ترامپ در حالی که قطار حزب جمهوری خواه 2024 آیووا شروع به حرکت کرد غایب بود

مطمئناً ترامپ در آیووا حضور کمپین انتخاباتی دارد. الکس لاتچام که عضوی از تیم ملی ترامپ است اما در این ایالت مستقر است، روی انتخاب یک مدیر کمپین حزبی کار می کند. اما ترامپ یک راهپیمایی ابتدایی را در 28 ژانویه در کارولینای جنوبی برگزار کرد، جایی که پیروزی اولیه او در سال 2016 وضعیت او را به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه تعیین کرد. و او در همان روز در نشست سالانه حزب جمهوری خواه ایالتی در نیوهمپشایر، جایی که او هفت سال پیش در اولین انتخابات مقدماتی در کشور نیز پیروز شد، در یک محل سخنرانی حاضر شد.

این موضوع که تمرکز اولیه چشم انداز ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2024 است، به ویژه در میان محافظه کاران مسیحی که پنس به طور معمول می گوید با آنها همذات پنداری می کند، بحث برانگیز است. و در رویداد روز چهارشنبه در یک رستوران پیتزا – که احساس توقف اولیه مبارزات انتخاباتی را داشت – پنس کشش خود را نشان داد.

پنس روز چهارشنبه در سدار رپیدز بود و مخالفان سیاست منطقه مدرسه اجتماعی لین-مار در نزدیکی را که در یک دادخواست فدرال مورد بحث است، جمع کرد. هیئت مدیره مدرسه سال گذشته اقدامی را تصویب کرد که به دانش آموزان تراجنسیتی اجازه می داد بدون اجازه والدین خود، درخواست طرح حمایت جنسیتی برای شروع انتقال اجتماعی در مدرسه کنند.

با وجود اینکه برگزاری این گردهمایی نزدیک به یک سال باقی مانده است، اما همچنان اولین رویداد در تقویم است و برخی از فعالان حزب جمهوری خواه آیووا به غیبت ترامپ توجه کرده اند.

پس از یک شروع آهسته، چشم انداز ریاست جمهوری جمهوری خواه به سمت ایالت پیشرو در جمع ریاست جمهوری جریان دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، حداقل در حال حاضر، به طور قابل توجهی در این ترکیب غایب است.

بر اساس نظرسنجی Des Moines Register/Mediacom در آیووا، در اکتبر، 57 درصد از جمهوری‌خواهان آیووا اظهار امیدواری کردند که ترامپ تصمیم بگیرد در سال 2024 نامزد شود، در حالی که 33 درصد گفتند امیدوارند که او نامزد نشود و 10 درصد گفتند که مطمئن نیستند.

با این حال، در سه ماه پس از اعلام پیشنهاد خود برای بازگشت، ترامپ پا به آیووا نگذاشته است، اولین جایی که ادعای او در مورد تسلط حزب در اوایل سال آینده آزمایش خواهد شد.

اما با رشد میدان نامزدها در ماه‌های آینده، ترامپ همچنان هسته‌ای از حمایت جمهوری‌خواهان را حفظ می‌کند که غلبه بر آن دشوار است.

سدار راپیدز، آیووا (AP) – نیکی هیلی این هفته در حال چرخش در آیووا است و از کمپین ریاست جمهوری خود خبر می دهد. سناتور تیم اسکات، همکار جمهوری خواه کارولینای جنوبی او نیز در اینجا حضور خواهد داشت تا در مورد آینده سیاسی خود تصمیم بگیرد. و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، به تازگی در ایالت در حال خواستگاری با فعالان مسیحی انجیلی با نفوذ بود.

پنس به یک حضار تشویق شده بیش از 100 نفری گفت: “ما با دولت همراه نیستیم.”

هیلی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه تجمعاتی را در مناطق د موین و سدار رپیدز برنامه ریزی کرده است. در همین حال، اسکات روز چهارشنبه در یک رویداد در دانشگاه دریک سخنرانی می کند، بخشی از آنچه دستیاران آن را یک تور ملی شنیداری با هدف اطلاع رسانی برنامه های خود می نامند، قبل از سخنرانی در جمع آوری کمک های مالی سالانه جمهوری خواهان شهرستان پولک در حومه د موین در آن شب.

آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس، که در ژانویه از آیووا بازدید کرد و هفته گذشته با جمهوری خواهان قانونگذار در کنگره در دموین و فعالان جمهوری خواه در غرب آیووا دیدار کرد، بی سر و صدا در حال نفوذ است.

اگرچه چندین نامزد بالقوه از جمله ترامپ سال گذشته در آیووا در کمپین انتخاباتی برای نامزدهای میان دوره ای حضور داشتند، این اولین برداشت ها در آغاز انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان مهم است. این امر به ویژه صادق است زیرا بسیاری از اعضای جمهوری خواه منتظرند ببینند که آیا ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا به پیشنهاد کاخ سفید ادامه می دهد یا خیر.

تعداد کمی از افراد امیدوار به کاخ سفید با انتظارات بلند ترامپ در آیووا روبرو هستند. او در سال 2016 پس از تد کروز، محافظه‌کار اجتماعی متدین، رتبه دوم رقابتی را به دست آورد و دو بار با اختلافی مناسب، به عنوان نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواه در انتخابات 2016 و 2020، ایالت را به دست آورد.

واقعاً غیرممکن است که این مرد سعی کند این انتظارات را مدیریت کند. آنها بسیار زیاد هستند. آنها خودساخته اند. نمی‌دانم کسی که می‌گوید «من آن پسر هستم» چگونه می‌تواند وارد شود و حتی مقام دوم را کسب کند.»

استیو شفلر، عضو کمیته ملی جمهوری خواه آیووا، گفت: “البته، گروهی وجود دارد که بدون توجه به او از او حمایت می کند.”



منبع

گلوریا مازا، رئیس حزب جمهوری‌خواه کانتی پولک، درباره توقف‌های ترامپ در نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی گفت: «به نظرم خیلی جالب بود. “از آنجایی که آیووا در کشور اول است، آیا همه اول به اینجا نمی آیند؟”

اگرچه پنس هنوز نامزد نشده است، اما گروه مدافع او به نام «پیشبرد ارزش‌های آمریکایی» هفته گذشته کمپینی را برای سازماندهی مخالفت با سیاست‌های مدرسه راه‌اندازی کرد، مانند آنچه در منطقه‌ای در شرق آیووا که تبدیل به نقطه عطف محافظه‌کاران شده است.

در همین حال، دیگران در حال هجوم هستند.