دولت هند ازدواج همجنس‌گرایان را «دیدگاه نخبه‌گرایانه شهری» می‌خواند – و دیگر اخبار جهانی که ممکن است از دست داده باشید


دو نفر با لباس های شیک در خیابانی نزدیک تماشاچیان در آغوش گرفته و دست در دست هم می گیرند.

فعالان همجنس گرا در سال 2015 در رژه غرور همجنس گرایان در بمبئی، هند، لباس دامادهای تازه ازدواج کرده بودند. (صدیقی دانمارکی/ رویترز)

به گزارش ایندیپندنت، دولت هند روز دوشنبه به دادگاه عالی این کشور گفت که ازدواج یک “موسسه منحصراً ناهمگن” است و با دادخواست هایی که به دنبال قانونی کردن ازدواج همجنس گرایان هستند، مخالف است.

این هفته، دادگاه عالی هند به ریاست قاضی دی. دولت که توسط نخست‌وزیر محافظه‌کار نارندرا مودی اداره می‌شود، با این درخواست‌ها مخالفت کرد و اظهار داشت که قوانین مربوط به ازدواج همجنس‌گرایان فرآیندی است که توسط دولت تایید می‌شود. این سند اضافه کرد که اجازه دادن به ازدواج همجنس‌گرایان به یک دیدگاه نخبه‌گرای شهری با هدف پذیرش اجتماعی اجازه می‌دهد.

در سوگندنامه دولت آمده است: «تصمیم دادگاه در به رسمیت شناختن حق ازدواج همجنس‌گرایان به معنای بازنویسی مجازی قضایی کل یک شاخه قانون است». “دادگاه باید از صدور چنین احکام فراگیر خودداری کند.” این تنها یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که دولت هند ازدواج همجنس‌گرایان را محکوم کرد و ادعا کرد که این ازدواج با مفهوم خانواده هندی قابل مقایسه نیست.

پنج سال از زمانی که هند به جرم‌زدایی همجنس‌بازی رای داد می‌گذرد. با این حال، اعضای جامعه دگرباشان جنسی هنوز در سراسر کشور با تبعیض مواجه هستند، از جمله از سوی جوامع محافظه کار روستایی و رهبران مذهبی.

در اینجا چهار خبر بین المللی دیگر که ممکن است در این هفته از شبکه شریک یاهو نیوز از دست داده باشید، آورده شده است.

ده ها نفر در ازدحام جمعیت در توزیع کمک های یمن کشته شدند

لباس‌هایی که روی یک راه پله پخش می‌شوند.

لباس روی زمین پس از ازدحام جمعیت در صنعا، یمن، در روز چهارشنبه. (دفتر رسانه ای حوثی/ جزوه از طریق رویترز)

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد که در جریان ازدحام جمعیت در یمن که جمعیت برای دریافت کمک های نقدی هجوم آوردند، دست کم 78 نفر کشته شدند. صدها نفر از مردم در مدرسه ای در صنعا، پایتخت، گرد هم آمدند تا 5000 ریال یمنی معادل حدود 9 دلار دریافت کنند که توسط بازرگانان در ماه مبارک رمضان اهدا شد.

یکی از پزشکانی که در عملیات امداد و نجات کار می کرد به رویترز گفت: «وقتی در باز شد، عجله زیادی از سوی افرادی که می خواستند ابتدا به حیاط مدرسه برسند و برخی از افراد روی پله های منتهی به ورودی شروع به سقوط کردند. وزارت بهداشت حوثی ها اعلام کرد که 77 نفر دیگر زخمی شده اند که حال 13 نفر وخیم است.

چرا مهم است: از زمان بهار عربی در سال 2011، مردم یمن یکی پس از دیگری با بحران های انسانی مواجه شده اند. از آنجایی که به نظر می رسد شرایط وخیمی که با آن روبرو هستند پایانی ندارد، خانواده ها در موقعیت های ناامیدکننده ای قرار گرفته اند که به معنای زنده ماندن به هر وسیله لازم است.

سازمان ملل تخمین می زند که 80 درصد جمعیت – تقریباً 24.1 میلیون نفر – به کمک و حمایت نیاز دارند. از سال 2015، بیش از 2.3 میلیون کودک آواره شده اند که 11 میلیون کودک با سوءتغذیه جدی مواجه هستند.

پیتر هاوکینز، نماینده یونیسف در یمن، در ماه مارس گفت: «بعد از هشت سال، بسیاری از کودکان و خانواده‌ها احساس می‌کنند در یک چرخه دائمی ناامیدی گیر افتاده‌اند. با بازدید از خانواده‌ای که اخیراً برای بیش از هفت سال از خانه‌های خود آواره شده‌اند، متوجه می‌شوید که برای بسیاری از خانواده‌ها، وضعیت کمی فراتر از چهره کودکان تغییر کرده است.»

