مرد آریزونا پس از پیدا شدن دخترانی در تریلر محصور متهم شد

گروه FLDS که توسط رهبر زندانی جفز اداره می شود، کنترل خود را بر جوامع از دست داده است. جفز در حال گذراندن حبس ابد در زندان تگزاس به دلیل سوء استفاده جنسی از کودکان مربوط به ازدواج های زیر سن قانونی است.

____

او گفت: “دادگاه ها علاقه زیادی به محافظت از افرادی دارند که نمی توانند از خود محافظت کنند.”

بیتمن آدرس خانه‌ای را در شهر کلرادو فهرست کرد، جایی که مجموعه‌ای متشکل از اعضای مؤمن چندهمسری FLDS، اعضای سابق کلیسا و کسانی که به این اعتقادات عمل نمی‌کنند، زندگی می‌کنند. هم شهر کلرادو و هم جامعه خواهر آن در هیلدیل، یوتا، تغییرات فرهنگی قابل توجهی در سال های اخیر دیده اند.

دارن دارونکو، سخنگوی دپارتمان ایمنی کودکان آریزونا، روز پنجشنبه با استناد به قوانین رازداری، از اظهار نظر در ایمیلی خودداری کرد. سخنگوی FBI، کوین اسمیت، در ایمیلی گفت که حکم بازرسی مهر و موم شده است.

اسناد دادگاه نشان می دهد که ساموئل بیتمن قبلا در دادگاه ایالتی آریزونا نسبت به سه مورد کودک آزاری بی گناه بود.

چندهمسری میراثی از آموزه های اولیه کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان است، اما کلیسای جریان اصلی این عمل را در سال 1890 کنار گذاشت و اکنون به شدت آن را ممنوع می کند.

پاتریک اشنایدر، دادستان فدرال، گفت که بیتمن با حامیان خود در شهر کلرادو، آریزونا، از زندان کانتی کوکانینو در فلگ استاف صحبت کرد و به آنها دستور داد تا ارتباطات ارسال شده از طریق یک سیستم پیام خصوصی رمزگذاری شده را حذف کنند و از همه زنان و دختران خواست گذرنامه بگیرند.

فلگستاف، آریز (AP) – یکی از رهبران یک گروه کوچک چندهمسری در خط آریزونا-یوتا، هفته‌ها پس از توقف در بزرگراهی با دختران جوان در یک تریلر محصور، روز پنجشنبه به اتهامات فدرال دستکاری در شواهد بی‌گناه شد.

اشنایدر به یک گزارش خدمات پیش از محاکمه اشاره کرد و گفت که بیتمن با چندین زن رابطه داشته است، اما همچنین اشاره ای به اینکه آیا بیتمن به گروه های چندهمسری تعلق دارد یا خیر.

براور که کتابی در مورد FLDS نوشت و در مجموعه اخیر نتفلیکس با نام «شیرین نگه دار: دعا کن و اطاعت کن» ظاهر شد، تخمین زده می‌شود که گروه بیتمن هنوز ازدواج چند نفره را انجام می‌دهند و تعداد کمی از پیروان آن کمتر از 100 نفر است.

بیتمن بابت اتهامات ایالتی وثیقه پرداخت کرد. اشنایدر گفت که او سه‌شنبه بار دیگر در شهر کلرادو توسط مقامات فدرال که در حال بررسی این بودند که آیا کودکان برای فعالیت جنسی از خطوط ایالتی منتقل می‌شوند یا خیر، دستگیر شد. در صورت محکومیت، بیتمن با هر اتهام فدرال با حداکثر 20 سال زندان مواجه خواهد شد.

اشنایدر گفت که آژانس دولتی رفاه کودکان کودکان را از خانه بیتمن در کلرادو سیتی که در آن FBI اخیراً حکم بازرسی را صادر کرده بود، خارج کرده است.

آدام زیکرمن، وکیل بیتمن، هشدار داد که استنباط پرونده فدرال مربوط به آزار و شکنجه مذهبی است، اگرچه او ایمان بیتمن را مشخص نکرد یا نگفت که آیا چندهمسری انجام می دهد یا خیر. زیکرمن گفت بیتمن خطری برای جامعه نیست.

برادی مک کومبز، نویسنده آسوشیتدپرس از سالت لیک سیتی مشارکت داشت.



منبع

سام براور که سال ها را صرف تحقیق در مورد این گروه کرده است، گفت که بیتمن یکی از اعضای سابق کلیسای بنیادگرای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان یا FLDS بود تا اینکه در سال های اخیر آن را ترک کرد و گروه کوچک خود را راه اندازی کرد. براور گفت که بیتمن زمانی جزو پیروان مورد اعتماد رهبر زندانی وارن جفز بود، اما جفز اخیراً در مکاشفه ای کتبی که از زندان برای پیروانش فرستاده بود، بیتمن را محکوم کرد.

قاضی قاضی ایالات متحده، کامیل بیبلز، دستور داد که بیتمن در پشت میله‌های زندان بماند تا زمانی که پرونده در دادگاه به پایان برسد. او اشاره کرد که بیتمن یک خلبان و بقا است که پیروان و مخاطبین بین المللی دارد که ممکن است در یک لحظه به منابع مالی یا سایر منابع کمک کنند. او گفت که نگران دختران جوان در موقعیت‌های آسیب‌پذیر است.

هم دفتر دادستانی ایالات متحده در آریزونا و هم زیکرمن پس از جلسه دادگاه روز پنجشنبه و همچنین دو زن که در گالری نشسته بودند و با زیکرمن ملاقات کردند، از اظهار نظر خودداری کردند.

ساموئل بیتمن، 46 ساله، اوایل این ماه به سه اتهام از بین بردن یا تلاش برای از بین بردن سوابق و دستکاری در دادرسی کیفری متهم شد. او در دادگاه قاضی ایالات متحده در فلگستاف، شهری کوهستانی که در اواخر ماه اوت توسط یک آژانس پلیس ایالتی پس از مشاهده انگشتان کوچک در شکاف درب عقب تریلر دستگیر شد، اقرار کرد.

طبق اسناد دادگاه، مقامات سه دختر بین 11 تا 14 ساله را در تریلری که او از طریق Flagstaff حمل می کرد، پیدا کردند. این تریلر دارای یک توالت موقت، یک کاناپه، صندلی های کمپینگ و بدون تهویه بود. در اسناد ذکر نشده بود که آیا این دختران با بیتمن مرتبط هستند یا خیر، و در جلسه روز پنجشنبه نیز در مورد آن صحبتی نشده بود.