بایدن لایحه ازدواج همجنس گرایان را در مراسم کاخ سفید امضا می کند

به شرکت کنندگان کارتی به یادگاری از اظهارات بایدن در مصاحبه سال 2012 او داده می شود.

بایدن گفت: «ما با هم نشان دادیم که امکان دارد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای حفاظت از اساسی‌ترین حقوق خود دور هم جمع شوند.

به گفته کاخ سفید، انتظار می‌رود که شاکیان پرونده‌هایی که در ابتدا به تضمین حق سراسری ازدواج همجنس‌گرایان کمک کردند نیز در آنجا حضور داشته باشند.

قانون جدید برای محافظت از ازدواج همجنس‌گرایان در صورتی است که دادگاه عالی ایالات‌متحده اوبرگفل علیه هاجز، تصمیم سال 2015 خود را که اتحادیه‌های همجنس‌گرا را در سراسر کشور قانونی می‌کند، لغو کند. قانون جدید همچنین از ازدواج های بین نژادی حمایت می کند. در سال 1967، دادگاه عالی در لاوینگ علیه ویرجینیا قوانینی را در 16 ایالت که ازدواج بین نژادی را ممنوع می کرد، لغو کرد.

اکثریت جمهوریخواهان کنگره همچنان به این قانون رای منفی دادند. با این حال، به اندازه کافی از آن حمایت کردند تا از یک فیلیباستر در مجلس سنا عبور کنند و از تصویب آن اطمینان حاصل کنند.

خلق و خوی پیروزمندانه در مقابل پس‌زمینه واکنش جناح راست بر سر مسائل جنسیتی که همجنس‌گرایان و تراجنسیتی‌ها و حامیان آنها را نگران کرده است، ظاهر می‌شود.

واشنگتن (AP) – رئیس جمهور جو بایدن هزاران نفر را دعوت می کند تا روز سه شنبه در کاخ سفید جشن بگیرند، زیرا او قانون ازدواج همجنس گرایان را در حضور جمعی از دو حزب امضا می کند که نشان دهنده پذیرش فزاینده اتحادیه های همجنس است.

بایدن از زمان ریاست‌جمهوری، تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای سلب حمایت‌های ضد تبعیض از تراجنسیتی‌ها را تغییر داده است. دولت او شامل اولین عضو کابینه آشکارا همجنسگرا، وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ، و اولین فرد تراجنسیتی که تاییدیه سنا را دریافت کرد، راشل لوین، دستیار وزیر بهداشت است.



منبع

علاوه بر این، ایالت ها ملزم به صدور مجوز ازدواج برای زوج های همجنس نخواهند بود. اما آنها ملزم به شناسایی ازدواج های انجام شده در سایر نقاط کشور خواهند بود.

این امضا نقطه اوج تلاش دو حزبی چند ماهه خواهد بود که با تصمیم دادگاه عالی در ژوئن برای لغو رو در مقابل وید، حکمی که در سال 1973 سقط جنین را در سراسر کشور در دسترس قرار داد، آغاز شد.

قانونگذاران هر دو حزب و همچنین بانوی اول جیل بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس و همسرش داگ امهوف در آنجا حضور خواهند داشت. کاخ سفید وعده اجرای موسیقی را داده بود، اما سعی داشت در مورد سرفصل ها تعلیق را حفظ کند.

بایدن در بیانیه ای هنگام تصویب این قانون در هفته گذشته گفت: «کنگره تا حدودی امنیت را به میلیون ها ازدواج و خانواده بازگرداند. آنها همچنین امید و عزت را برای میلیون ها جوان در سراسر این کشور فراهم کرده اند که می توانند با دانستن اینکه دولت آنها خانواده هایی را که آنها می سازند به رسمیت می شناسد و به آنها احترام می گذارد، رشد کنند.

قاضی کلارنس توماس در یک نظر موافق در مورد پرونده ای که Roe را لغو کرد، پیشنهاد کرد تصمیمات دیگری از جمله قانونی کردن ازدواج همجنس گرایان مورد بازنگری قرار گیرد و این ترس ایجاد می شود که بیشتر حقوق مدنی توسط اکثریت محافظه کار دادگاه به خطر بیفتد.

در میان شرکت کنندگان، مالک کلوب کیو، یک کلوپ شبانه همجنس گرایان در کلرادو، که در آن پنج نفر در تیراندازی ماه گذشته کشته شدند، و دو نفر از بازماندگان این حمله خواهند بود. مظنون به جرایم ناشی از نفرت متهم شده است.

قانونگذاران مصالحه‌ای را ایجاد کردند که هدف آن کاهش نگرانی‌های محافظه‌کاران در مورد آزادی مذهبی بود، مانند اطمینان از اینکه کلیساها همچنان می‌توانند از انجام ازدواج همجنس‌گرایان خودداری کنند.

“این یک گزاره ساده است: چه کسی را دوست داری؟” بایدن یک دهه پیش در برنامه «ملاقات با مطبوعات» شبکه NBC گفت: «چه کسی را دوست دارید و آیا به کسی که دوستش دارید وفادار خواهید بود؟ و این چیزی است که مردم در می یابند همان چیزی است که همه ازدواج ها در اصل به آن مربوط می شوند.”

او به طور به یاد ماندنی – و به طور غیرمنتظره – در مصاحبه تلویزیونی در سال 2012، زمانی که معاون رئیس جمهور بود، اتحادیه های همجنس گرایان را تایید کرد. چند روز بعد، رئیس جمهور باراک اوباما اعلام کرد که از ازدواج همجنس گرایان نیز حمایت می کند.

مراسم روز سه شنبه فصل دیگری از میراث بایدن در مورد حقوق همجنسگرایان را رقم خواهد زد.