به گزارش NYT، اوکراین در بزرگترین نبرد تانک جنگ در Vuhledar پیروز شد

NYT می نویسد که فقدان تجربه به روس ها نیز آسیب رساند، زیرا بسیاری از زبده ترین واحدهای آنها در نبردهای قبلی از بین رفتند و صفوف آنها پر از سربازان آموزش ندیده بود.

تصاویر پهپادهای اوکراینی بدنه تجهیزات روسی را نشان می‌دهند که توسط مین منفجر شده‌اند، توسط توپخانه مورد اصابت قرار گرفته یا با موشک‌های ضدتانک منهدم شده‌اند، که اکنون در مزارع نزدیک Vuhledar پراکنده شده‌اند.

همچنین بخوانید: مهاجمان روسی از حمله دسته جمعی به منطقه ووهلدار خودداری می کنند

NYT می نویسد که نیروهای متجاوز روسیه در ستون ها به جلو حرکت کردند و نیروهای مسلح اوکراین در دفاع مانور دادند و از دور یا از پوشش، زمانی که ستون های روس ها وارد خاک آنها شدند، شلیک کردند.

همچنین بخوانید: مقام لهستانی می گوید لهستان ظرف چند هفته تانک های لئوپارد بیشتری را به اوکراین منتقل می کند

همچنین بخوانید: نخست‌وزیر لهستان گفت: لهستان 60 تانک PT-91 Twardy را به اوکراین منتقل می‌کند

به گفته وی، فرماندهان روسی به دلیل فقدان گزینه های دیگر در برابر مواضع مستحکم اوکراینی، بدون توجه به هزینه های این رویکرد، ستون های زرهی را به جلو فرستادند.

به گفته فرماندهان اوکراینی در Vuhledar، روسیه در هفته گذشته خودروهای زیادی را از دست داده بود که تاکتیک خود را تغییر داد و صرفاً به حملات پیاده نظام در منطقه متوسل شد.

همچنین بخوانید: رئیس سازمان جاسوسی اوکراین گفت: اوکراین شاهد نبردهای سرنوشت‌ساز در بهار خواهد بود

ارتش اوکراین

بایاک گفت: «وسایل نقلیه منفجر شده سپس به عنوان مانع عمل می کنند، ستون را کند یا متوقف می کنند.

در این مقاله آمده است: «در نبرد طولانی، هر دو طرف تانک‌ها را به میدان جنگ فرستادند، در جاده‌های خاکی غوغا می‌کردند و در اطراف خطوط درختان مانور می‌دادند».

نیروهای مسلح اوکراین اعلام کردند که روسیه حداقل 130 تانک و نفربر زرهی را در این نبرد از دست داده است. تلفات اوکراینی فاش نشده است.

ما صدای اوکراین را به جهان می آوریم. حمایت کردن ما با کمک یکباره، یا تبدیل به یک حامی!

ستوان اوکراینی ولادیسلاو بایاک گفت که ستونی از تانک‌ها پس از شروع تیراندازی آسیب‌پذیرتر می‌شوند، زیرا رانندگان وحشت می‌کنند و سعی می‌کنند به اطراف بپیچند و به سمت مین‌ها بروند.

ارتش اوکراین

مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



منبع

در آن نقطه، توپخانه اوکراینی شلیک می‌کند، زره‌های بیشتری را منفجر می‌کند و سربازانی را که از ماشین‌های معلول بیرون می‌روند، می‌کشند. صحنه‌ای از هرج و مرج و انفجارها رخ می‌دهد.»

در این گزارش ها آمده است: «وقتی کار تمام شد، روسیه نه تنها نتوانست ووهلدار را تصرف کند، بلکه همان اشتباهی را مرتکب شده بود که در اوایل جنگ صدها تانک برای مسکو هزینه کرد: پیشروی ستون ها در کمین».