دادگاه از سیاست ورزشکاران تراجنسیتی کانکتیکات حمایت می کند

در این تصمیم آمده است: «هر چهار شاکی به طور منظم در مسابقات قهرمانی پیست ایالتی به عنوان ورزشکاران دبیرستانی شرکت کردند، جایی که شاکیان این فرصت را داشتند که برای عناوین ایالتی در مسابقات مختلف رقابت کنند. و در موارد متعدد، شاکیان واقعاً «قهرمانان» بودند و در مسابقات مختلف به مقام اول رسیدند، حتی گاهی اوقات هنگام رقابت با (ورزشکاران تراجنسیتی)».

شاکیان به دنبال دستوراتی برای جلوگیری از اجرای سیاست ایالتی در مورد ورزشکاران ترنسجندر و حذف رکوردهای ورزشکاران ترنسجندر و همچنین خسارات مالی از کتابها بودند.

مدافعان حقوق تراجنسیتی‌ها در مقابله با چنین قوانینی فقط مربوط به ورزش نیستند، بلکه راه دیگری برای تحقیر و حمله به جوانان ترنس‌جندر هستند.

داوران افزودند: “شاکیان به سادگی از “شانس قهرمان شدن” محروم نشده اند.”

میلر و یاروود، دونده‌های ترنسجندر از بلومفیلد و کرامول، به ترتیب، اغلب از رقبای سیسجندر خود بهتر عمل کردند.

هارتفورد، کانکس (AP) – یک دادگاه استیناف فدرال روز جمعه با رد استدلال های چهار دونده سیسجندر که گفتند به طور ناعادلانه مجبور به مسابقه با ورزشکاران ترنسجندر شده اند، چالش سیاست کانکتیکات مبنی بر اجازه دادن به دختران تراجنسیتی برای رقابت در ورزش های دبیرستانی دخترانه را رد کرد.

بروکس گفت که دونده‌های تراجنسیتی بین سال‌های 2017 تا 2020 در 15 مسابقه قهرمانی به‌طور نادرست برنده شدند و برای دختران سیس‌جنسیتی 85 بار فرصت صعود به مسابقات دیگر را به همراه داشت.

توانایی ورزشکاران ترنسجندر برای رقابت در ورزش موضوع یک بحث ملی است. حداقل 12 ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان قوانینی را تصویب کرده اند که زنان یا دختران تراجنسیتی را در ورزش ممنوع می کند، بر اساس این فرض که مزیت رقابتی ناعادلانه به آنها می دهد.

کیفر افزود: «اکثریت مردم آمریکا می‌دانند که برای داشتن ورزش منصفانه، ما باید از رده زنان محافظت کنیم، و من فکر می‌کنم که با تصویب قوانینی برای حمایت از ورزش زنان در ایالت‌های سراسر کشور، شاهد این روند هستید. … این قطعاً پایان راه مبارزه برای عدالت برای ورزشکاران زن نیست.»

جاشوا بلاک، وکیل پروژه LGBTQ و HIV در ACLU، در بیانیه‌ای گفت: «حکم امروز یک پیروزی حیاتی برای عدالت، برابری و شمول است». این پیروزی حیاتی به قلب حملات سیاسی علیه جوانان تراجنسیتی ضربه می زند و در عین حال کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر جوانی حق بازی دارد.»

کیفر در یک مصاحبه تلفنی گفت: “مشتریان ما، مانند همه ورزشکاران زن در سراسر کشور، شایسته رقابت عادلانه هستند.” و این به معنای کیفیت رقابتی منصفانه و برابر است، و زمانی که مجبور شوید در ورزش با مردان بیولوژیک رقابت کنید، این اتفاق نمی افتد.

کریستیانا کیفر، وکیل محافظه کار اتحاد مدافع آزادی که وکالت چهار ورزشکار سیسجنس کانکتیکات را بر عهده داشت، گفت که او و سایر وکلای اتحادیه در حال بررسی نحوه پاسخگویی هستند، از جمله احتمالاً درخواست از دادگاه عالی ایالات متحده برای بررسی تصمیم روز جمعه.

هیئتی متشکل از سه قاضی از دادگاه تجدیدنظر ناحیه 2 ایالات متحده در شهر نیویورک، رد یک قاضی دادگاه بدوی را در مورد رد دعوی در اعتراض به این سیاست تایید کرد. این هیئت گفت که چهار ورزشکار سیسجندر فاقد حق شکایت هستند – تا حدی به این دلیل که ادعاهای آنها مبنی بر محرومیت از بردها، عناوین دولتی و فرصت های بورسیه ورزشی، حدس و گمان بود.

شاکیان مستقیماً با آنها رقابت می کردند، تقریباً همیشه از میلر شکست می خوردند و معمولاً پشت سر یاروود به پایان می رسیدند. یکی از شاکیان، چلسی میچل از دبیرستان کانتون، در مسابقات قهرمانی ایالتی 2019 در مسابقات پیست 55 متر داخل سالن دختران پس از میلر و یار وود سوم شد.

شورای ورزش بین مدرسه ای کانکتیکات استدلال کرد که سیاست آن برای مطابقت با قانون ایالتی طراحی شده است که مستلزم آن است که با همه دانش آموزان دبیرستانی بر اساس هویت جنسی خود رفتار شود. همچنین گفت که این سیاست مطابق با عنوان نهم، قانون فدرال است که به دختران فرصت های تحصیلی برابر، از جمله در رشته دو و میدانی، اجازه می دهد.

راجر بروکس، یکی دیگر از وکیل مدافع اتحاد دفاع از آزادی، در جر و بحث های پیش روی یک قاضی فدرال در کانکتیکات در فوریه 2021، گفت که عنوان IX تضمین کننده “کیفیت برابر” دختران در رقابت است، که به گفته او با مجبور به مسابقه دادن با مردم با آنچه او توصیف می کند، رد می شود. مزایای فیزیولوژیکی ذاتی

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از دو ورزشکار تراجنسیتی در مرکز دادخواست دفاع کرد – تری میلر و آندرایا یاروود.

همه ورزشکاران از آن زمان از دبیرستان فارغ التحصیل شده اند.



منبع