تیراندازی در محوطه مدرسه کالیفرنیا دست کم شش زخمی برجای گذاشت

جان ساساکی، سخنگوی منطقه مدرسه یکپارچه اوکلند، در بیانیه ای گفت که مقامات منطقه “هیچ اطلاعاتی فراتر از آنچه پلیس اوکلند گزارش می کند” ندارند. او گفت که دفتر مرکزی مطالعات مستقل Sojourner Truth دانشجو ندارد.

مقامات گفتند که وضعیت سه نفر از مجروحان در بیمارستان هایلند در اوکلند وخیم است، سه نفر دیگر به مرکز پزشکی ادن در دره کاسترو منتقل شدند و وضعیت آنها مشخص نیست.

لیبی شاف، شهردار اوکلند، در توییتی نوشت که همه مجروحان بزرگسال بودند و تیراندازی در Sojourner Truth Independent Study رخ داد، یک مهدکودک جایگزین تا مدرسه 12 کلاسه که در همان بلوک سه مدرسه دیگر واقع شده است.

عکس: مایک بلیک/ رویترز

به گفته مایکل هانت، سخنگوی آتش نشانی اوکلند، امدادگران شش بیمار را به بیمارستان ها منتقل کرده اند که همگی با گلوله زخمی شده بودند.

جوانان شهر نیز از این افزایش قتل در امان نمانده اند. بر اساس تجزیه و تحلیل گاردین از داده های قتل در ایالت، در سال 2020، حداقل 14 نفر زیر 20 سال کشته شدند. سال بعد افراد بیشتری از جمله دمتریوس فلمینگ-دیویس 18 ساله، بومی اوکلند که هنگام سوار شدن در پشت کامیون مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، جان خود را از دست دادند.

ستوان ری کلی، سخنگوی دفتر کلانتری شهرستان آلامدا، گفت که این حادثه “دیگر فعال نیست”.

<span>عکس: مایک بلیک/رویترز</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/UaK2pwQ56zmuuajQ_b4kqg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/_tjqeqBjPktTeIXdgHrevw–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/642fdf6a7f2707b89e72ff1e29b74e1d” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/UaK2pwQ56zmuuajQ_b4kqg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/_tjqeqBjPktTeIXdgHrevw–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/642fdf6a7f2707b89e72ff1e29b74e1d”/></div>
</div>
</div>
<p>سیانا ویلیامز گفت: «بسیاری از ما برنامه‌هایی داریم که حتی نمی‌توانیم آن‌ها را محقق کنیم، زیرا در 18 و 19 سالگی می‌میریم. این فقط یک منطقه جنگی بزرگ است که با آن روبرو هستیم و من نمی‌دانم چگونه می‌توان جلوی آن را گرفت.» ، دوست 19 ساله فلمینگ-دیویس در سال گذشته.</p>
<p>کاپیتان پلیس اوکلند، کیسی جانسون طی یک کنفرانس خبری گفت که در تیراندازی روز چهارشنبه در محوطه مدرسه ای در شمال کالیفرنیا، حداقل شش نفر زخمی شدند.</p>
<p><em>آسوشیتدپرس به این داستان کمک کرد</em></p>
</div>
<p><br />
<br /><a href=منبع

یک روز قبل از تیراندازی روز چهارشنبه، لرون آرمسترانگ، رئیس پلیس اوکلند، اعلام کرد که قصد دارد با افزایش حضور افسران در مناطقی که خشونت اسلحه در آنها متمرکز است و پلیس فکر می‌کند مردم مکرراً در تیراندازی‌ها دخالت دارند، به خشونت‌های مداوم با اسلحه در شهر رسیدگی کند.

این تیراندازی اخیر پس از بیش از دو سال افزایش خشونت با اسلحه رخ می دهد که در اوایل همه گیری شروع شد. در سال جاری تاکنون 96 نفر کشته شده اند که اکثراً با اسلحه کشته شده اند. سال گذشته در این زمان 102 نفر کشته شدند.

این ایستگاه تلویزیونی گزارش داد که تیراندازی در خیابانی رخ داده است که در آن چندین مدرسه وجود دارد و تعداد زیادی از کودکان در سن مدرسه را در خود جای داده است.

قبل از همه‌گیری، قتل‌ها و خشونت‌های مسلحانه در اوکلند – همراه با تعدادی از شهرهای سراسر منطقه – به پایین‌ترین حد تاریخی خود می‌رسیدند. اما در اواسط سال 2020 خشونت با اسلحه در حال افزایش بود و پناهگاه های معمول مدارس، مراکز اجتماعی و کارگران پیشگیری از خشونت عمدتاً در دسترس نبودند. تا پایان سال 102 نفر کشته شدند که 24 نفر بیشتر از سال قبل است.

اداره پلیس اوکلند در توییتی اعلام کرد که مأموران در حال بررسی تیراندازی در خیابان فونتین، جایی که مدارس در آن قرار دارند، هستند.