فیلم پلیس از برخورد مرگبار عدم تنش زدایی را نشان می دهد

لکس اسکات، بنیانگذار Black Lives Matter-Utah، گفت: «دزدیدن آبجو مساوی با مجازات اعدام نیست. برای من مهم نیست که این مرد 10 بانک را در یک روز سرقت کرده باشد. او لیاقت مرگ را نداشت او شایسته حضور در دادگاه بود.»

پس از چند ثانیه، براندون از حرکت می ایستد. افسری با دستکش به شانه براندون ضربه می زند و می پرسد “می شنوی؟” سه بار. براندون پاسخی نمی دهد.

Rae Duckworth، مدیر عامل بخش Black Lives Matter در یوتا، می‌خواهد بداند چرا فیلم منتشر شده نشان نمی‌دهد که افسران تلاش می‌کنند به براندون کمک کنند.

در عوض، فیلم دوربین بدنه نشان می دهد که یک افسر پلیس از ماشین گشت خود پیاده شده و به براندون دستور توقف می دهد. وقتی او مقاومت می کند و مشت می کند، افسر دیگری براندون را به زمین هل می دهد و دو افسر سعی می کنند او را به زمین بیاندازند. یکی از افسران مکرراً می‌گوید: «ایست کن» در حالی که براندون رو به پایین روی یک تخت سنگ‌ریزه‌ای بین جاده و پیاده‌رو است و به فشار دادن به مأموران ادامه می‌دهد.

تماس گیرنده 911 گفت که مردی به فیشر بروینگ آمده بود، به شخصی در درب خانه حمله کرد و “دیوانه به اطراف می دوید. بسیار نامنظم. او فقط در جاده پرید و از آن خارج شد.»

یک افسر می گوید: “بیا مرد.” تمام فیلم های دوربین منتشر شده توسط پلیس در آن نقطه تاریک می شود.

اداره پلیس گفت که تحقیقات کامل توسط یک آژانس خارجی در حال انجام است و واحد امور داخلی خود اداره تحقیقات جداگانه ای را انجام خواهد داد.

ما حتی مدرکی نداریم که آنها واقعاً کمک کرده اند. داک ورث گفت: ما مدرکی نداریم که نشان دهد آنها واقعا نارکان را اداره کرده اند. “پس این احتمالاً بزرگترین پرچم قرمز و غذای آماده ای است که من دیدم.”



منبع

“در ساعت 4:16 بعد از ظهر به SLCPD اطلاع داده می شود که آقای براندون درگذشت. در این بیانیه آمده است: زمان دقیق مرگ مشخص نیست.

افسری دستور می دهد: «او را به حالت بهبودی برسانید» و بقیه براندون را به پهلویش می اندازند.

تماس گیرنده گفت: «حتماً مشکلات سلامت روانی وجود دارد. بنابراین اگر منابع بهداشت روانی دارید، آنها را بفرستید.»

صفحه فیس بوک براندون می گوید که او در موسسه پلی تکنیک جنوب غربی هند در آلبوکرکی، نیومکزیکو حضور داشته و برای یک شرکت فروش لوازم خانگی، لوله کشی و سخت افزار کار کرده است. بسیاری از افرادی که در صفحه او مطالبی را منتشر کردند، از مرگ او ابراز تاسف و ناراحتی کردند.

به گزارش KUTV، قبل از اینکه براندون وارد Fisher Brewing شود، پلیس دریاچه نمک جنوبی او را پس از دریافت گزارشی مبنی بر اینکه مردی گیج و ترسیده در پارکی درست بعد از ساعت 1 بعد از ظهر در 14 اوت عمل می کند، به یک مرکز سم زدایی برده بود.

پس از اینکه اواخر روز جمعه اداره پلیس سالت لیک سیتی فیلم دوربین بدنه از برخورد مرگبار 14 آگوست و ضبط 911 را منتشر کرد، فعالان روز شنبه می پرسند که چرا یک فرد غیرمسلح کشته شده است و پلیس را به استفاده از زور نامتناسب متهم می کنند.

تماس گیرنده با 911 در سالت لیک سیتی گفت مردی با لباس زیر وارد کارخانه آبجوسازی شده بود، سعی کرد آبجو بدزدد و در خیابان می دوید و خطری برای خود و رانندگان ایجاد می کرد. پلیس سعی کرد این مرد را بازداشت کند. به زودی، نیکون براندون مرد.

هیچ تلاشی برای کاهش تنش توسط پلیس در فیلم‌های 9 دوربین پوشیده قابل مشاهده یا شنیده نمی‌شود، حتی اگر یک فرمان اجرایی که دو سال پیش توسط شهردار سالت لیک سیتی، ارین مندنهال امضا شد، همه افسران اداره پلیس سالت لیک سیتی را ملزم به استفاده از روش‌های غیرحضوری می‌کند. تکنیک های تشدید قبل از استفاده از زور

یک دقیقه بعد، افسر سوم از راه می رسد. ویدئو نشان می‌دهد که براندون به جلف لباس و تفنگ یک افسر می‌چسبد. آنها در نهایت موفق می شوند دست های براندون را در حالی که روی شکم سنگریزه ای به پایین دراز می کشد، پشت سرش ببندند.

مرگ براندون، 35 ساله، در حالی رخ می دهد که ایالات متحده همچنان شاهد تعداد بی شماری از قتل های پلیس افراد غیرمسلح است که بسیاری از آنها از یک بحران بهداشت روانی رنج می بردند. فعالان خواستار اصلاحات شده اند و می گویند به جای پلیس مسلح که اغلب می تواند شرایط را تشدید کند، راه حل بهتر برای تیم های ویژه بحران سلامت روان برای پاسخگویی است.

تاکتیک‌های کاهش تنش دیگر پیشنهاد یا ترجیح داده نمی‌شوند – آنها قبل از استفاده از زور برای دستگیری اجباری هستند، مگر اینکه انجام این کار غیرمنطقی باشد. مندنهال در اعلام اصلاحات پلیس، که بخشی از آن با قتل جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس در سال 2020 انجام شد، گفت: افسران از تکنیک‌های ارتباطی مؤثر در تلاش برای دستیابی به انطباق داوطلبانه استفاده خواهند کرد.

پلیس سالت لیک سیتی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که ماموران در ساعت 3:27 بعد از ظهر شروع به انجام کمک های پزشکی کردند.

افسری می گوید: «ما می خواهیم به شما کمک کنیم. “شما باید از جنگیدن با ما دست بردارید.”

ماموران متوجه شدند که او مست است، او را به مرکز سم زدایی بردند و او را به دلیل مسمومیت عمومی معرفی کردند. KUTV گزارش داد، اما این مرکز یک مرکز بازداشت نیست و بیماران می توانند به میل خود آنجا را ترک کنند.

افسران اداره پلیس سالت لیک سیتی در ساعت 3:22 بعدازظهر با براندون روبرو شدند. در این ویدئوها، به جز چند کلمه که نامشخص است، صحبتی از او در طول درگیری هایش با افسران شنیده نمی شود.