وزارت دادگستری می گوید بیش از 10000 سند دولتی بدون علامت های طبقه بندی شده از مار-آلاگو کشف و ضبط شد.

وکلای ترامپ شکایت کرده بودند که رسید اولیه اموالی که دولت پس از جستجو به آنها داده بود – که نشان می داد ماموران فدرال 11 مجموعه از اسناد طبقه بندی شده را حذف کرده اند – از جمله برخی از اسناد محرمانه و فوق سری – خیلی مبهم بوده و نگفتند کدام اقلام هستند. کجا پیدا شد

پرونده دادگاه وزارت دادگستری که در اوایل این هفته بایگانی شد اما روز جمعه توسط یک قاضی مهر و موم نشد، همچنین نشان می دهد که بازرسان بیش از 40 پوشه خالی با بنرهای “طبقه بندی شده” روی آنها را در Mar-a-Lago پیدا کردند. معلوم نیست چه اتفاقی برای اطلاعاتی که در داخل پوشه ها بوده است، افتاده است.

تیم حقوقی ترامپ به دنبال این بود که تحقیقات را در دادگاه روز پنجشنبه به عنوان پرونده‌ای به تصویر بکشد که در آن رئیس‌جمهور سابق هنوز حق داشتن این اسناد را داشت، بحثی که به شدت مورد مناقشه دولت و بسیاری از کارشناسان حقوقی بود.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

در بیانیه روز جمعه، تیلور بودویچ، سخنگوی ترامپ، گفت: “فهرست جدید “جزئیات” موجودی فقط بیشتر ثابت می کند که این یورش بی سابقه و غیرضروری به خانه پرزیدنت ترامپ یک جست و جوی جراحی، محدود و بازیابی نبوده است، و این جستجو را به عنوان یک “سرکوب و بازیابی” توصیف می کند. گرفتن.”

آنها همچنین تقریباً چهار دوجین پوشه خالی با علامت “بازگشت به وزیر ستاد/دستیار نظامی” را بر اساس فهرست دقیق دارایی پیدا کردند.

نسخه جدید اسنادی را که بازرسان پیدا کرده‌اند روشن نمی‌کند، اما نشان می‌دهد که تعداد زیادی از آنها در جعبه‌ها و ظروف داخل “دفتر 45” ترامپ در استراحتگاه پیدا شده است. در این رسید آمده بود که 17 سند با علامت “محرمانه” در دفتر و همچنین هفت سند با علامت “فوق محرمانه” پیدا شد.

در مورد اسناد و عکس‌های بدون علامت طبقه‌بندی، آن‌ها در جعبه‌ها و ظروف در دفتر ترامپ و یک اتاق ذخیره‌سازی مخلوط با مواد طبقه‌بندی‌شده پیدا شدند. مشخص نمی کند که چه تعداد از اسناد و چه تعداد عکس یا موضوع آنها بوده است.

کریس کیس، وکیل ترامپ، مدعی شد که رئیس جمهور سابق باید با استانداردهای متفاوتی نسبت به دیگرانی که به دلیل سوء استفاده از سوابق و اسناد حساس تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند، رفتار کند. “این موردی نیست که برخی از کارکنان وزارت دفاع اسرار نظامی را در یک کیسه کاغذی پر کنند و تا نیمه های شب مخفیانه بیرون بیایند. کیسه به قاضی گفت: این در مورد سوابق ریاست جمهوری در دست چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده است.

قاضی ناحیه ایالات متحده، آیلین کانن، در جلسه استماع روز پنجشنبه در مورد درخواست ترامپ مبنی بر بررسی استاد ویژه مدارک جمع آوری شده توسط FBI در جست و جوی 8 اوت، دستور داد تا اطلاعات موجود در رسید دارایی با جزئیات بیشتر از مهر و موم خارج شود.

در مورد فهرست موجودی دقیق‌تر، او گفت، «آن چیزی است که اگر به مجموعه‌ای از جعبه‌هایی که با عجله از یک محل سکونت یا یک دفتر جابه‌جا شده‌اند نگاه کنید، انتظار دارید. این شامل همه چیز است.”

این مهم است زیرا وکلای ترامپ به بازرسان گفته بودند که تمام اسنادی که از کاخ سفید به دست آمده بود در یک انبار مار-آ-لاگو نگهداری می‌شد که بر اساس پرونده‌های دادگاه دولت، ماموران درخواست کرده بودند که امن نگه داشته شود. این مبادله در ژوئن اتفاق افتاد، پس از آن که دولت از ترامپ احضار کرد تا همه اسناد دارای علامت طبقه بندی را تحویل دهد و وکیل ترامپ به آنها اطمینان داد که آنها را دارند.

وزارت دادگستری گفت که جستجوی ماه اوت “یکصد سند منحصر به فرد با علامت های طبقه بندی” را دریافت کرد و رسید جدید اموال نشان می دهد که برخی از آنها به شیوه ای تصادفی نگهداری می شدند. یک “جعبه/ظرف” در اتاق انبار حاوی 21 سند با علامت “محرمانه” و 11 سند با علامت “محرمانه” به همراه بریده روزنامه، یک کتاب و سه “مجموعه لباس/کادو” بود.

دولت علناً اعلام نکرده است که معتقد است هیچ سند طبقه بندی شده ای وجود ندارد. در یک پرونده قضایی در اوایل این هفته، اشاره کرد که دفتر مدیر اطلاعات ملی رهبری یک ارزیابی خسارت از اسناد حذف شده از Mar-a-Lago، برای تعیین خطر بالقوه برای امنیت ملی که “ذخیره سازی نامناسب این مواد بسیار حساس ممکن است ایجاد شده باشد” و شناسایی “اقداماتی برای اصلاح یا کاهش” چنین آسیب هایی.

علاوه بر مجموعه‌ای از اطلاعات با علامت‌گذاری «محرمانه» و «بسیار محرمانه»، تفتیش اف‌بی‌آی از خانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فلوریدا، بیش از 10000 سند و عکس دولت آمریکا بدون علامت‌های طبقه‌بندی را پیدا کرد. .

بودویچ گفت: «این اختلافات اسنادی باید بر اساس قانون سوابق ریاست جمهوری حل و فصل شود، که نیاز به همکاری و مذاکره» توسط اداره ملی اسناد و آرشیو دارد و «نه یک حمله مسلحانه FBI».

وکلای وزارت دادگستری گفتند همه اسناد دولتی که بازیابی شده متعلق به کاخ سفید است نه ترامپ و او و وکلایش از احضاریه ای که خواستار بازگرداندن همه اسناد با علامت های طبقه بندی شده بودند، رد کردند.