سیستم آب جکسون ممکن است نیاز به میلیاردها تعمیر داشته باشد. صندوق های زیرساخت فدرال راه حل سریعی نیستند.

موزی گفت: «سلامت، ایمنی، سرزندگی اقتصادی – آب بر همه چیز تأثیر می گذارد. “کل سیستم، همه چیز در خطر است.”

پرزیدنت جو بایدن در آگوست 2021 در هنگام ترویج لایحه زیرساخت‌ها، مبارزات شهر را به اشتراک گذاشت و گفت: «دیگر نمی‌توانیم اجازه دهیم آنچه در فلینت، میشیگان و جکسون، می‌سی‌سی‌پی رخ داد».

بخش دیگری از پول زیرساخت به صندوق گردان دولتی آب آشامیدنی وزارت بهداشت سرازیر خواهد شد. طبق گفته Les Herrington با دفتر بهداشت محیطی آژانس، این صندوق در حال حاضر بیش از 19 میلیون دلار از این قانون دارد، که شروع به تخصیص آن به تخصیص برنامه ریزی شده کرده است. این آژانس بلافاصله جزئیات مربوط به جدول زمانی خود را برای اعطای بودجه اضافی به اشتراک نمی گذارد.

عواقب لگد زدن تعمیر و نگهداری در جاده حاد بوده است. هشدارهای مربوط به آب جوش در جکسون رایج است و نگرانی‌های ساکنان در مورد سرریز شدن آلاینده‌ها همچنان ادامه دارد. در سال 2016، آزمایشات معمول نشان داد که سطوح سرب افزایش یافته است، و مقامات بهداشتی ایالتی را به هشدار به افراد باردار و کودکان خردسال مبنی بر عدم نوشیدن آب شهر رساندند، توصیه ای که از سال گذشته همچنان پابرجا بود.

سخنگوی ریوز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. سخنگوی لومومبا اظهار نظری نکرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

لومومبا گفته است که در موقعیتی نیست که کمک‌های دولتی را رد کند، اما اوایل هفته خاطرنشان کرد که شهر در سال‌های اخیر «به تنهایی پیش می‌رفت». اعضای هیئت قانونگذاری شهر سال گذشته تلاش کردند تا شهر را 42 میلیون دلار اضافی از ایالت دریافت کنند، اما موفق نشدند. لایحه حاوی تخصیص در کمیته مرد.

او در مورد تعمیراتی که این پول پوشش می داد گفت: «شاید می توانستیم آنها را از قبل شروع کنیم.

در حالی که روابط بین رهبری شهر و ایالت در سال‌های اخیر مخدوش شده است، لومومبا و فرماندار تیت ریوز، یک جمهوری‌خواه، اخیراً در جبهه متحد قرار گرفته‌اند. پنجشنبه اولین باری بود که این دو در یک کنفرانس خبری در مورد بحران فعلی آب حاضر شدند.

شاندا یتس، نماینده ایالتی، یک فرد مستقل که در جکسون زندگی می‌کند و این تلاش را رهبری می‌کند، گفت که در مقایسه با برنامه کمک هزینه منطبق با طرح نجات آمریکا، که به تازگی در حال دریافت است، احتمالاً 42 میلیون دلار تخصیص جهت از سوی قوه مقننه زودتر به شهر سرازیر می‌شد. در حال انجام.

فرماندار می سی سی پی برای پایتخت ایالت، جکسون، وضعیت اضطراری آب اعلام کرد (براد وست / گتی ایماژ)

تلاش ها برای رفع مشکلات به دلیل درآمد ناکافی در سطح شهر در پی چند دهه از دست دادن جمعیت، خدشه دار شده است. همچنین فقدان سرمایه گذاری تهاجمی توسط قانونگذار ایالتی وجود دارد که برای بسیاری از سیاهپوستان جکسونی انعکاس دردناک امروزی تاریخ پرآشوب نژادی می سی سی پی است: جکسون شهری با اکثریت سیاه پوستان با رهبری دموکرات است، در حالی که ساختمان ایالتی واقع شده است. در جلسات اخیر، رهبری عمدتاً مردان سفیدپوست جمهوریخواه بر آن تسلط داشته است. و علیرغم اینکه می سی سی پی بیشترین درصد ساکنان سیاه پوست را در کشور دارد، تمام مقامات منتخب ایالتی در سراسر ایالت سفیدپوست هستند.

دانیل هولمز، یکی از ساکنان جکسون که به توزیع آب در شهر کمک می کند و به عنوان یک سازمان دهنده عدالت اجتماعی ملی با Repairers of the Breach که افراد کم درآمد را بسیج می کند، گفت: «ما در حال حاضر در یک بحران مرگ یا زندگی هستیم. رای دهندگان و کمپین مردم فقیر. زندگی‌ها هر روز به دلیل بحران آب به خطر می‌افتند و انتقال این یک سال دیگر به سال 2023 به سادگی برای شهروندان جکسون کارساز نخواهد بود، به‌ویژه وقتی در مورد انسانیت و حفظ زندگی صحبت می‌کنیم.»

