مبارزات روسیه در اوکراین به اپراتورهای ویژه ایالات متحده نشان می‌دهد که برای پیروزی در جنگ‌های آینده باید بدون «بند» بجنگند.

فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده در تلاش است تا با پیگیری آنچه که یکی از مقامات SOCOM به عنوان “لجستیک غیرمرتبط” توصیف کرد، به چالش ارسال تدارکات به خط مقدم بپردازد.

ادواردز با اشاره به تدارکات مورد نیاز “برای انتقال آن از یک کشور در داخل اوکراین” گفت: “تلاش برای دریافت تجهیزات و منابع به شرکای خود بسیار بسیار دشوار است.”

SOCOM در حال بررسی فن آوری جدید و ابزارهای دیگری است که به آن امکان می دهد تدارکات را به اپراتورهای ویژه در محیط های سخت بفرستد یا این نیروها را قادر می سازد تا آنچه را که نیاز دارند در جایی که هستند تولید کنند. برخی از فناوری های در حال کار شامل چاپ سه بعدی است که می تواند به کماندوهای خط مقدم اجازه دهد تا مهمات و قطعات یدکی مورد نیاز خود را تولید کنند.

استاوروس اتلامازوگلو روزنامه نگار دفاعی متخصص در عملیات ویژه، کهنه سرباز ارتش یونان (خدمت ملی با گردان 575 تفنگداران دریایی و ستاد ارتش) و فارغ التحصیل دانشگاه جانز هاپکینز است. او برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد در استراتژی و امنیت سایبری در دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته جان هاپکینز کار می کند.

نیروهای اوکراینی اکنون از مجموعه‌ای از سلاح‌ها استفاده می‌کنند که به مهمات مختلف نیاز دارند و نیازهای تعمیر و نگهداری متفاوتی دارند، بنابراین تدارکات ارتش اوکراین باید بسیار سازمان‌دهی شده باشند و آگاهی موقعیتی خوبی از تجهیزات مورد نیاز داشته باشند.

ادواردز گفت که یکی از بزرگترین موانع فرماندهی او برای موثرتر شدن در اوکراین، یافتن راه هایی برای حمایت از نیروهای اوکراینی از راه دور بوده است، زیرا نیروهای آمریکایی اندکی قبل از حمله روسیه از کشور خارج شدند.

دسترسی به تسلیحات سنگین، مهمات فراوان و اراده برای جنگ در میان نیروها از عناصر مهم در عملکرد هر یک از طرفین بوده است، همچنین توانایی راه اندازی یک شرکت لجستیکی مؤثر نیز وجود دارد.

تهاجم روسیه به اوکراین توجه مجدد را به چالش‌های یک درگیری متعارف در مقیاس بزرگ و ملت به ملت جلب کرده است.

برای اپراتورهای ویژه ایالات متحده، جنگ یادآور این است که چنین شبکه ای همیشه در دسترس نخواهد بود.

به عنوان مثال، ارسال مهمات 155 میلی متری ساخت غرب به واحدی که هویتزرهای 152 میلی متری دارد، که برای چندین دهه کالیبر استاندارد هویتزر اوکراین بود، اتلاف وقت و منابع خواهد بود.

تدارکات و اپراتورهای ویژه

ارتش رومانی اوکراین نیروهای ویژه برت سبز

سرلشکر استیون ادواردز نیروی هوایی ایالات متحده، فرمانده فرماندهی عملیات ویژه اروپا، برخی از درس‌های SOCEUR را که از اوکراین در جریان رویدادی که توسط اتاق فکر آمریکای جدید در ماه سپتامبر برگزار شد، تشریح کرد.

پس از یک سال جنگ، جهان چیزهای زیادی در مورد آنچه برای به راه انداختن جنگ مدرن لازم است آموخته است. اوکراین حمله اولیه روسیه را خنثی کرد و با حمایت گسترده غرب، نیروهای روسیه را عقب راند. روسیه علیرغم کاهش جاه طلبی های خود پس از چند ماه اول جنگ، همچنان به مبارزه برای دستیابی به اهداف خود ادامه می دهد. مسکو تاکنون 200000 سرباز را از دست داده است.

