لیز چنی از وایومینگ، سارا پیلین از آلاسکا و لیزا مورکوفسکی از جمله نام‌های بزرگ در انتخابات مقدماتی GOP هستند.

تفاوت اصلی این دو نامزد در رابطه آنها با ترامپ است. چنی یکی از 10 جمهوری خواه بود که به استیضاح ترامپ به دلیل تحریک ادعایی او به شورش رای داد و پس از امتناع از تایید ادعاهای دروغ رئیس جمهور سابق مبنی بر تقلب در انتخابات، جایگاه خود را به عنوان رئیس کنفرانس حزب جمهوری خواه مجلس از دست داد. از سوی دیگر، هاگمن از حمایت ترامپ برخوردار است و از او حمایت می کند.

اصول اولیه: لیز چنی برای انتخاب مجدد در وایومینگ. آنچه در مورد مقدماتی اوت اوت باید بدانید

چنی علیه ترامپ

تا 30 ژوئن، چنی 11.3 میلیون دلار و هاگمن 3.7 میلیون دلار جمع آوری کردند. این مبلغ در ایالتی با حدود 280000 رای دهنده ثبت نام شده 15 میلیون دلار است. با این حال، نظرسنجی 15 جولای از Casper Star Tribune نشان داد که چنی 22 امتیاز کمتر از هاگمن دارد و نظرسنجی 11 اوت دانشگاه وایومینگ نشان داد که بیش از یک چهارم رأی دهندگان اولیه حزب جمهوری خواه از چنی نامزد فعلی حمایت می کنند.

به گزارش آنکوریج دیلی نیوز، نامزدها – مری پلتولا دموکرات و نیک بیگیچ جمهوری خواه و سارا پیلین فرماندار سابق آلاسکا – پس از برگزاری یک انتخابات مقدماتی بی سابقه با 48 نامزد، که بر اساس قوانین جدید انتخابات ایالت برگزار شد، از شر انتخابات مقدماتی حزبی خلاص شدند.

انتظار نمی رود چنی – که رهبری کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان و انتقاد مداوم از ترامپ، او را در فهرست موفقیت های سیاسی رئیس جمهور سابق قرار داده است – در این رقابت پیروز شود. اما او به صراحت گفته است که بدون توجه به نتیجه روز سه‌شنبه، او ماموریت خود برای ریشه‌کن کردن دونالد ترامپ از سیاست آمریکا را متوقف نخواهد کرد.

– ارین منسفیلد، الا لی

هریت هیگمن، رقیب چنی مورد حمایت ترامپ کیست؟

– الا لی

دیک چنی، معاون رئیس جمهور سابق، با دخترش، نماینده لیز چنی، نماینده R-Wy.، نایب رئیس هیئت بررسی قیام 6 ژانویه کنگره ایالات متحده، در روتوندا کنگره در ساختمان کنگره در واشنگتن، پنجشنبه، 6 ژانویه، قدم می زند. 2022.

صندوق های رای کی بسته می شود

واشنگتن – دیک چنی، معاون رئیس جمهور سابق، با قطع یک تبلیغ تبلیغاتی برای دختر و قانونگذار جمهوری خواه در حال جنگ، روز پنجشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق را تهدیدی برای آینده کشور خواند.

فقط دو ایالت سه شنبه انتخابات مقدماتی برگزار می کنند: وایومینگ و آلاسکا.

سه نامزد توسط رای دهندگان آلاسکا در یک انتخابات ویژه برای کرسی دان یانگ، نماینده فقید جمهوریخواه، رتبه بندی خواهند شد.

در حالی که برخی از جمهوری‌خواهان در مقابل ترامپ ایستاده‌اند – 10 نفر از نمایندگان مجلس به دومین استیضاح او رای دادند – هیچ‌کدام به اندازه چنی که گفته بود جمهوری‌خواهان نمی‌توانند هم به ترامپ و هم به قانون اساسی ایالات متحده وفادار باشند، او را با قدرت قبول نکردند.

معاون سابق رئیس جمهور در حمله فوق العاده ای به رئیس جمهور سابق از همان حزب گفت: در تاریخ 246 ساله کشور ما، هیچ فردی وجود نداشته است که تهدیدی بزرگتر از دونالد ترامپ برای جمهوری ما باشد.

متن با خبرنگاران USA TODAY: اخبار انتخابات مستقیماً در تلفن شما، از خبرنگاران برتر ما

سناتور لیزا مورکوفسکی (R-AK) در 02 اوت 2022 در واشنگتن دی سی به ضیافت ناهار جمهوریخواهان سنا در ساختمان کنگره ایالات متحده می رود.

هریت هیگمن، وکیل وایومینگ، رقیب اصلی جمهوریخواه برای کرسی چنی در کنگره است. او در سال 2018 نامزدی ناموفق برای فرمانداری وایومینگ شد.

رقابت چنی رویداد اصلی روز سه‌شنبه است که همچنین شامل یک انتخابات ویژه در آلاسکا برای جایگزینی نماینده فقید جمهوری‌خواه، دان یانگ، که اوایل امسال درگذشت. رای دهندگان آلاسکا از رای گیری انتخابی رتبه بندی شده برای انتخاب یک عضو کنگره از یک حوزه سه نفره استفاده خواهند کرد.

