ترامپ پس از شکست در انتخابات 2020 «از واقعیت جدا شد».

بار گفت، مشکل این بود که ترامپ و رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و دیگران آنقدر ادعاهای عجیب و غریب و بدون پشتوانه کلاهبرداری را مطرح می کردند که به محض اینکه مقامات وزارت دادگستری یکی از آنها را رد کردند، چندین نفر دیگر بدون توجه به نحوه تقلب به جلو رانده شدند. اساسی بودند.

به گفته بار، کوشنر گفت: «ما در حال کار روی این موضوع هستیم.

در 14 دسامبر، قبل از استعفای بار، او برای آخرین بار با ترامپ ملاقات کرد که مدعی شد “شواهدی مطلق دال بر تقلب در ماشین های Dominion” دارد.

واشنگتن، دی سی - 09 ژوئن: ویلیام بار، دادستان کل سابق، در جلسه استماع کمیته منتخب برای بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده در 9 ژوئن 2022 در کاپیتول هیل در واشنگتن دی سی، روی صفحه نمایش دیده می شود.  کمیته دو حزبی که تقریباً یک سال است شواهد مربوط به حمله 6 ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده را جمع آوری کرده است، یافته های خود را در یک سری جلسات استماع تلویزیونی ارائه خواهد کرد.  در 6 ژانویه 2021، حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در تلاش برای ایجاد اختلال در رای گیری کنگره برای تایید پیروزی جو بایدن در کالج انتخاباتی، به ساختمان کنگره ایالات متحده حمله کردند.  (عکس از درو آنگرر/گتی ایماژ)

بار درباره بسیاری از تئوری‌های توطئه و سرنخ‌های نادرست که پس از شکست رئیس‌جمهور در انتخابات مطرح شد، گفت: ادعاهای ترامپ و متحدانش «شایسته نبودند، نه قابل بررسی بودند».

بار به کمیته گفت: “من به او گفتم که این چیزهای دیوانه کننده ای است و آنها وقت خود را تلف می کنند و این کار ضرر بزرگی به کشور می کند.”

همانطور که استیو بنن، مشاور سابق ترامپ، یک بار استراتژی سیاسی خود را برای غلبه بر مخالفان سیاسی از طریق غرق کردن اطلاعات زیادی که غیرممکن است، توصیف کرد که استراتژی ترامپ به وضوح تبدیل به “همه چیز در مورد پر کردن منطقه با s***” شده است. همه چیز را مرتب کنید

بار گفت که او هنوز هیچ مدرکی دال بر یک انتخابات دزدیده شده ندیده است و یک مستند اخیراً منتشر شده توسط دینش دسوزا به نام “.” دسوزا در سال 2018 به دلیل محکومیت به اتهامات مالی کمپین انتخاباتی توسط ترامپ مورد عفو قرار گرفت و فیلم او تئوری های توطئه متعددی را برای توضیح شکست ترامپ در انتخابات مطرح کرد.

در این تصویر از ویدیوی منتشر شده توسط کمیته منتخب مجلس نمایندگان، ویلیام بار، دادستان کل سابق، در حین ارائه ویدئویی به کمیته منتخب مجلس در مورد بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده صحبت می کند که نمایشگاهی در جلسه استماع پنج شنبه 9 ژوئن 2022 بود. ، در کاپیتول هیل در واشنگتن. (کمیته انتخاب مجلس از طریق AP)

واشنگتن – ویلیام بار، دادستان کل سابق، در 6 ژانویه به کمیته منتخب گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از شکست در انتخابات 2020 از جو بایدن، ارتباط خود را با واقعیت از دست داد و به شواهدی که ادعاهای وحشیانه وی در مورد تقلب در رأی دهندگان را رد می کرد، علاقه ای نشان نداد.

بار گفت که ادعاهای مطرح شده در این فیلم “غیرقابل دفاع” است.

_____

آشوبگران به دو درب دفتر معاون رئیس جمهور مایک پنس رسیدند. در این توضیح دهنده سه بعدی از Yahoo Immersive ببینید.



Source link

در این تصویر از ویدیوی منتشر شده توسط کمیته منتخب مجلس نمایندگان، ویلیام بار، دادستان کل سابق، در حین ارائه ویدئویی به کمیته منتخب مجلس در مورد بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده صحبت می کند که نمایشگاهی در جلسه استماع پنج شنبه 9 ژوئن 2022 بود. ، در کاپیتول هیل در واشنگتن.  (کمیته انتخاب مجلس از طریق AP)

بار به کمیته آن تبادل نظر گفت: «من به او گفتم که وزارتخانه در انتخابات طرفی نمی‌گیرد. بار به رئیس جمهور گفت، اگر کمپین ترامپ بتواند نمونه هایی از کلاهبرداری ادعایی ارائه دهد که «ویژه، معتبر و می تواند بر نتیجه تأثیر بگذارد»، بازرسان دادگستری آنها را بررسی خواهند کرد.

میدوز و کوشنر به بار اطمینان دادند که ترامپ برای مدت طولانی‌تری به ادعاهای بی‌ثبات ادامه نخواهد داد.

به گفته دادستان کل سابق، میدوز به بار گفت: “من فکر می کنم او در حال واقعی تر شدن است و می داند که محدودیتی برای اینکه تا چه حد می تواند این کار را انجام دهد وجود دارد.”

ویلیام بار، دادستان کل سابق، در جلسه استماع کمیته منتخب برای بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده در 9 ژوئن 2022 در کاپیتول هیل در واشنگتن دی سی، روی صفحه نمایش دیده می شود. (عکس از درو آنگرر/گتی ایماژ)

او گفت: «هرگز نشانه‌ای از علاقه به حقایق واقعی وجود نداشت.

