جمهوری خواهان در حالی که همکار اوکراینی الاصل آنها زلنسکی را کتک می زند، خفه می شوند

اسپارتز از ذکر منابع ادعاهای خود مبنی بر رفتار نادرست دولت یرماک و زلنسکی خودداری کرده است. در همین حال، آنها همچنان نه تنها از سوی مقامات اوکراینی، بلکه از سوی آمریکایی‌هایی مانند مایکل مک‌فول، سفیر سابق ایالات متحده در روسیه، که همکاری مستقیم با یرماک در زمینه سیاست تحریم.

همانطور که او دستیاران ارشد زلنسکی را دنبال می کند، این جمهوری خواه دوره اول پیش از این به دلیل میزان ضعیف ابقای کارکنان خود تیترهایی را ایجاد کرده بود. دستیاران فعلی و پیشین برای POLITICO محیط کاری خصمانه ای را توصیف کردند که در آن اسپارتز بارها کارکنان خود را مورد سرزنش قرار می دهد.

اسپارتز در بیانیه‌ها و مصاحبه‌های خود بر نظارت بهتر بر تسلیحات ایالات متحده که به اوکراین سرازیر می‌شوند، فشار آورده است – موضوعی که بررسی‌های دو حزبی را به خود جلب کرده است.

استیو اسکالیس، نماینده اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی این هفته گفت: «ویکتوریا مدافع قوی برای به دست آوردن ابزار مورد نیاز مردم اوکراین برای عقب راندن از پوتین بوده است». او در این مورد بسیار پرشور است. و در پایان روز، از تمام صحبت‌هایی که با او داشته‌ام، می‌دانم که قلب و روح او با کمک به مردم اوکراین در عقب راندن حمله نظامی پوتین به آن کشور گره خورده است.»

بیش از چهار ماه بعد، سیگنال های بسیار کمتری در کنفرانس وجود دارد که او یک صدای معتبر در این زمینه است. آخرین وضعیت اسپارتز به طور خصوصی بسیاری از همکارانش را گیج می کند، اگرچه هیچ یک از آنها نمی خواهند به طور علنی یک همکار خود را در مورد اوکراین سرزنش کنند – به ویژه با توجه به روابط شخصی او با این وضعیت – زیرا حمله روسیه به خودی خود از نظر سیاسی در حزب جمهوری خواه بیشتر می شود.

اسپارتز در میان جمهوریخواهان مجلس نمایندگان برخی از مدافعان دارد، اما بسیاری از آنها سخنان او را نادیده گرفتند تا به طور کلی استدلال کنند که او نیت خوبی دارد و به این موضوع علاقه مند است.

اسپارتز گفت: «بزرگ شدن در اوکراین و شش بار دیدار از زمان شروع جنگ، درک کاملی از وضعیت در زمین دارم. “مخاطرات آنقدر زیاد است که نمی‌توان بدون مشورت واکنش نشان داد – همانطور که برای موسسه ما در نظر گرفته شده است.”

در روند صحبت کردن، او اتهامات چند ساله ای را مطرح می کند که بسیاری از آنها را دشمنان سیاسی زلنسکی در گذشته بدون مبنای واقعی لابی کرده اند. او علناً گفته است که معتقد است یرماک باید به دلیل ممانعت از تلاش جنگ اخراج شود – حتی همانطور که دیگران می گویند اقدامات خود اسپارتز به طور غیرقابل انکاری مانع آن می شود.

و او هیچ نشانه ای از پشیمانی نشان نمی دهد.

کریستوفر میلر در این گزارش مشارکت داشت.





منبع

آنها نگرانند که جدایی علنی اسپارتز از زلنسکی – و اتهامات فساد مالی او در مورد نزدیکترین دستیارانش – می تواند نشان دهنده شکاف های آینده در حمایت ایالات متحده از اوکراین، به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای باشد.

دولت بایدن حتی در حال دخالت است – نشانه دیگری از نگرانی فزاینده مبنی بر اینکه اظهارات اسپارتز ممکن است به انسجام میان ائتلاف غربی در دفاع از کیف آسیب برساند. یکی از دستیاران کمیته روابط خارجی که نخواست نامش فاش شود، گفت که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در نظر دارد صبح جمعه اسپارتز را در یک محیط محرمانه در مورد ادعاهای او توضیح دهد.

در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اسپارتز، یکی از جمهوری خواهان ارشد مجلس که به همین دلیل نامش فاش نشد، پاسخی صریح ارائه کرد: “لعنتی.”

در داخل کنفرانس جمهوری خواهان مجلس، این ترس گسترده وجود دارد که موضع او در بدترین زمان ممکن به روابط ایالات متحده و اوکراین آسیب می زند – و اینکه او توسط نیروهایی که هدفشان تضعیف اتحاد غربی است، بازی می شود. شاهین‌های امنیت ملی جمهوری‌خواه همچنین نگران هستند که شاخه MAGA حزبشان، جایی که در حال حاضر مقاومتی برای حمایت از اوکراین وجود دارد، به اظهارات اسپارتز به عنوان توجیه اشاره کند.

