رئیس سیا می‌گوید پوتین با یک حمله نظامی دیگر روسیه رو به کاهش است زیرا او تحمل شکست را ندارد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



Source link

به گزارش سی بی اس نیوز، برنز ادامه داد: رهبر روسیه در “وضعیت ذهنی ای است که باور نمی کند توان از دست دادنش را داشته باشد.”

برنز به نقل از سی‌بی‌اس نیوز گفت، پوتین ممکن است در حال دو برابر شدن باشد زیرا «باور ندارد که می‌تواند از پس باخت برآید».

  • برنز گفت “بزرگترین اشتباه پوتین” در طول تهاجم، “دست کم گرفتن اوکراینی ها” بود.

    اظهارات برنز مبنی بر اینکه پوتین دو برابر خواهد شد، در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر روحیه ضعیف در میان سربازان روسی و ارزیابی پنتاگون در هفته گذشته مبنی بر اینکه نیروهایش «عقب مانده‌اند» بیان می‌شود.

    به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، ویلیام برنز، رئیس سیا، روز شنبه گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آماده است تلاش‌های خود را در اوکراین با وجود تهاجم شدید ارتش خود دو چندان کند.

    برنز افزود که پوتین قبلاً روی مرحله دوم حمله اوکراین “شرط بزرگی” کرده است که باعث شده روسیه تلاش‌های نظامی خود را در جنوب و شرق اوکراین متمرکز کند.

    به گزارش سی بی اس نیوز، برنز گفت، رهبر روسیه اکنون در تلاش است “برخی از درس های آموخته شده از شکست های مرحله اول را تطبیق دهد.”

    به گزارش سی بی اس نیوز، برنز گفت: ما به عنوان جامعه اطلاعاتی، شواهد عملی در این مرحله از برنامه ریزی روسیه برای استقرار یا حتی استفاده بالقوه از سلاح های هسته ای تاکتیکی نمی بینیم. او افزود، با این حال، “ما نمی توانیم این احتمالات را ساده بگیریم.”

    مقاومت اوکراین محکم است و تحلیلگران به بی بی سی می گویند که عملیات نظامی اوکراین در حال تبدیل شدن به یک ضد حمله موفق است.

    • به گزارش سی بی اس نیوز، برنز در جشنواره آخر هفته فایننشال تایمز گفت: “من فکر می کنم او در حال حاضر مطمئن است که دو برابر شدن دوباره به او امکان پیشرفت می دهد.”

      برخی از مقامات غربی انتظار دارند پوتین در 9 مه اعلامیه بزرگی را به منظور نشان دادن قدرت روسیه در آستانه رژه نظامی نمادین روز پیروزی اعلام کند.

      تهاجم روسیه به اوکراین در حال حاضر عمدتاً در منطقه دونباس متمرکز شده است. پس از 10 هفته، نیروهای روسیه هنوز نتوانسته اند کنترل شهرهای بزرگ را به دست بگیرند.

      ویلیام برنز، رئیس سیا گفت پوتین مطمئن است که “دوبرابر کردن” به روسیه کمک خواهد کرد تا جریان اوکراین را تغییر دهد.

    • بر اساس گزارش ها، او قصد دارد به طور رسمی به اوکراین اعلام جنگ همه جانبه کند که روسیه تاکنون آن را «عملیات نظامی ویژه» خوانده است. گزارش های دیگر حاکی از آن است که پوتین می تواند بسیج عمومی را معرفی کند.

      روسیه نتوانسته در منطقه دونباس به دست بیاورد و گزارش ها نشان می دهد که روحیه نظامی ضعیف است.