طرح براندازی انتخاباتی که ویلیام اولسون، کارآموز نیکسون در کاخ سفید که وکیل محافظه‌کار شد و گفت که با کشتار شنبه شب واترگیت مقایسه می‌شود را بخوانید.

او نوشت: “گروه کوچک وکلا ما در حال کار بر روی یادداشتی هستند که دقیقاً توضیح می دهد که چه کاری می توانید انجام دهید. رسانه ها این حکومت نظامی را می نامند، اما این “اخبار جعلی” است – مفهومی که شما به خوبی با آن آشنا هستید.”

او سپس یک طرح پنج قسمتی را ترسیم کرد که شامل استخدام وکلای جدید توسط ترامپ و ترک مارآ لاگو برای بازگشت به کاخ سفید در اسرع وقت بود.

این یادداشت که توسط نیویورک تایمز به دست آمده است، در 28 دسامبر 2020 برای ترامپ ارسال شد. چند روز قبل، در روز کریسمس، ترامپ و اولسون تلفنی صحبت کردند و طیفی از شخصیت‌های راست‌گرا را برجسته کردند. گوش رئیس جمهور در حالی که او به دنبال تخریب نتایج انتخابات بود.

ویلیام اولسون در روز کریسمس سال 2020 تلفنی با رئیس جمهور دونالد ترامپ صحبت کرد.

  • اولسون در حال حاضر نماینده مایک لیندل، مدیر عامل MyPillow، یکی از حامیان سرسخت ترامپ است که با چندین پرونده قضایی به دلیل ترویج ادعاهای نادرست در مورد انتخابات مواجه است.

    ویلیام اولسون، یک وکیل محافظه‌کار که زمانی در کاخ سفید نیکسون کار می‌کرد و اکنون نماینده مایک لیندل، مدیرعامل MyPillow است، طرحی مفصل به رئیس‌جمهور دونالد ترامپ فرستاد تا به او کمک کند تا در قدرت بماند.

    در این یادداشت آمده است: «در حالی که زمانی که در روز کریسمس صحبت کردیم، زمان برای اقدام کوتاه بود، زمان رو به اتمام است.

    اولسون بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    کشتار شنبه شب به عصری در سال 1973 اشاره دارد که رئیس جمهور ریچارد نیکسون دستور اخراج آرچیبولد کاکس، دادستان ویژه ای که در مورد دخالت نیکسون در رسوایی واترگیت تحقیق می کرد، صادر کرد. الیوت ریچاردسون، دادستان کل و ویلیام راکلشاس، معاون دادستان کل، هر دو از اجرای دستور خودداری کردند و استعفا دادند. سومین مقام ارشد وزارت دادگستری، وکیل کل رابرت بورک، این دستور را دنبال کرد و کاکس را اخراج کرد. این اپیزود برای نیکسون، که استیضاح او ده روز بعد آغاز شد، افتضاح بود.

    رئیس جمهور سابق جمهوری خواه دونالد ترامپ و ریچارد نیکسون در دفتر بیضی شکل.

    هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده در انتخابات 2020 کشف نشده است و دادگاه ها ده ها دعوی دعوی در مورد تقلب را رد کرده اند. این هفته، گروهی از وکلا، قضات و قانونگذاران جمهوری خواه گزارشی را منتشر کردند که به این نتیجه رسیدند که هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده وجود ندارد.

    «این مرحله احتمالاً هزاران داستان را به همراه خواهد داشت که یک قیاس را ایجاد می کنند [sic] تا کشتار شنبه شب در سال 1973، زمانی که رئیس جمهور نیکسون به الیوت ریچاردسون دستور داد که آرچیبالد را اخراج کند. [sic] اولسون نوشت.

    رئیس جمهور سابق جمهوری خواه دونالد ترامپ و ریچارد نیکسون در دفتر بیضی شکل.آرشیو اخبار روزانه Saul Loeb/AFP و Tom Middlemiss/NY از طریق Getty Images

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    در این یادداشت، اولسون به ترامپ گفت که اطرافیان او در کاخ سفید و وزارت دادگستری به اندازه کافی برای اعتراض به نتایج انتخابات تلاش نمی‌کنند، اما رئیس‌جمهور همچنان گزینه‌هایی دارد. او گفت که یکی از وکیل کاخ سفید که نامش فاش نشد، “نگرش شرم آور و انکارآمیز” داشت که “غیرقابل قبول” بود.

    چند روز بعد، اولسون طرحی مفصل برای او فرستاد که شامل اخراج دادستان کل بود.

  • متن کامل این یادداشت با عنوان «حفظ نظام مشروطه» را می‌توانید در اینجا بخوانید.

    این یادداشت و تماس قبلاً گزارش نشده بود.

    اولسون همچنین گفت که مشاور جدید ترامپ در کاخ سفید مشخص خواهد کرد که چگونه می توان از اختیارات ریاست جمهوری برای اطمینان از شمارش منصفانه انتخابات استفاده کرد.

    بخش سوم شامل این بود که ترامپ به دادستان کل موقت، که در آن زمان جفری روزن بود، دستور داد تا روز بعد به نمایندگی از ایالات متحده شکایت کند. اگر او امتناع کرد، اولسون به ترامپ توصیه کرد که او را اخراج کند یا او را تغییر دهد.

    طبق وب‌سایت او که عکسی از او و نیکسون نیز دارد، اولسون در سال 1971 زمانی که نیکسون بر سر کار بود به عنوان کارآموز کاخ سفید کار می‌کرد.

    اولسون ادامه داد: “شما وظیفه دارید از این تقلب انتخاباتی در مردم آمریکا جلوگیری کنید.”

    در این یادداشت که نیویورک تایمز به دست آورده است، اقدامات ترامپ برای ماندن در قدرت را تشریح می کند.