کانادا به 5 کشور اول به خاطر اختلاف زمین میلیون ها دلار پرداخت می کند

چهار نفر، دو نفر با روسری های پر، در ساختمانی بزرگ جلوی میکروفون ایستاده اند.

مجمع ملل اول در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از ورود پاپ فرانسیس به ادمونتون، کانادا، در 24 ژوئیه 2022. (لینکلن هو/آژانس آنادولو از طریق گتی ایماژ)

گاردین روز دوشنبه گزارش داد که دولت کانادا به پنج گروه از ملل اول 800 میلیون دلار (تقریباً 600 میلیون دلار به دلار آمریکا) برای حل و فصل اختلافات زمینی که به قرن نوزدهم بازمی‌گردد، پرداخت خواهد کرد.

هر دو دولت فدرال و استانی اعتراف کردند که دولت ها معاهده هایی را زیر پا گذاشته اند که به مردم ملل اول اجازه می دهد به سرزمین هایی برای شکار دسترسی داشته باشند و از آن درآمد کسب کنند. پیمان 8 که در سال 1899 امضا شد، توسط مقامات دولتی نادیده گرفته شد و گروه‌های بومی را مجبور کرد که به دنبال جبران خسارت از دست دادن زمین و درآمد باشند.

ملت اول رودخانه نیمه راه، اولین ملت Saulteau، اولین ملت رودخانه دوگ، اولین ملت رودخانه بلوبری و اولین ملت وست موبرلی در بسته غرامت گنجانده شدند.

دیوید ابی، رهبر بریتیش کلمبیا به خبرنگاران گفت: «احترام به پیمان 8 بخش کلیدی کار ما برای پیشبرد آشتی است… و پیوند مجدد این پنج کشور با سرزمینشان». با حل و فصل این ادعاهای مربوط به حق زمین در معاهده، ما مقدار واقعی زمینی را که طبق این معاهده وعده داده شده بود و تمام مزایایی را که در آن زمان باید به آن کشورها سرازیر می شد، بازیابی می کنیم.

سازمان ملل به خاطر حقوق کار زنان از افغانستان خارج می شود

در یک پیاده رو، زنی به کسی که تفنگی به سبک نظامی در دست دارد نگاه می کند.

یک جنگجوی طالبان در دسامبر 2022 در حالی که یک زن در کابل، افغانستان رد می‌شود، نگهبانی می‌دهد. (ابراهیم نوروزی/ آسوشیتدپرس)

به گزارش گاردین، سازمان ملل متحد گفته است که در صورتی که طالبان به زنان اجازه کار برای این سازمان را ندهند، تصمیم «دلخراش» را برای خروج از افغانستان اتخاذ خواهد کرد.

آخیم اشتاینر، رئیس برنامه توسعه سازمان ملل، گفت که این اعلامیه پس از ماه ها مذاکره بین این سازمان و رهبران طالبان صورت می گیرد. بیش از 80 درصد کارکنان سازمان ملل متحد در افغانستان را زنان تشکیل می دهند. از زمان اجرایی شدن این فرمان در اوایل ماه جاری، زنانی که برای سازمان ملل کار می کنند مجبور شده اند در خانه بمانند. این در حالی است که افغانستان با چندین بحران انسانی مواجه است و حداقل 28 میلیون نفر به کمک نیاز دارند.

چرا مهم است: طالبان از زمان تسلط خود در اوت 2021، عملاً زنان را از مشارکت در زندگی عمومی منع کرده اند. آخرین سرکوب به دنبال احکام قبلی است که زنان را از ورود به دانشگاه منع می‌کرد و دختران را از تحصیل در دبیرستان منع می‌کرد. محدودیت هایی برای آزادی رفت و آمد زنان در سراسر کشور وجود دارد و زنان نیز از دیدن پارک ها، سالن های ورزشی و حمام ها منع شده اند.

جمعیت هند از چین پیشی می گیرد‘s امسال: سازمان ملل

چند ده نفر، از جمله چند زن ساری پوشیده و کودکان را در آغوش گرفته اند، در اتاقی که به نظر می رسد به بیرون باز است، نشسته یا ایستاده اند.

بیماران در روز 20 مارس بیرون از یک مرکز مراقبت های بهداشتی اولیه در روستایی در نزدیکی بیهار، هند منتظر می مانند. (انوشری فادناویس/ رویترز)

رویترز روز چهارشنبه گزارش داد که بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، هند به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان از چین پیشی خواهد گرفت. داده های منتشر شده توسط صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نشان می دهد که هند تا اواسط سال 2023 تقریباً 3 میلیون نفر بیشتر از همسایه خود خواهد داشت.

در گزارش آژانس آمده است که هند 1.4286 میلیارد نفر تخمین زده می شود و چین با 1.4257 میلیارد نفر در رتبه دوم قرار خواهد گرفت. ایالات متحده با جمعیت تخمینی 340 میلیون نفر تا پایان ژوئن در رتبه سوم قرار دارد.



منبع