مایک لیچ، مربی فوتبال ایالت می سی سی پی در سن 61 سالگی درگذشت

___

همان‌قدر که لیچ از کنکاش در موضوعاتی غیر از فوتبال لذت می‌برد، در Xs و Os بسیار عالی بود.

یکی از بزرگ‌ترین چیزهایی که در مورد مایکل جردن تحسین می‌کنم، او به خاطر بازی بیس‌بال محکوم شد. لیچ بهار گذشته به آسوشیتدپرس گفت: من کاملاً آن را تحسین کردم. منظورم این است که شما ۱۰۰ سال دیگر خواهید مرد. شما در بسکتبال مسلط هستید و سعی می کنید بر چیز دیگری مسلط شوید و گردن خود را بیرون بیاورید و از انجام آن ترسی ندارید و بدانید که افراد زیادی در حین انجام این کار شما را تماشا خواهند کرد. به نظر من فوقالعاده بود.”

ایالت می سی سی پی روز سه شنبه گفت، مایک لیچ، مربی بدخلق، پیشگام و بدون فیلتر فوتبال کالج که به انقلابی در بازی پاس با حمله هوایی کمک کرد، در پی عوارض ناشی از عارضه قلبی درگذشت. او 61 سال داشت.

فوتبال کالج AP: https://apnews.com/hub/college-football و https://twitter.com/ap_top25. برای خبرنامه فوتبال کالج AP ثبت نام کنید: https://tinyurl.com/mrxhe6f2





منبع

لیچ در اواخر این فصل از طریق یک مبارزه با ذات الریه مبارزه کرد، و گاهی اوقات در طول کنفرانس های خبری سرفه های غیرقابل کنترلی داشت، اما به گفته کسانی که با او کار کردند، به نظر می رسید که در حال بهبود است.

تیم‌های لیچ در برنامه‌هایی که موفقیت در آنها آسان نبود، برنده‌های ثابتی بودند. لیچ در 21 فصل به عنوان سرمربی در تگزاس فناوری، ایالت واشنگتن و ایالت می سی سی پی، 158 بر 107 رفت. و بازیکنان کوارتربک او آمار پاس‌های عظیمی را ارائه می‌کنند، و یک حمله نسبتاً ساده به نام حمله هوایی را انجام می‌دهند که او اختراع نکرده، اما مطمئناً بر آن مسلط شده است.

«شما باید انتخاب کنید و آنچه را که قرار است آموزش دهید و کاری را که قرار است انجام دهید محدود کنید. این قسمت سخت است.» لیچ در مورد کتاب بازی اقتصادی Air Raid به AP گفت.

او به تمام دنیا سفر کرد و کنجکاوی او حد و مرزی نداشت. او بیشتر از کسانی که از تخصص خود خارج شدند قدردانی می کرد.

تأثیر او بر فوتبال دانشگاهی در دو دهه گذشته عمیق است و برای سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

لیچ که سومین فصل خود را به عنوان سرمربی در ایالت می سی سی پی می گذراند، یکشنبه در خانه خود در استارکویل، می سی سی پی مریض شد. او قبل از انتقال با هواپیما به مرکز پزشکی دانشگاه می سی سی پی در جکسون، در حدود 120 مایلی (200 کیلومتری) در یک بیمارستان محلی تحت درمان قرار گرفت.

خبر بیماری شدید او در چند روز گذشته فوتبال دانشگاهی را فرا گرفت و بسیاری از کسانی را که او را می شناختند حیرت زده کرد. امید و دعا برای بهبودی لیچ در شرایط تلخ.

___

لیچ با خواندن بازی‌ها از روی یک کاغذ تا شده کوچک‌تر از یک کارت شاخص، پاس‌هایی مانند بی‌جی سیمونز (448.7 یارد در هر بازی)، گراهام هارل (438.8)، کانر هالیدی (430.3) و آنتونی گوردون (429.2) را به رکوردار تبدیل کرد و مدعیان جایزه هیزمن

مصاحبه با لیچ به همان اندازه که به فوتبال ادامه می داد، به سیاست، برنامه ریزی عروسی یا دعواهای فرضی طلسم منحرف می شد. او قبل از اینکه تاجر میلیاردر برای ریاست جمهوری نامزد شود، دونالد ترامپ را دوست می دانست و سپس در سال 2016 برای او کمپین تبلیغاتی کرد.

شش فصل از 20 فصل بهترین پاس در تاریخ فوتبال کالج‌های بزرگ متعلق به بازیکنانی بودند که برای لیچ بازی می‌کردند، از جمله چهار فصل از شش فصل برتر.

Ralph D. Russo را در https://twitter.com/ralphDrussoAP دنبال کنید و در http://www.appodcasts.com گوش دهید

مایک یک شوهر، پدر و پدربزرگ بخشنده و توجه بود. خانواده در بیانیه ای که توسط ایالت می سی سی پی صادر شد، گفت: “او توانست در اهدای عضو در UMMC به عنوان آخرین اقدام خیریه شرکت کند.” ، کارکنان بیمارستان و هواداران فوتبال در سراسر جهان. از شما برای شریک شدن در شادی زندگی همسر و پدر عزیزمان سپاسگزاریم.»

لیچ به خاطر توهین‌های شاد، علایق گسترده‌اش شناخته می‌شد – او کتابی درباره رهبر بومیان آمریکا، جرونیمو نوشت، علاقه زیادی به دزدان دریایی داشت، در کلاسی درباره جنگ‌های شورشیان تدریس کرد – و کنفرانس‌های خبری بی‌سابقه و غیر منتظره.