Hageman 40٪ از کمک های خود را از ساکنان ایالت کابوی و PAC دریافت می کند. هاگمن همچنین با اهداکنندگان کوچک، که 43 درصد از کمک‌های مالی او را تشکیل می‌دهند، کشش بیشتری دارد که نشانه‌ای از حمایت مردمی است.

سفر انتقام جویانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز سه شنبه در وایومینگ توقف خواهد کرد تا بزرگترین منتقد او در حزب جمهوری خواه را خلع کند.

چنی به USA TODAY گفت: «من به وضوح سوگند من را بالاتر از محاسبات سیاسی قرار می دهم. “چیزی که من را شگفت زده می کند این است که تعداد کمی از آنها این کار را انجام داده اند.”

نایب رئیس لیز چنی، ایالت ویو، در حالی سخنرانی می کند که کمیته منتخب مجلس در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده جلسه استماع را در کنگره در واشنگتن برگزار می کند، پنجشنبه، 21 ژوئیه 2022. نماینده آدام کینزینگر، R-Ill .، در سمت چپ گوش می دهد.

سه نامزد از میدان شلوغ در رقابت های آلاسکا کاخ بیرون می آیند

خبر به شما می رسد: برای خبرنامه OnPolitics اینجا ثبت نام کنید

هاگمن که از حامیان سابق چنی بود، پس از کمک های مالی به مبارزات انتخاباتی وی در کنگره در سال های 2014 و 2016، در سال 2018 ناموفق برای فرمانداری وایومینگ شد و در کمیته جمهوری خواه ایالت وایومینگ حضور داشت تا اینکه چالش خود را با چنی اعلام کرد.

— دیوید جکسون

— الا لی، کندی وودال

دیک چنی در تبلیغ لیز چنی ترامپ را “بزدل” و “تهدید” می خواند

– الا لی

بسیاری از انتخابات توسط نامزدی که بیشترین بودجه را تامین می کند برنده می شود، اما این پول نشانه هایی از کمک به چنی را نشان نداده است.

لیز چنی، نماینده ایالت وایو، با یک رقیب مورد حمایت ترامپ روبرو می شود که به طور گسترده پیش بینی می شود نایب رئیس کمیته مجلس نمایندگان که در مورد شورش کنگره 6 ژانویه تحقیق می کند و نقش ترامپ در دامن زدن به آن را شکست دهد.

بقیه را اینجا بخوانید: دیک چنی در تبلیغ لیز چنی ترامپ را “بزدل” و “تهدید” می خواند

دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور سابق، با دخترش، لیز چنی، نماینده R-Wy، نایب رئیس هیئت بررسی قیام 6 ژانویه کنگره ایالات متحده، در روتوندا کنگره در ساختمان کنگره در واشنگتن، پنجشنبه، 6 ژانویه، قدم می‌زند. 2022.

و لیزا مورکوفسکی، سناتور جمهوری‌خواه آلاسکا نیز برای حفظ کرسی خود در انتخابات مقدماتی حضور دارد.

نبرد نیابتی مورد انتظار بین لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه وایومینگ و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، روز سه‌شنبه در حالی برگزار می‌شود که چنی با هریت هیگمن وکیل مورد حمایت ترامپ برای تنها کرسی مجلس نمایندگان روبرو می‌شود.

– الا لی

نیک بیگیچ، یک جمهوری خواه که به دنبال تنها کرسی مجلس ایالات متحده در آلاسکا است، در طی یک مجمع برای نامزدها در پنجشنبه، 12 می 2022، در آنکوریج، آلاسکا سخنرانی می کند.

سناتور لیزا مورکوفسکی (R-AK) در 02 اوت 2022 در واشنگتن دی سی به ضیافت ناهار جمهوریخواهان سنا در ساختمان کنگره ایالات متحده می رود.

نایب رئیس لیز چنی، ایالت ویو، در حالی سخنرانی می کند که کمیته منتخب مجلس در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده جلسه استماع را در کنگره در واشنگتن برگزار می کند، پنجشنبه، 21 ژوئیه 2022. نماینده آدام کینزینگر، R-Ill .، در سمت چپ گوش می دهد.

در سه ماهه اخیر، چنی 76 درصد از کمک های مالی خود را از اهداکنندگان بزرگ دریافت کرد و 73 درصد از ساکنان خارج از ایالت و کمیته های اقدامات سیاسی یا PAC ها بود که اغلب برای جمع آوری پول برای یک نامزد یا گروهی از نامزدها تشکیل می شوند.

رای گیری در وایومینگ در ساعت 9 شب به وقت شرقی بسته می شود و صندوق های رای آلاسکا در نیمه شب به وقت شرقی بسته می شوند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: به‌روزرسانی‌های زنده: لیز چنی در مرحله مقدماتی وایومینگ با مبارزه سختی روبرو است



منبع

نیک بیگیچ، یک جمهوری خواه که به دنبال تنها کرسی مجلس ایالات متحده در آلاسکا است، در طی یک مجمع برای نامزدها در پنجشنبه، 12 می 2022، در آنکوریج، آلاسکا سخنرانی می کند.

پول به احتمال زیاد به چنی کمک نمی کند که در انتخابات مقدماتی وایومینگ پیروز شود