دونوگهو در شهادت ضبط شده به کمیته گفت: “من به او صراحتاً به او گفتم که بسیاری از اطلاعاتی که دریافت می کند نادرست است.” ما به اتهامات نگاه می کنیم، اما آنها به نتیجه نمی رسند.»

در نهایت، بار به این نتیجه رسید که ترامپ، که بدون مدرک اصرار داشت که تقلب در رأی‌دهندگان به قیمت پیروزی او در انتخابات تمام شده است، «از واقعیت جدا شده است».

ترامپ با بیان اینکه وزارت دادگستری ممکن است بخشی از توطئه ای باشد که او را از باقی ماندن او در سمت خود باز دارد، گفت: «شاید آنها درگیر هستند.

بار افزود: “من فکر کردم، “اگر او واقعاً این چیزها را باور کند، از واقعیت جدا شده است.”

بار در اولین گفتگوی خود در 23 نوامبر گفت که تلاش های ترامپ را رد کرده تا وزارت دادگستری اعلام کند که نمونه هایی از تقلب وجود داشته است که بر نتیجه انتخابات تأثیر گذاشته است و ترامپ ادعا کرد که «دزدیده شده است».

در 29 نوامبر، ترامپ به برنامه یکشنبه ماریا بارتیرومو در کانال فاکس نیوز زنگ زد و اظهارات نادرست خود را در مورد یک انتخابات دزدیده شده تکرار کرد و از اینکه وزارت دادگستری “در عمل غایب است” شکایت کرد.

بار گفت: “این برای من بسیار آماتور به نظر می رسید.” ادعاهایی مبنی بر کلاهبرداری مطرح شد، “اما من هیچ اطلاعات پشتیبانی کننده ای برای آن ندیدم.”

هنگامی که بار گزارش را ورق می زد، گفت که احساس “اخلاقی” می کند.

یک هفته پس از انتخابات 2020، ریک هسنت، کارشناس انتخابات، حقایق “دیگر اهمیتی” برای تلاش ترامپ برای لغو شکست خود در برابر بایدن ندارد. هاسن گفت، این بر ایجاد این تصور متمرکز شده بود که “موارد بسیار زیادی باید نشانه چیزی باشد.”

بار گفت: «این مثل بازی کردن با مول بود.

بار گفت، ادعاهایی مبنی بر تغییر آرا توسط ماشین های رأی گیری Dominion یا نرم افزار «احمقانه» بود.

ریچارد دونوهو، که از ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ تا زمان تحلیف بایدن، کمتر از یک ماه بعد به عنوان معاون دادستان کل مشغول به کار بود، گفت که چگونه به ترامپ گفته است که وزارت دادگستری «ده‌ها تحقیق و صدها مصاحبه» انجام داده است، اما به او مراجعه نکرده است. شواهد معتبر دال بر تقلب قابل توجه

اما دونوگهو گفت: «از این اتهامات به قدری زیاد بود که وقتی به یکی از آنها پاسخ مستقیم می دادی، در این مورد با تو دعوا نمی کرد، بلکه به سراغ اتهام دیگری می رفت».

اما یک روز پس از بیانیه بار به AP و گفتگوی او با رئیس جمهور، ترامپ ادعاهای خود را در مورد ماشین های رای گیری Dominion در .

بار در شهادت نوار ویدئویی که دوشنبه قبل از کمیته 6 ژانویه پخش شد، گفت: «قبل از انتخابات گاهی اوقات ممکن بود که با رئیس جمهور منطقی صحبت کرد. اما من احساس کردم که بعد از انتخابات به نظر نمی رسید که او گوش کند.»

بار در هنگام خروج از جلسه، از مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید و جرد کوشنر، داماد ترامپ پرسید: «تا کی می‌خواهد به این مسائل انتخاباتی دزدیده شده ادامه دهد؟»

بار، که یکی از قدرتمندترین متحدان سابق ترامپ در دوره ریاست جمهوری وی بود، در شهادت گسترده خود در کمیته، نگرانی و ناامیدی فزاینده خود را از ترامپ پس از انتخابات بیان کرد. او درباره یک سری گفتگوهایی که از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر با ترامپ داشت شهادت داد.

ما شرکتی داریم که بسیار مشکوک است. نام آن Dominion است. ترامپ بدون ارائه هیچ مدرکی برای تایید ادعای خود مدعی شد با چرخش شماره گیری یا تغییر یک تراشه، می توانید دکمه ای را برای ترامپ فشار دهید و رای به بایدن می رسد.

او گزارشی را که توسط عملیات امنیتی متفقین تهیه شده بود به بار تحویل داد. ترامپ به بار گفت: «این گزارش به این معنی است که من برای دور دوم دوره ای خواهم داشت.

بر اساس شهادت بار در کمیته، ترامپ گفت: “شما باید این را گفته اید زیرا از ترامپ متنفر هستید.”

بار گفت زمانی که در همان روز با ترامپ صحبت کرد، رئیس جمهور به همان اندازه که او را دیده بود دیوانه بود.

بار سپس تصمیم گرفت علناً صحبت کند و دروغ های ترامپ را رد کند. دو روز بعد او گفت که وزارتش در حال بررسی ادعاهای بی‌نظمی است، اما «تا به امروز، تقلب در مقیاسی را ندیده‌ایم که بتواند بر نتایج متفاوتی در انتخابات تأثیر بگذارد».