دیسانتیس پس از ایان از یک تحریک کننده به مدیر بحران تبدیل می شود

کانلی گفت: “او فقط باید کار را انجام دهد.” «سؤال این خواهد بود: در آینده، آیا او بسیار دولتمرد به نظر می رسد؟ آیا این به او در اجرای نهایی 2024 کمک می کند؟ نمی‌دانم، باید دید.»

پس از اینکه پورتوریکو توسط طوفان ماریا با خاک یکسان شد، او به سان خوان پرواز کرد و دستمال کاغذی را به میان جمعیت پرتاب کرد، از کمک خودداری کرد و این سوال را مطرح کرد که آیا هزاران کشته توسط دموکرات ها ساخته شده است تا او را بد جلوه دهند. در سفری که پس از طوفان هاروی به هیوستون داشت، به دلیل عدم ملاقات با قربانیان طوفان مورد انتقاد قرار گرفت. زمانی که ترامپ چند روز بعد بازگشت، از کسانی که در یک پناهگاه هستند، خواست که «وقت خوبی داشته باشند».

دیسانتیس همچنین یک دادستان منتخب دموکرات در تامپا را به دلیل اظهارات مبنی بر عدم پیگیری اتهامات جنایی در مورد سقط جنین، حقوق تراجنسیتی ها و برخی پرونده های سطح پایین از سمت خود معلق کرد. دادستان از آن زمان یک شکایت فدرال آزادی بیان علیه فرماندار تنظیم کرده است.

بلایای طبیعی به طور تاریخی رهبران سیاسی ایالات متحده را در تنگنا قرار داده است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید توییت کرد که بایدن و دیسانتیس روز جمعه دوباره تلفنی صحبت کردند، زیرا مدیر FEMA در فلوریدا حضور دارد.

دیسانتیس از سال‌های ابتدایی ریاست‌جمهوری خود با ترامپ مرتبط بوده است. دیسانتیس زمانی که نامزدی خود برای فرمانداری در سال 2018 – و تایید ترامپ – را در فاکس نیوز اعلام کرد، یک نماینده نسبتاً مبهم برای دوره سوم کنگره بود. او برخی از خطوط مورد علاقه ترامپ را در حین مبارزات انتخاباتی تکرار کرد و به عنوان مثال متعهد شد که در تالاهاسی «باتلاق» را تخلیه کند. ترامپ اعتبار این پیروزی را بر عهده گرفت، اگرچه گفته می شود روابط آنها در بحبوحه گفتگوهای سال 2024 سرد شده است.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، در گفتگوهای ملی در این ماه، ابتدا با سوار کردن مهاجران در هواپیما یا اتوبوس به پایگاه‌های دموکرات‌ها و سپس به سمت نقش سنتی‌تر مدیر بحران به عنوان یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی که تاکنون به بشکه‌ای آمریکا برخورد کرده است، راه خود را باز کرده است. به حالت خود

بایدن گفت: «ما با دولت ایالتی و محلی آن را بازسازی خواهیم کرد.

دیسانتیس در اواخر پنجشنبه در یک جلسه توجیهی گفت: «در پایان روز، من این را به عنوان چیزی می‌دانم که شما مردمی نیاز دارید، و محلی، فدرال و ایالتی، ما باید با هم کار کنیم.» لحن آشتی جویانه تری نسبت به دولتی که چند روز قبل به شدت از آن انتقاد کرده بود، ابراز قدردانی کرد که FEMA هر درخواست کمکی را که او مطرح کرده بود تایید کرده است و گفت که از مدیر آژانس برای سفر با او برای مشاهده ویرانی استقبال می کند.

کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی، جمهوری خواه، و باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات، تأثیرات سیاسی یک سلام دوستانه را پس از طوفان سندی احساس کردند. این تصویر ممکن است به اوباما کمک کرده باشد که چند روز پیش از انتخاب شدن برای دور دوم، یک جبهه میانه‌رو و دو حزبی ایجاد کند، اما محافظه‌کاران کریستی را به خاطر آنچه که «آغوش گرفتن» می‌خوانند، مورد تمسخر قرار می‌دهند.

