ران دیسانتیس می‌گوید حفاظت از اوکراین یک منافع «حیاتی» ایالات متحده نیست

ما متعهد به کمک به اوکراین هستیم. نه به دلیل استدلال های اخلاقی مبهم یا انتزاعی مانند به اصطلاح “نظم بین المللی مبتنی بر قوانین”. مک کانل افزود، بلکه به این دلیل که منافع ملی اصلی خود آمریکا در خطر است. زیرا امنیت ما به هم مرتبط است و اقتصادهای ما در هم تنیده شده اند.»

ترامپ در پاسخ به همین پرسشنامه درباره اینکه آیا مخالفت با روسیه در اوکراین برای منافع آمریکا حیاتی است یا خیر، پاسخ داد: «نه، اما برای اروپاست. اما نه برای ایالات متحده

جمهوری خواهان در طرف مقابل به رهبری میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، در طرف مقابل این موضوع استدلال کرده اند که دفاع از اوکراین در برابر جاه طلبی های ارضی پوتین برای محافظت نه تنها از منافع اروپا، بلکه از منافع آمریکا نیز حیاتی است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، در سخنرانی ماه گذشته در تگزاس و در مصاحبه‌ای که در ادامه از مشارکت ایالات متحده در اوکراین قدردانی می‌کرد، به سمت دیسانتیس شلیک کرد.

پنس در پاسخ به سوالی درباره موضع دیسانتیس در مورد تلاش های آمریکا برای کمک به عقب راندن روسیه در اروپا گفت: «من می گویم هر کسی که فکر می کند ولادیمیر پوتین در اوکراین متوقف می شود، اشتباه می کند.

در حالی که ایالات متحده دارای بسیاری از منافع ملی حیاتی است – تامین امنیت مرزهای ما، رسیدگی به بحران آمادگی در ارتش ما، دستیابی به امنیت انرژی و استقلال، و کنترل قدرت اقتصادی، فرهنگی و نظامی حزب کمونیست چین – بیشتر درگیر دسانتیس در پاسخ به پرسشنامه نوشت: اختلاف ارضی بین اوکراین و روسیه یکی از آنها نیست کارلسون پست کرد در فید توییتر خود

و در سال 2016، دیسانتیس به قطعنامه‌ای رأی داد که از باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا خواسته بود «سیستم‌های تسلیحات دفاعی مرگبار را در اختیار اوکراین قرار دهد تا توانایی مردم اوکراین برای دفاع از قلمرو مستقل خود را در برابر تجاوزات بی‌دلیل و مستمر فدراسیون روسیه تقویت کند. ”

او استدلال کرد که “صلح باید هدف” ایالات متحده باشد و مخالفت خود را با ارسال “اف-16 و موشک های دوربرد” برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود در برابر جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ابراز کرد.

دیسانتیس، یکی از حامیان ترامپ که طرفدارانی برای خود در میان رای دهندگان محافظه کار ایجاد کرده است، مورد علاقه بسیاری از جمهوری خواهان است که می خواهند ورق را به رئیس جمهور سابق برگردانند.

“شاید شما باید زمین دیگری را بپوشانید؟” دیسانتیس گفت. “فکر می کنم به اندازه کافی گفته ام.”

به گزارش پولیتیکو، در یک کنفرانس اهداکنندگان در تگزاس در ماه فوریه، کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، دیسانتیس را به دلیل این استدلال که رئیس جمهور جو بایدن بیشتر بر مرز اوکراین تمرکز کرده است تا مرز ایالات متحده با مکزیک، مورد تمسخر قرار داد. کریستی گفت که این یکی از «انتخاب‌های نادرستی» بود که برخی جمهوری‌خواهان بر آن فشار می‌آوردند و پرسیدند که چگونه «سیاست خارجی را در تالاهاسی آموزش می‌دهند».

این پاسخ، دیسانتیس را با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق – که رهبری بسیاری از نظرسنجی‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه را برعهده دارد – و در مقابل بسیاری از جمهوری‌خواهان کنگره که از کمک به اوکراین حمایت کرده‌اند، همسو می‌کند. این نشان دهنده قدرت فزاینده احساسات انزواطلبانه در حزبی است که مدتهاست از حضور فعال ایالات متحده در امور جهانی حمایت می کند. و احتمالاً این موضوع در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری حزب مطرح خواهد شد.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، نامزد بالقوه جمهوری خواه ریاست جمهوری، روز دوشنبه با بسیاری از اعضای حزب خود جدا شد و به تاکر کارلسون مجری فاکس نیوز گفت که حفاظت از اوکراین یک منافع ملی “حیاتی” برای ایالات متحده نیست.

در کنفرانس امنیتی مونیخ ماه گذشته، مک کانل گفت: “اجازه دهید با گفتن این جمله شروع کنم: من یک جمهوری خواه محافظه کار از آمریکا هستم و در صلح آمده ام. گزارش ها در مورد مرگ حمایت جمهوری خواهان از رهبری قدرتمند آمریکا در جهان بسیار اغراق آمیز شده است. “

پاسخ دیسانتیس به کارلسون جزئی ترین پاسخ او در مورد موضوع داغ سیاست خارجی است. به گفته روزنامه‌نگاری که با او صحبت می‌کرد، او در مصاحبه اخیر با روزنامه تایمز لندن ناامید به نظر می‌رسید.

دیسانتیس ادامه داد: «تامین مالی مجازی «چک سفید» دولت بایدن از این درگیری «تا زمانی که طول بکشد»، بدون هیچ هدف یا پاسخگویی مشخص، تمرکز را از مهم‌ترین چالش‌های کشور ما منحرف می‌کند.

به عنوان یکی از اعضای کنگره، دیسانتیس به چندین لایحه دفاعی رای داد که حمایت نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده از اوکراین را فراهم می کرد.