نامزدهای حزب جمهوری‌خواه مرتبط با شورش 6 ژانویه پیشنهادهای کنگره را از دست دادند

در مریلند، دن کاکس، نامزد فرمانداری حزب جمهوری خواه، به وسلی مور دموکرات شکست خورد. کاکس همچنین اتوبوس‌هایی را برای حامیان ترامپ ترتیب داد تا برای تظاهرات ترامپ در کاخ سفید به دی سی بروند و مایک پنس معاون رئیس‌جمهور سابق را پس از اینکه از لغو انتخابات در کنگره امتناع کرد، “خائن” نامید.

جاش شاپیرو، نامزد دموکرات فرمانداری، پس از ایراد سخنرانی پیروزی برای حامیان در مرکز نمایشگاه بزرگ فیلادلفیا در 8 نوامبر در اوکس، پنسیلوانیا، همسرش، لوری شاپیرو، را روی صحنه در آغوش می‌گیرد.  (عکس: مارک ماکلا از طریق گتی ایماژ)

نامزدهای جمهوری خواه که مستقیماً با شورش مرگبار 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده مرتبط بودند، در انتخابات میان دوره ای روز سه شنبه، به دلیل انکار افراط گرایی و تلاش های جمهوری خواهان برای نابودی دموکراسی، تلاش خود را برای تصدی پست از دست دادند.

در اوهایو، جی آر ماژوسکی جمهوری خواه به نماینده فعلی مارسی کپتور (دی-اوهایو) شکست خورد که در سال آینده به باسابقه ترین زن از هر یک از اتاق های کنگره تبدیل خواهد شد. ماژوسکی یکی از طرفداران MAGA تحت حمایت ترامپ است که با جنبش توطئه QAnon ارتباط دارد و در جریان شورش 6 ژانویه نیز خارج از ساختمان کنگره بود.

اما آنها در ممانعت از به دست آوردن کرسی در دفاتر ایالتی و فدرال توسط افرادی که برخی از قوی ترین پیوندها با شورش کنگره داشتند، مؤثر بودند.

بسیاری از منکران انتخابات حزب جمهوری خواه نیز روز سه شنبه پیروز شدند. این جمهوری‌خواهان ممکن است مستقیماً با وقایع دلخراش شورش مرتبط نبوده باشند، اما به انتشار این دروغ کمک کردند که انتخابات 2020 به سرقت رفته است و از اعتراف آن به مشروعیت خودداری کردند.

جاش شاپیرو، نامزد دموکرات فرمانداری، پس از ایراد سخنرانی پیروزی برای حامیان در مرکز نمایشگاه بزرگ فیلادلفیا در 8 نوامبر در اوکس، پنسیلوانیا، همسرش، لوری شاپیرو، را روی صحنه در آغوش می‌گیرد. (عکس: مارک ماکلا از طریق گتی ایماژ)

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

در پنسیلوانیا، داگ ماستریانو، نامزد فرمانداری حزب جمهوری‌خواه، به جاش شاپیرو، دادستان کل ایالت دموکرات شکست خورد. ماستریانو عمیقاً درگیر طرح براندازی انتخابات در پنسیلوانیا بود. او همچنین اتوبوس هایی را برای حامیان ترامپ کرایه کرد تا از پنسیلوانیا به واشنگتن دی سی برای راهپیمایی «سرقت دزدی» را که قبل از شورش برگزار شد، بروند. ماستریانو در این مراسم با طرفداران عکس گرفت و ویدئوها او را در حال قدم زدن به سمت ساختمان کنگره پس از عبور معترضان از سدهای پلیس نشان دادند.

یکی از نامزدهای جمهوری خواه مرتبط با راهپیمایی 6 ژانویه ترامپ در کاخ سفید – جایی که او از صدها نفر از هوادارانش خواست تا به ساختمان کنگره راهپیمایی کنند – روز سه شنبه برنده شد. مکس میلر، دستیار سابق کاخ سفید که به سازماندهی این رویداد کمک کرد، متیو دیمر دموکرات را در رقابت برای یک کرسی مجلس در اوهایو شکست داد.

جاش شاپیرو، نامزد دموکرات فرمانداری، پس از ایراد سخنرانی پیروزی برای حامیان در مرکز نمایشگاه بزرگ فیلادلفیا در 8 نوامبر در اوکس، پنسیلوانیا، همسرش، لوری شاپیرو، را روی صحنه در آغوش می‌گیرد. (عکس: مارک ماکلا از طریق گتی ایماژ)

دموکرات‌ها آینده دموکراسی را به موضوعی کلیدی در مبارزات انتخاباتی تبدیل کرده بودند و تقریباً همه نامزدهای حزب جمهوری‌خواه را به دروغ‌های ترامپ درباره انتخابات ۲۰۲۰ و تلاش‌های وی برای براندازی آن مرتبط می‌کردند. آن‌ها در آن جبهه موفقیت‌های متفاوتی داشتند، برخی از منکران انتخابات را شکست دادند و در مقابل دیگران شکست خوردند.

دیگر نامزدهای برجسته حزب جمهوری خواه که در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره راهپیمایی کردند و روز سه شنبه با شکست قابل توجهی شکست خوردند، می توان به تینا فورته اشاره کرد که به دنبال برکناری نماینده الکساندریا اوکاسیو کورتز (DN.Y.) بود. جو رائه پرکینز، که به دنبال برکناری سناتور ران وایدن (D-Ore.) بود. و جف زینک، که به دنبال برکناری نماینده روبن گالیگو (D-Ariz.) بود.