چالش های به راه انداختن جنگ مدرن در حمله مداوم روسیه به اوکراین به وضوح نمایان می شود.

  • در واقع، مبارزات روسیه در اوکراین به کماندوهای آمریکایی نشان می‌دهد که در درگیری با نیروهای نزدیک به همتای خود مانند روسیه و چین، باید بدون ذخایر و خطوط تدارکاتی که در طول جنگ علیه تروریسم به آن عادت کرده بودند، زندگی کنند.

    یکی از مهمترین موانع لجستیکی که نیروهای اوکراینی با آن روبرو هستند، تهیه مهمات و قطعات یدکی مناسب در جبهه است. در طول سال گذشته، تعداد زیادی از کشورهای غربی میلیاردها دلار تجهیزات نظامی و کمک های دیگر به اوکراین ارسال کرده اند.

    یک سرباز نیروی ویژه ارتش ایالات متحده در یکی از واحدهای گارد ملی به اینسایدر گفت: برای واحدهای عملیات ویژه ایالات متحده، تقاضاهای لجستیکی در یک درگیری “تا حد زیادی به واحد و ماموریت بستگی دارد.”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    ریپاس گفت: “ما می دانیم که لجستیک مهم است. دیدن افراد SOF که در مورد اهمیت لجستیک صحبت می کنند بسیار جالب است.” انباشت مواد برای دفاع از ملت خود برای کشورهای کوچک در تضاد با دولت های بزرگ امری ضروری شده است.»

    کلاه سبزهای ارتش رومانی، اوکراین و ایالات متحده در ماه می 2021 در رومانی تمرینات رزمی نزدیک انجام می دهند.ارتش رومانیایی / سروان رکسانا داوودویتز

    به گفته رهبران عملیات ویژه ایالات متحده در اروپا، مبارزات لجستیکی روسیه در اوکراین نشان داده است که در یک جنگ بزرگ، کماندوهای ایالات متحده می خواهند بدون “بندرهای” لجستیکی که در درگیری های گذشته به آنها تکیه کرده اند، زندگی کنند.

    لجستیک و اوکراین

    سربازان اوکراینی یک سیستم راکت چند پرتابی Grad را بارگیری مجدد می کنند

    به دلیل تسلیحاتی که چین برای جلوگیری از دسترسی رقبای خود به بخش هایی از این منطقه مانند دریای چین جنوبی ایجاد کرده است، دریافت تدارکات برای اپراتورهای ویژه ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام، هر چه به چین نزدیکتر باشند، چالش برانگیزتر خواهد بود. ارتش ایالات متحده سرویسی است که مسئول تدارکات در سراسر منطقه عملیاتی هند و اقیانوس آرام است.

    کلاه سبز افزود: “باز هم بسته به واحد و ماموریت، ما در نهایت به نوعی حمایت لجستیکی نیاز خواهیم داشت. اینجاست که روابط ما با ارتش متعارف و هر نیروی شریک کلید خواهد بود.”

    سربازان اوکراینی در ژوئن 2017 با راهنمایی سربازان آمریکایی در یک مرکز آموزشی در یاووریف اوکراین برای پاکسازی یک سنگر آموزش می بینند.ارتش ایالات متحده / گروهبان آنتونی جونز

    کلاه سبز که نامش فاش نشد، گفت: نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده “برای عملیات در اعماق خطوط دشمن در محیط های اغلب سخت و بدون پشتیبانی از خارج طراحی شده اند. ما آموزش دیده ایم و از نظر ذهنی آماده جنگ بدون حمایت لجستیکی هستیم.” در مورد عملیات احتمالی آینده صحبت کنید.

    سربازان اوکراینی برای پاکسازی یک سنگر آموزش می بینند

    یک جنبه کمتر قابل مشاهده نیاز به یک شبکه لجستیکی قوی برای حفظ نیروهای خط مقدم بوده است.

  • سربازان نیروهای ویژه ارتش اوکراین، رومانی و ایالات متحده در ماه می 2021 در رومانی تمرینات رزمی نزدیک انجام می دهند.ارتش رومانیایی / سروان رکسانا داوودویتز