانیاهو را از “دیدگاه های بسیار قوی و منفی” خود در مورد اصلاحات مطلع کرده است و گفته است که این اصلاحات همچنین اسرائیل را در معرض چالش های حقوقی نهادهای جهانی مانند دادگاه کیفری بین المللی قرار می دهد.

درشوویتز گفت این اصلاحات تهدیدی برای آزادی های مدنی و حقوق اقلیت ها در اسرائیل است.

اصلاحات قانونی برای تحکیم دولت ائتلافی کنونی، به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و متشکل از احزاب محافظه کار افراطی ملی گرا و افراطی ارتدوکس که به دنبال پیشبرد برنامه خود از طریق نظارت کمتر قضایی هستند، ضروری بود.

تل آویو، اسرائیل (AP) – وکیل برجسته آمریکایی، آلن درشوویتز، که مدت ها مدافع سرسخت سیاست های اسرائیل در صحنه بین المللی بود، یکشنبه گفت که نمی تواند از اصلاحات قضایی گسترده ای که توسط دولت جدید اسرائیل برنامه ریزی شده است دفاع کند.

او گفت: «برای افرادی مثل من که سعی می‌کنند از اسرائیل در دادگاه بین‌المللی افکار عمومی دفاع کنند، دفاع مؤثر از اسرائیل بسیار دشوارتر خواهد شد». تضعیف دادگاه عالی یک تراژدی است.»