عکس‌های وهم‌آور کوسه‌هایی را نشان می‌دهند که در بالای کشتی‌های غرق شده در کارولینای شمالی خوابیده‌اند

کوسه‌های ببری شنی در اطراف لاشه کشتی EM کلارک در کارولینای شمالی که توسط اژدرهای یک U-boat آلمانی در سال 1942 غرق شده بود، دیده شدند.

این منظره وحشتناک اولین بار زمانی ثبت شد که تیم تحت حمایت NOAA از لاشه عظیم 500 فوتی EM کلارک بازدید کرد که در سال 1942 توسط اژدرهای یک U-boat آلمانی به کف دریا فرستاده شد.

NOAA کشف می کند کشتی های تاریخی جنگ جهانی دوم در کارولینای شمالی که شیرماهی مهاجم را به خود جذب می کند

این اکتشاف که با مشارکت بنیاد جهانی اکتشافات اقیانوس انجام شد، همچنین دریافت که صدها شیرماهی مهاجم به سمت همان کشتی‌های غرق شده جذب می‌شوند.

به گفته دکتر جی کریستوفر تیلور از مراکز ملی علوم اقیانوس های ساحلی، بخش بوم شناسی فضایی دریایی، ظاهر فریبنده بود.

“کشتی های غرق شده معمولاً از صخره های سنگی در منطقه بلندتر هستند. پکستون به مک کلاچی نیوز گفت: صخره‌های بلندتر مانند آنهایی که از کشتی‌های غرق شده تشکیل شده‌اند، معمولاً میزبان شکارچیان بزرگ‌تر هستند.

به گفته محققان، در طول چنین دوره‌هایی، آنها “حالت بدنی صاف و سفت را اتخاذ کردند” اما همیشه چشمان خود را نمی‌بستند.

او به مک‌کلاتچی نیوز گفت: «کوسه‌های ببر شنی برای کوسه‌ها تا حدودی غیرعادی هستند، زیرا می‌توانند شناور باشند یا به نظر می‌رسند که در حال استراحت هستند».

کوسه‌های ببری شنی در اطراف لاشه کشتی EM کلارک در کارولینای شمالی که توسط اژدرهای یک U-boat آلمانی در سال 1942 غرق شده بود، دیده شدند.

کشتی غرق شده در سال 1836 نشان داد که خدمه سیاه پوست و بومیان آمریکا نقش کلیدی در شکار نهنگ داشتند.

ما این الگو را عمدتاً برای شکارچیان سریع السیر مانند کوسه ها، جک ها و باراکودا می بینیم که در ستون آب اطراف کشتی های غرق شده بلندتر و زیستگاه های مصنوعی زندگی می کنند و شکار می کنند. کشتی‌های غرق‌شده و دیگر زیستگاه‌های مصنوعی می‌توانند نقش اکولوژیکی مهمی را با حمایت از شکارچیان بزرگ ستون آب ایفا کنند.»

این تصاویر در طول ماموریت اکسپدیشن Valor در اقیانوس اطلس، که از “فناوری پیشرفته” برای کاوش کشتی های غرق شده در اطراف پناهگاه دریایی ملی NOAA Monitor، در 16 مایلی ساحل NC استفاده می کرد، ثبت شد.

کوسه‌های ببری شنی تا حدود 10.4 فوت رشد می‌کنند و محققان مدت‌هاست می‌دانند که آنها به سمت کشتی‌های غرق‌شده به عنوان مکانی برای تغذیه از ماهی‌های صخره‌ای، از جمله جک‌ها و باراکودا، جذب می‌شوند.

«احتمالاً آنها از کشتی های غرق شده برای تغذیه و به عنوان توقف استراحت در طول مهاجرت خود به بالا و پایین سواحل اقیانوس اطلس استفاده می کنند. … حضور آنها نشان دهنده یک جامعه پر جنب و جوش از ماهیان است که توسط این کشتی های غرق شده زنده حمایت می شوند.

با این حال، به گفته دکتر Avery Byrd Paxton، زیست شناس دریایی تحقیقاتی در مرکز ملی علوم اقیانوسی ساحلی، اخیراً مشخص شده است که کوسه ها واقعاً کشتی های غرق شده را به صخره های طبیعی ترجیح می دهند.

عکس‌هایی که توسط NOAA در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شده است، گروه‌هایی از کوسه‌های ببر شنی را نشان می‌دهد که در اطراف تانکر به‌طور چشمگیری دست‌نخورده ایستاده‌اند.

او گفت که این احتمالاً به دلیل “ارتفاع و شکل” لاشه ها است.

ویدئوی هوایی صدها کوسه را نشان می دهد که در ساحل جزیره ساحل خلیج فلوریدا در حال چرخش هستند



Source link

تیمی از دانشمندان که در حال کاوش در آب‌های کارولینای شمالی بودند، موارد مکرری از کوسه‌های بزرگ را دیدند که به نظر می‌رسید در اطراف کشتی‌های غرق شده تاریخی جنگ جهانی دوم در خواب بودند.

LiveScience گزارش داد که در مورد اینکه آیا کوسه ها واقعاً می خوابند یا خیر، یک مقاله پژوهشی که در ماه مارس در خارج از استرالیا منتشر شد، گزارش می دهد که برخی از گونه ها (مانند کوسه های تخته ماهی) “مرتب برای حفظ انرژی وارد حالت آرامش می شوند.”