او گفت که پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، پروژه ها “احتمالاً طی چند سال آینده تامین مالی خواهند شد.”

حتی زمانی که هیچ توصیه ای وجود ندارد، برخی از مردم محلی از نوشیدن مشروب از شیر آب اجتناب می کنند. این بدان معناست که هر ماه یک صورتحساب برای خدماتی که نمی توانند به طور کامل استفاده کنند و همچنین در فروشگاه مواد غذایی برای موارد بطری آب پرداخت می کنند. در فوریه 2021، زمانی که بسیاری از ساکنان پس از یخ زدگی ماشین آلات در اثر سرما، دسترسی به آب جاری را برای یک ماه از دست دادند، کیف پول ها ضربه بزرگ تری خوردند. با بسته شدن مشاغل، برخی از مردم محلی قادر به کار نبودند.

429 میلیون دلاری که می سی سی پی از قانون زیرساخت های فدرال طی پنج سال آینده دریافت خواهد کرد، عمدتاً از طریق دو آژانس سرازیر خواهد شد.

در 29 اوت، زمانی که ریوز اعلام کرد که سیستم آب پایتخت در آستانه فروپاشی است، جکسونی‌ها پس از اینکه فهمیدند شهر احتمالاً از طغیان شدید در امان است، به سختی نفس راحتی کشیدند.

اما از آنجایی که شهر در وضعیت اضطراری باقی می‌ماند، ممکن است با انتظاری طولانی برای برخی از این منابع مالی – و نبرد برای سهم شهر مواجه شود. یکی از دو سازمان ایالتی که مسئول بیرون راندن میلیون‌ها دلار از بودجه زیرساختی فدرال است، گفت که ممکن است حداقل اواسط تا اواخر سال 2023 قبل از شروع هرگونه تخصیص باشد. و جکسون تنها کسی نخواهد بود که به میز می آید. این پول برای رسیدن به جوامع سراسر ایالت در نظر گرفته شده است.

مقامات شهری گفته‌اند سیل بر عملیات یکی از تصفیه‌خانه‌های آب تأثیر گذاشته و به این اختلال دامن زده است. یک پمپ اجاره اضطراری برای کمک به افزایش خروجی وارد شده است.

سام موزی، مدیر مرکز تحقیقات شهری می سی سی پی در دانشگاه ایالتی جکسون، می گوید که تیم او در حال ردیابی اتفاقاتی است که با بودجه آینده می افتد. همکاران او از نزدیک می‌دانند که این پول چقدر حیاتی خواهد بود – دانشگاه به دلیل قطعی برق به کلاس‌های مجازی منتقل شد.

برخی از ساکنان مدت‌ها مدعی شده‌اند که اختلاف نژادی در نمایندگی ایالت به این دلیل است که بحران شهر بدون حمایت مالی قابل‌توجه از سوی قوه مقننه اجازه داده شده است.

به گفته وزارت بهداشت ایالتی، در سال بودجه 2021، 27 میلیون دلار وام گردان از صندوق آب آشامیدنی تحت حمایت فدرال ایالت به جکسون برای بهبود امکانات درمانی اعطا شد، اما به گفته وزارت بهداشت ایالتی، از سال گذشته درخواست جدیدی ارائه نشده است.

صبح روز جمعه، شهر گفت که سطح فشار آب در حال بهبود است، اما هنوز در استانداردهای ایده آل نیست.

یک مکانیسم برای بودجه تعمیر وجود دارد که می تواند زودتر به جکسون برسد. امسال، مجلس قانونگذاری می سی سی پی با پولی که ایالت از طریق بسته امدادی کنگره برای کووید در سال 2021 به تصویب رسید، یک برنامه 450 میلیون دلاری برای تامین مالی زیرساخت های آبی ایجاد کرد. اما این طرح از شهرها و شهرستان ها می خواهد که دلارهای مشابهی را ارائه کنند، و جکسون تنها حدود 25 میلیون دلار دارد. به گفته سناتور ایالتی جان هورن، در قانون طرح نجات آمریکا، وجوهی را متعهد می کند. درخواست ها برای این برنامه روز پنجشنبه آغاز شد و بخشی از این پول می تواند تا پایان سال اعطا شود.

فرماندار می سی سی پی برای پایتخت ایالت، جکسون، وضعیت اضطراری آب اعلام کرد (براد وست / گتی ایماژ)

تا روز جمعه هیچ مورد مرگ مرتبط با قطع آب گزارش نشده بود، اما حامیان سلامت در مورد آسیب پذیری بیماران دیالیزی که برای درمان به دسترسی به آب سالم نیاز دارند، ابراز نگرانی کرده اند.

بریس هریس از جکسون گزارش داد. دانیلا سیلوا از نیویورک گزارش داد.

