وزارت آموزش و پرورش صلاحیت برای بخشودگی بدهی دانش آموزان را تشدید می کند

یک قاضی روز پنجشنبه پس از اینکه وزارت دادگستری تصریح کرد که وزارت آموزش و پرورش به کسانی که به آنها تخفیف خودکار بدهی داده شده است اجازه انصراف می دهد، درخواست گاریسون برای توقف طرح را رد کرد.

در همین حال، فرانک گاریسون، یک وکیل مستقر در ایندیانا که با بنیاد حقوقی پاسیفیک، یک گروه آزادیخواه در کالیفرنیا کار می کند، نیز شکایتی را برای جلوگیری از اقدام بایدن تنظیم کرد. به گفته اکسیوس، گاریسون ادعا کرد که در نتیجه کاهش بدهی با “مسئولیت مالیاتی فوری” روبرو خواهد شد. به گزارش آسوشیتدپرس، ایندیانا یکی از ایالت هایی است که قصد دارد از پول کمک وام دانشجویی مالیات بگیرد.

عبدالله حسن، سخنگوی کاخ سفید، مقامات جمهوری خواه درگیر در این دعوی را متهم کرد که “با منافع خاصی می ایستند و برای جلوگیری از تسهیلات برای وام گیرندگان مدفون در زیر کوه های بدهی مبارزه می کنند.”

وزارت آموزش روز پنجشنبه معیارهای واجد شرایط بودن طرح بخشودگی وام دانشجویی جو بایدن را تشدید کرد زیرا ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان برای جلوگیری از این کمک شکایت کردند.

سی ان ان به نقل از یک مقام دولت بایدن گزارش داد که این تغییر می تواند تا 770000 نفر را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته این وزارت، وام گیرندگانی که قبل از پنجشنبه بر اساس دستورالعمل قبلی دولت اقدام کرده اند، همچنان واجد شرایط دریافت پرداخت خواهند بود. این وزارتخانه افزود که در حال بررسی “مسیرهای جایگزین برای ارائه تسهیلات” به آن وام گیرندگان است و در حال مذاکره با وام دهندگان خصوصی است.

دفتر بودجه کنگره گفته است که این کمک هزینه ای بالغ بر 400 میلیارد دلار خواهد داشت. اما به گفته نیویورک تایمز، مقامات کاخ سفید این قیمت را “بسیار نامشخص” خواندند. کاخ سفید افزود: برآورد CBO برای سال اول این برنامه کمتر از آن چیزی است که دولت پیش بینی کرده بود.

لزلی راتلج، دادستان کل آرکانزاس، به آسوشیتدپرس گفت: “بر اساس قانون، وزارت آموزش موظف است که مانده وام ها را جمع آوری کند.” و رئیس جمهور بایدن صلاحیت نادیده گرفتن آن را ندارد.»

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع

در ماه آگوست، بایدن اعلام کرد که دولت تا سقف 10000 دلار به ازای هر وام دانشجویی و تا 20000 دلار برای دریافت کنندگان گرنت پل برای کسانی که تا 125000 دلار در سال درآمد دارند می بخشد. کاخ سفید همچنین توقف پرداخت وام های دانشجویی را تا ژانویه تمدید کرد.

آرکانزاس، آیووا، کانزاس، میسوری، نبراسکا و کارولینای جنوبی روز پنجشنبه برای توقف طرح امداد شکایت کردند.

این تغییر در معیارهای واجد شرایط بودن زمانی اتفاق می‌افتد که دولت بایدن با شکایت ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواه روبه‌رو می‌شود مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور صلاحیت ندارد مالیات‌دهندگان را با صورت‌حساب برای کسانی که تحصیلات دانشگاهی را انتخاب می‌کنند، تحمیل کند.

این وزارتخانه اعلام کرد که افرادی که دارای وام های دانشجویی فدرال خصوصی هستند، از جمله وام های فدرال آموزش خانواده و وام های پرکینز، دیگر نمی توانند برای بخشش وام دانشجویی بایدن درخواست دهند، با عقب نشینی از اعلامیه قبلی که گفته بود این وام گیرندگان می توانند وام های خود را در وام های مستقیم فدرال برای دریافت تسهیلات تلفیق کنند. پول