استقبال دیسانتیس از کمک فدرال، تغییری نسبت به روزهای اولیه او به عنوان نماینده کنگره است، زمانی که او به یک بسته امدادی فدرال برای نیویورک و نیوجرسی پس از طوفان سندی رای داد. این موضوع این هفته انتقاد برخی از مقامات منطقه نیویورک و سایر دموکرات‌ها را برانگیخت که این چرخش را حرکتی از ظالمانه به ریاکارانه توصیف کردند.

بایدن و دیسانتیس هر دو گفتند که بیش از یک بار صحبت کرده اند. و به درخواست دیسانتیس، بایدن روز پنجشنبه اعلام کرد که یک فاجعه بزرگ در بخش‌هایی از فلوریدا رخ می‌دهد و کمک‌های فدرال بیشتری به دولت‌ها و افراد محلی و ایالتی آزاد می‌کند.

دیسانتیس از این اقدام به عنوان راهی برای تبدیل کردن مهاجرت به یک “مسئله اصلی” قبل از انتخابات میان دوره ای دفاع کرد. منتقدان قانونی بودن را زیر سوال بردند و رقیب دموکرات او برای فرمانداری گفت که این نشان دهنده سطح پایین جدیدی از زیرکی است.

در جلسه توجیهی بعدازظهر پنجشنبه، دیسانتیس از بررسی خسارات وارده، از گذرگاهی که بین سرزمین اصلی و جزیره سانیبل در فورت مایرز قرار داشت گرفته تا خانه‌های ویران شده و صدها نفر نجات یافت، صحبت کرد.

کانلی که کتابی درباره ترامپ و پوپولیسم نوشت، گفت که مقایسه بین این دو مرد را که هر دو اغلب جمهوری‌خواهان تحریک‌کننده هستند، درک می‌کند. اما او به تفاوت‌های کلیدی اشاره کرد، از جمله اینکه DeSantis با بیانیه‌های رسانه‌های اجتماعی منضبط‌تر و محدودتر است.

دیسانتیس به‌عنوان فرماندار، مسائلی را که پایه‌های محافظه‌کار را برانگیخته می‌کند، بالا برده و از منابع و قدرت دفترش برای انجام کارها به نحوی استفاده کرده است، حتی اگر محدودیت‌های اختیارات قانونی او را زیر پا بگذارد.

تغییر لحن تقریباً به طور قطع موقتی است. هنگامی که سال گذشته یک ساختمان کاندو 12 طبقه در سرفساید فلوریدا فروریخت و 98 نفر را کشت، دیسانتیس با مقامات محلی، از جمله دموکرات‌هایی که از کمک‌های او تمجید کردند، ظاهر شد. او در جریان یک جلسه توجیهی با اولین پاسخ دهندگان و مقامات محلی در میامی در کنار رئیس جمهور جو بایدن نشست. با این حال، در عرض چند ماه، او به درگیری های حزبی بازگشت.

ترامپ همچنین به دلیل واکنش‌هایش به بلایای طبیعی که اغلب همدلی را نشان نمی‌دهد، مورد انتقاد قرار گرفت.

ریچارد کانلی، استاد علوم سیاسی دانشگاه فلوریدا، گفت که دیسانتیس کاری را که باید انجام دهد، عملی و سیاسی انجام می دهد. در حالی که دیسانتیس در منطقه جمهوری خواه جنوب غربی فلوریدا که شدیدترین ضربه را از طوفان ایان وارد کرد، محبوب است، او گفت که اگر دریافت کمک بیش از حد طول بکشد، مردم به ناچار ناامید خواهند شد و به دنبال مقصر خواهند بود.

در مواجهه با فاجعه دیگری، دیسانتیس این هفته به سؤالات درباره اینکه آیا با بایدن ملاقات خواهد کرد یا خیر، پاسخ نداد و گفت از برنامه سفر رئیس جمهور مطمئن نیست. بایدن در یک نشست توجیهی FEMA در روز پنج‌شنبه، همچنین قصد داشت خصومت‌ها را کنار بگذارد و گفت زمانی که شرایط فراهم شود از فلوریدا بازدید خواهد کرد و «اگر او بخواهد ملاقات کند» با دیسانتیس دیدار خواهد کرد.

