به روز رسانی زنده | اوکراین: نبرد شدید برای شهر کلیدی

– اتحادیه اروپا با تحریم نفت روسیه در حالی که رهبران تظاهرات می کنند مبارزه می کند

گفتگوها در مورد این موضوع در جزئیات فرو رفته است، اما دو طرف عصر یکشنبه به توافقی دست یافتند که راه را برای آوردن صندوق به مجلس هموار می کند. از جمله، بودجه دفاع سایبری و حمایت از کشورهای شریک از بودجه عادی آلمان تامین می شود، نه از صندوق ویژه.

ارتش اوکراین همچنین اعلام کرد که نیروهای روسیه در حال تقویت مواضع خود در حومه شمال شرقی و جنوب شرقی سیویرودونتسک هستند و تجهیزات و مهمات اضافی را برای ادامه حملات خود به منطقه می آورند.

___

– جنگ در اوکراین به افزایش قیمت مواد غذایی و گرسنگی در آفریقا می افزاید

شولتز سه روز پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین به قانونگذاران آلمانی گفت که این کشور 100 میلیارد یورو (107 میلیارد دلار) به یک صندوق ویژه برای ارتش خود اختصاص خواهد داد و هزینه های دفاعی را بالاتر از 2 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد داد – اقدامی که در آن طولانی بود. پشت.

شولز می خواست صندوق ویژه را در قانون اساسی تثبیت کند. این امر مستلزم دو سوم اکثریت در هر دو مجلس پارلمان است، به این معنی که صدراعظم به حمایت جناح راست میانه مخالف بلوک اتحادیه نیاز دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، که بعد از ظهر امروز از طریق ویدئو کنفرانس در جمع 27 سران دولت و دولت سخنرانی خواهد کرد، بارها از اتحادیه اروپا خواسته است که بخش انرژی پرسود روسیه را هدف قرار دهد و مسکو را از میلیاردها دلار پرداخت روزانه محروم کند.

– اوکراین و روسیه در شرق با بازدید زلنسکی از جبهه می جنگند

Sievierodonetsk هدف اصلی حمله روسیه در قلب صنعتی دونباس در شرق اوکراین بوده است. این شهر به عنوان مرکز اداری منطقه لوهانسک، که دونباس را به همراه منطقه همسایه دونتسک تشکیل می دهد، عمل می کرد.

اتحادیه اروپا تاکنون پنج دور تحریم‌ها را علیه روسیه به دلیل اقداماتش در اوکراین اعمال کرده است. بسته ششم در 4 می اعلام شد، اما سرقت نفت باعث شرمندگی بلوک شد. پیش از اجلاس، مقامات پیشنهاد کردند که راه حلی با هدف قرار دادن نفت حمل شده توسط کشتی ها و حفظ آتش روی خط لوله ای که برای مجارستان بسیار ارزشمند است، پیدا شود.

___

سازمان ملل متحد قبلاً هشدار داده بود که حدود 13 میلیون نفر در حال حاضر به دلیل خشکسالی مداوم در منطقه شاخ آفریقا با قحطی شدید روبرو هستند. رئیس برنامه جهانی غذا می گوید که جنگ روسیه علیه اوکراین “فاجعه بر فاجعه” را برای فقرای جهان می افزاید.



Source link

موگادیشو، سومالی – خانواده ها در سراسر آفریقا حدود 45 درصد بیشتر برای آرد گندم می پردازند زیرا جنگ روسیه در اوکراین صادرات دریای سیاه را متوقف کرده است.

برخی از کشورها مانند سومالی بیش از 90 درصد گندم خود را از روسیه و اوکراین تهیه می کنند. این امر بسیاری از مردم را مجبور می کند که گندم را با غلات دیگر جایگزین کنند. اما سازمان ملل هشدار می دهد که افزایش قیمت ها در شرایطی رخ می دهد که بسیاری از مناطق آفریقا با خشکسالی و گرسنگی مواجه هستند.

___

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید

برلین – احزاب حاکم آلمان و حزب اصلی اپوزیسیون به توافق رسیدند تا با افزایش قابل توجهی در هزینه های دفاعی که سه ماه پیش توسط اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اعلام شد، پیش بروند.

سرهی هایدای، فرماندار لوهانسک گفت که نیروهای روسی وارد حومه شده و به سمت لیسیچانسک در نزدیکی پیشروی کردند. وی روز دوشنبه گفت که در بمباران اخیر روسیه دو غیرنظامی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده اند.

___

بروکسل – رهبران اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نمایش دیگری از همبستگی با اوکراین دیدار خواهند کرد، اما اختلاف نظر در مورد هدف قرار دادن نفت روسیه در دور جدید تحریم‌ها، محدودیت‌های این اتحادیه را نشان می‌دهد که تا کجا می‌تواند پیش برود. کشور.

سایر تحولات:

تحولات کلیدی در جنگ روسیه و اوکراین:

اما مجارستان پیشتاز گروهی از کشورها – همراه با اسلواکی، جمهوری چک و بلغارستان – است که به نفت روسیه وابسته هستند و نمی توانند چنین اقداماتی را انجام دهند.

___

کیو، اوکراین – یک فرماندار منطقه می‌گوید که نبرد شدیدی برای شهر کلیدی Sievierodonetsk در شرق اوکراین در حال وقوع است.