اگرچه این پول هنوز جمع‌آوری نشده است، یان شفر، سخنگوی آژانس، گفت که جکسون اخیراً حدود 31.7 میلیون دلار برای پروژه‌ای که مربوط به سیستم فاضلاب آن است از دور قبلی بودجه فدرال دریافت کرده است. وی در بیانیه ای گفت که شهر همچنین برنامه ریزی اولیه مورد نیاز برای پیگیری 163 میلیون دلار بودجه دیگر از برنامه های وام گردان ایالت را تکمیل کرده است، اما هنوز درخواستی ارائه نکرده است.

زیرساخت‌های پایتخت می‌سی‌سی‌پی به «شکننده بادام‌زمینی» تشبیه شده است که مستعد قطع شدن آب اصلی، اختلالات دائمی خدمات و ریختن فاضلاب در خیابان‌های مسکونی است. برخی از لوله ها در سیستم قبل از رکود بزرگ نصب شده بودند. همچنین تاریخچه ای از تعمیر و نگهداری معوق وجود دارد که به اوج آن رسیده است که هزینه های تعمیر کل بودجه شهر را تحت الشعاع قرار دهد.

جکسون، خانم – ساکنان پایتخت می سی سی پی – که در حال حاضر بدون آب آشامیدنی سالم از شیر آب هستند و در برخی از محله ها فشار آب کافی برای شستشوی توالت ها وجود ندارد – دلایل خوبی برای امیدواری داشتند که قرارداد جاه طلبانه 1 تریلیون دلاری سال گذشته برای زیرساخت های فدرال کمک کند.

هلمز گفت: «آنچه واقعاً غم انگیز است این است که ما منابع و فناوری لازم برای جلوگیری از این نوع فاجعه را داریم. بی توجهی به جلوگیری از این نوع فاجعه، شکست مستقیم رهبری دولت است.

اداره کیفیت محیط زیست می سی سی پی برنامه صندوق گردان ایالتی آب پاک را مدیریت می کند. (برنامه های صندوق گردان پولی را که توسط وام گیرندگان قبلی بازپرداخت شده است به وام گیرندگان آینده بازیافت می کند و به شهرها و شهرستان هایی کمک می کند که ممکن است درآمد کافی از پایه مالیاتی خود برای پرداخت هزینه تعمیرات نداشته باشند.) آژانس در ابتدا حدود 17 میلیون دلار دریافت کرد و گفت که انتظار دارد شروع به کار کند. تخصیص بودجه در نیمه دوم سال 2023.

حتی اگر ایالت تمام وجوهی که می سی سی پی قرار است دریافت کند به جکسون بدهد، کافی نخواهد بود. شهردار جکسون، چوکوه آنتار لومومبا، دموکرات، گفته است که هزینه تعمیرات اساسی زیرساخت‌های آبی شهر می‌تواند به میلیاردها دلار برسد. این مبلغ بسیار بیشتر از پولی است که طبق قانون زیرساخت اختصاص داده شده است.

برخی از اصلاحات بلندمدت که قبلاً توسط مقامات شهری ذکر شده بود، می‌تواند شامل تعویض خطوط آب در سراسر پایتخت با هزینه بیش از 11 میلیون دلار باشد. پیش از قطعی اخیر، انتظار می رفت تعمیرات در تصفیه خانه های آب بیش از 35.6 میلیون دلار باشد. و رفع برخی از مشکلات در سیستم فاضلاب شهر 30 میلیون دلار هزینه برآورد شده است.

از آنجایی که روند پرداخت بودجه فدرال به جلو می رود، ساکنان همچنان در خطوط توزیع آب که بیش از یک مایل امتداد دارند برای یک نیاز اولیه منتظر می مانند. تاریخ قطعی برای بازگرداندن سرویس داده نشده است.

در ایالتی که درآمدهای بادآورده مالی نادر است، بسته فدرال می‌تواند برای جکسون دگرگون‌کننده باشد، که به شدت به بودجه نیاز دارد تا سیستم شکننده‌ای را تعمیر کند که در آن خطوط فاضلاب اغلب شکسته می‌شود و ساکنان مرتباً دچار قطعی‌ها و هشدارهایی برای جوشاندن آب خود می‌شوند. می سی سی پی قرار است 429 میلیون دلار از قانون سرمایه گذاری زیرساخت و مشاغل برای تعمیر سیستم های آب و فاضلاب خود طی پنج سال آینده دریافت کند، عمدتاً از طریق وام، که برخی از آنها قابل بخشش هستند، و کمک های بلاعوض از طریق آژانس حفاظت از محیط زیست.

او توضیح داد که یک تخصیص مستقیم به شهر از سوی قوه مقننه، ممکن است به این معنا باشد که شهر می تواند «به جای دیرتر» کارهایی را آغاز کند.

در حالی که بسیاری در سراسر کشور خود را برای تعطیلات آخر هفته روز کارگر آماده می کنند، جکسون همچنان در تنگنای قطعی آب است. گاهی اوقات، ده ها هزار نفر از ساکنان در سراسر شهر آب لوله کشی کمی داشته اند. مردم محلی قبلاً با یک اخطار آب جوش مواجه بودند که از 29 ژوئیه در حال اجرا بود و در حال آماده شدن برای سیل احتمالی پس از چند روز باران شدید در زمان وقوع آخرین بحران بودند.