به نظر می‌رسد ویدئویی نشان می‌دهد که به حامیان دونالد ترامپ گفته می‌شود که از سلام کردن با یک انگشت QAnon در راهپیمایی خودداری کنند

کاپلان به این نشریه گفت: «بنابراین، از تجربه‌ام در انجام این کار در طول زمان از سال 2018، من به طور کلی این حس را دریافت کردم که بین تقویت حساب‌های بیشتر تبلیغ‌کننده QAnon توسط ترامپ در مواقعی که تحت استرس است یا زمانی که عصبانی است، ارتباط وجود دارد.

کاپلان به گرید نیوز گفت که مشاهده اینکه رئیس جمهور سابق به نظر می رسد تئوری توطئه را پذیرفته است، “بدیهی نگران کننده” است، به ویژه با توجه به ارتباط آن با اعمال خشونت آمیز متعدد، از جمله قتل هفته گذشته در میشیگان.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در یک راهپیمایی Save America در Aero Center Wilmington در 23 سپتامبر 2022 در ویلمینگتون، کارولینای شمالی سخنرانی می کند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

در ویدئویی که در توییتر منتشر شده است، می توان دید که شرکت کنندگان در راهپیمایی هنگام صحبت ترامپ، دستان خود را بلند کرده و انگشت خود را در آسمان نشان می دهند، قبل از اینکه یکی از کارکنان به آنها نزدیک شود و به نظر برسد که از آنها بخواهد توقف کنند.

لیزا دژاردین، روزنامه نگار PBS Newshour که در این تجمع حضور داشت، توییت کرد که کارکنان امنیتی با هواکش بیرون آمدند و به مردم گفتند انگشتان خود را پایین بیاورند.

به نظر می رسد شرکت کنندگان در تجمع ترامپ در هفته گذشته با انگشت QAnon سلام کردند و جنجال ایجاد کردند.

  • روز جمعه، هواداران در تظاهرات کارولینای شمالی ظاهراً قبل از اینکه نیروهای امنیتی جلوی آنها را بگیرند، سلام را تکرار کردند.

  • الکس کاپلان، محقق ارشد سازمان رسانه ای مستقر در ایالات متحده Media Matters، به گرید نیوز گفت که سیگنال دهی QAnon می تواند بینشی از وضعیت ذهنی ترامپ ارائه دهد.

    ترامپ اخیراً بیش از هر زمان دیگری از جنبش توطئه QAnon استقبال کرده است.

  • او همچنین گفت که با شرکت کنندگان در راهپیمایی صحبت کرده است که تأیید کردند منظور آنها از سلام به عنوان مرجع QAnon است که نماد شعار “هرجا که می رویم، همه می رویم”. مردی به او گفت که از این که به او گفته اند دست از کار بکشد خشمگین شد و گفت که این “حق قانون اساسی” اوست.

    رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در یک راهپیمایی Save America در Aero Center Wilmington در 23 سپتامبر 2022 در ویلمینگتون، کارولینای شمالی سخنرانی می کند.آلیسون جویس/گتی ایماژ