یرماک مطمئناً من را طرفدار روسیه نمی داند. مک فول در مصاحبه ای گفت: او به شدت ضد پوتین و رژیم وحشی او است. اگر چنین است، چرا او گروه ما را تشویق می‌کند که به راه‌های جدید و خلاقانه برای تحریم روس‌ها فکر کند؟ و پس چرا دولت روسیه بسیاری از اعضای گروه کاری ما از جمله حتی دستیار پژوهشی من را تحریم می کند؟

شخصیت زلنسکی-گاد مگس 43 ساله در تابستان امسال نشان دهنده یک چرخش شدید از پیام او در 1 مارس است، زمانی که او درخواستی پرشور و اشک آلود از دولت بایدن کرد تا با قدرت بیشتری به بحرانی که در سرزمین مادری اش در حال گسترش است، پاسخ دهد. در حالی که اسپارتز تلاش برخی از اعضای خانواده را برای زنده ماندن از حملات خونین روسیه توصیف می کرد، رهبران جمهوری خواه مجلس و ده ها تن از اعضای درجه یک پشت سر او ایستادند، لباس آبی و زرد به تن داشتند و با پرچم اوکراین مطابقت داشتند و سرشان را به نشانه موافقت تکان دادند.

اسپارتز از پاسخ دادن به سوالات مربوط به این داستان خودداری کرد، اما دفتر او بیانیه ای کتبی به پولیتیکو ارائه کرد که از انتقادات وی از دولت زلنسکی دفاع می کرد. (او قبلاً مسئولیت اثبات اشتباه خود را بر دوش یرمک و دیگران گذاشته بود.)

در حالی که مخالفان سیاسی زلنسکی آشکارا اسپارتز را تشویق می‌کنند، در حالی که کشور برای بقای خود می‌جنگد، نزاع‌های سیاسی داخلی تا حد زیادی به حاشیه کشیده می‌شوند. نگرانی‌های دیرینه کشورهای غربی درباره فساد در اوکراین، یکی از عناصر اولین استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، نیز به نفع تقویت وحدت داخلی و بین‌المللی در برابر تهاجم روسیه کنار گذاشته شده است.

اما او همچنین زلنسکی را به «سیاست بازی» و «نفهمیدن» جدیت درگیری متهم کرده است. و او جنگ صلیبی را علیه رئیس دفتر خود، آندری یرماک، به راه انداخته است و دستیار ارشد رئیس جمهور را متهم می کند که در جیب روسیه است.

اسپارتز (R-Ind.) که از زمان آغاز جنگ، ده ها بار به اوکراین سفر کرده و با شور و شوق در مورد درگیری صحبت کرده است، اخیراً با انتقاد شدید از رئیس جمهور این کشور، ولودیمیر زلنسکی، و افراد مورد اعتمادش، قانونگذاران هر دو حزب را شوکه کرد. . او در آخر هفته گذشته مورد سرزنش نادری از سوی وزارت خارجه اوکراین قرار گرفت و او را متهم کرد که «در تلاش برای کسب سرمایه سیاسی اضافی بر اساس حدس و گمان های بی اساس است».

مخالفان او می گویند که اسپارتز در حال لایروبی خاک های قدیمی زلنسکی و مشاورانش است در زمانی که آینده اوکراین به عنوان یک کشور مستقل ممکن است به اتحاد با او بستگی داشته باشد.

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به ویکتوریا اسپارتز، نماینده اوکراینی الاصل، سکوی مطلوبی دادند تا علیه جنگ روسیه صحبت کند. می آیند پشیمان می شوند.

یکی از قانونگذاران حزب جمهوری خواه که در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حضور دارد، گفت: «ساده لوحی او به مردم ما آسیب می رساند. “این برای کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم مفید نیست و من مطمئن نیستم که حقایق او دقیق باشد… ما این افراد را بررسی کرده‌ایم.” جمهوری خواه هشدار داد که اظهارات اسپارتز می تواند به تلاش های جنگ “آسیب بزند”.

سومین جمهوری خواه مجلس نمایندگان که نامش را برای صحبت صریح در مورد اسپارتز اعطا کرد، گفت که او شهرت دارد که در جلسات توجیهی و جلسات کمیته هایی که به آنها تعلق ندارد، مانند پانل امور خارجه، که در آن چندین عضو سعی کرده اند در پشت بسته به نظرات او بپردازند، شهرت دارد. درها

سناتور لیندسی گراهام (RS.C.) که با اسپارتز در مورد قوانین مربوط به اوکراین کار کرده است، گفت: «من با انتقادات او موافق نیستم. من معتقدم که دولت زلنسکی و مردم اوکراین تا این لحظه به پا خاستند. این به نفع امنیت ملی ما است که در کنار مردم اوکراین و رهبری منتخب آنها باشیم.»