اما روی هم رفته، تحولات دو هفته گذشته بینشی را در مورد چگونگی حکومت دسانتیس در صورت پیروزی در یک دوره دیگر به عنوان فرماندار یا پیشروی در رقابت های ریاست جمهوری 2024 ارائه می دهد. او مایل است از قدرت اجرایی خام دفتر خود استفاده کند – و احتمالاً از آن فراتر رود تا حساس ترین شکاف های آمریکا را در مورد مسائلی مانند مهاجرت انتخاب کند. با این حال، در یک لحظه فاجعه ناگهانی، او می‌تواند لحن وحدت‌بخش‌تری را به‌گونه‌ای ایجاد کند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق – زمانی متحد نزدیک و اکنون رقیب بالقوه 2024 – به ندرت نشان داد.

در هفته‌های اخیر، فلوریدا تحت مدیریت دیسانتیس هزینه دو پرواز مهاجران از تگزاس به تاکستان مارتا را پرداخت کرد. دیسانتیس آخرین فرماندار جمهوری خواه بود که از واکنش دولت فدرال به پلیس مرزهای جنوبی برای انتقال مهاجران به شهرهای دموکرات ناامید شده بود.

بهار امسال، پس از انتقاد این شرکت از قانون جدید ایالتی که منتقدان آن را «نگو همجنس‌گرا» نامیدند، DeSantis قانونی را امضا کرد که بر اساس آن توافق‌نامه‌ای ویژه از دیزنی سلب شد که به پارک موضوعی اجازه می‌داد خود را اداره کند. “

او گفت: «اینها افراد مقاومی هستند. آنها باز خواهند گشت، اما ما فقط می‌خواهیم مطمئن شویم که می‌توانیم راه را برای آنها هموار کنیم.»





منبع

در مواجهه با یک انتخاب مجدد در ماه نوامبر که می تواند مقدمه ای برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری باشد، این رویکرد در برخی موارد ناخوشایند بوده است. دیسانتیس که یک جمهوری‌خواه است، در یکی از تاریک‌ترین لحظات ایالت خود، باید با رئیس‌جمهور دموکراتی که بیشتر دو سال را صرف تحقیر کرده است، شریک شود. او همچنین با خوشحالی نوع کمک‌ها و کمک‌های فدرال در بلایای طبیعی را که در زمانی که عضو کنگره بود به‌عنوان بیهوده رد کرد، می‌پذیرد.

در طول همه‌گیری کووید، دیسانتیس اصرار داشت که فلوریدا باز بماند. او از راهنمایی کارشناسان بهداشت فدرال اجتناب کرد و یک بار در مورد دکتر آنتونی فائوچی گفت که کسی باید “او را از طریق پوتوماک رد کند.” او همچنین بودجه مناطق مدرسه‌ای را که دستورات ماسک را اجرا می‌کردند، لغو کرد.

سال‌ها قبل، رئیس‌جمهور جورج دبلیو بوش، هنگام بازگشت از تعطیلات به واشنگتن، بر فراز شهر پرواز کرد و از ویرانی‌های طوفان کارینا در نیواورلئان چشم پوشی کرد. او بعداً مایکل براون، مدیر FEMA را ستایش کرد و گفت: «کار بسیار خوبی است».

کانلی گفت: «او ممکن است چیزهای بحث برانگیزی بگوید، اما من فکر نمی‌کنم که در ساعت 3 یا 4 صبح دور هم بنشیند و به این فکر کند که چگونه به میچ مک‌کانل (رهبر حزب جمهوری‌خواه مجلس سنا) یا چیزی دیگر بازگردد» همانطور که ترامپ انجام می‌دهد.

چارلی کریست، رقیب فرمانداری او، گفت: «برای من شگفت‌انگیز است که او حاضر است چه کاری برای منافع سیاسی انجام دهد.