بایدن در مکزیکو سیتی است. اولین اقدام او؟ درخواست کمک از رئیس جمهور مکزیک در مورد فنتانیل

اجلاس سران آمریکای شمالی: بایدن که از مکزیک بازدید می کند، بر افزایش مرگ و میر ناشی از فنتانیل و رکورد عبور مهاجران تاکید خواهد کرد

از مرز ال پاسو: بایدن هنگام بازدید از ال پاسو در اولین سفر خود به مرز، با درخواست کمک برای بحران مهاجران مواجه شد

یک رابطه سنتی بین دو کشور در دوره دولت ترامپ، جایی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اغلب مکزیک را مورد انتقاد قرار می‌داد و تهدید می‌کرد که تحریم‌ها برای کمک به مهار مهاجرت به ایالات متحده باشد، به عقب افتاد.

مکزیک پسر قاچاقچی بدنام را دستگیر کرد: دستگیری پسر ال چاپو، اویدیو گوزمان، مکزیک را پیش از سفر بایدن به آشوب بکشاند.

اکنون این فنتانیل است، علت اصلی مرگ و میر آمریکایی‌های زیر 45 سال.

رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن (L) در 8 ژانویه 2023 در فرودگاه بین المللی فیلیپه آنجلس در زومپانگو د اوکامپو در شمال مکزیکوسیتی مورد استقبال همتای مکزیکی خود آندرس مانوئل لوپز اوبرادور قرار گرفت.

بایدن در 9 ژانویه 2023 از مرز جنوبی بازدید کرد.

چیزی که آنها می گویند

  • به ربکا مورین در توییتر @RebeccaMorin_ برسید

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن از رئیس جمهور مکزیک AMLO برای توقف فنتانیل کمک بخواهد.



منبع

فنتانیل در آمریکا جان 70 هزار نفر را گرفت. آیا با بایدن در مکزیک، همسایگان می توانند برای توقف جریان همکاری کنند؟

سالیوان گفت: «این سفر فرصت خوبی برای رئیس جمهور بایدن است تا تعامل شخصی خود با رئیس جمهور لوپز اوبرادور و نخست وزیر ترودو را عمیق تر کند.

بایدن در 9 ژانویه 2023 از مرز جنوبی بازدید کرد.

سالیوان گفت، بایدن امیدوار است تجربیات خود را از مرز ایالات متحده و مکزیک که روز یکشنبه در ال پاسو از آن بازدید کرد، در زمینه مهاجرت و همچنین مسائل مربوط به فنتانیل که ایالات متحده با آن مواجه است، منتقل کند.

  • بایدن در سخنان افتتاحیه این نشست دوجانبه، مکزیک را “یک شریک واقعی” خواند و گفت که رهبران دو کشور در مورد چگونگی تعمیق روابط خود از جمله پرداختن به زنجیره تامین و بحث در مورد اقدامات مشترک برای مبارزه با فنتانیل بحث خواهند کرد.

    برترین غذاهای آماده

    رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن (L) در 8 ژانویه 2023 در فرودگاه بین المللی فیلیپه آنجلس در زومپانگو د اوکامپو در شمال مکزیکوسیتی مورد استقبال همتای مکزیکی خود آندرس مانوئل لوپز اوبرادور قرار گرفت.

  • آخرین

    • پیش از دیدار دوجانبه، بایدن، لوپز اوبرادور و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند و گفتند که «در کنار برزیل می‌ایستند تا از نهادهای دموکراتیک خود محافظت کند». رهبران افزودند: “دولت های ما از اراده آزاد مردم برزیل حمایت می کنند.”

    آینه 6 ژانویه برزیل: هواداران حامیان رئیس جمهور سابق برزیل، ژایر بولسونارو، یکشنبه به کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست جمهوری یورش بردند. حمله اخیر ممکن است در دیدار بایدن – که این اقدامات را محکوم کرد – و لوپز اوبرادور، که لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور چپ‌گرای تازه تحلیف شده برزیل را جشن گرفته است، رخ دهد.

  • Bienvenido a Ciudad de México: بایدن در مراسم استقبال با لوپز اوبرادور در کاخ ملی، محل زندگی رئیس جمهور مکزیک شرکت کرد.

  • چالش های دادگاه: در حالی که بایدن به دنبال پاسخ هایی برای بحران مهاجران است، سیاست های او به طور فزاینده ای در دادگاه گره خورده است

    بایدن «با او درباره راه‌هایی صحبت خواهد کرد که ایالات متحده و مکزیک می‌توانند به طور مؤثرتری همکاری کنند، فناوری را به طور جامع‌تر استقرار دهند، همکاری بین کارکنان مجری قانون مکزیک و کارکنان مجری قانون ایالات متحده را افزایش دهند، نه فقط در مرز، بلکه در هر گام در امتداد فدرال. سالیوان گفت زنجیره تامین.

  • میخواهی بیشتر بدانی؟ این چیزی است که شما از دست داده اید.

    بایدن گفت: «بیش از همه، ما هر دو متعهد به دنبال کردن آینده ای بهتر هستیم، آینده ای مبتنی بر صلح و رفاه برای همه مردم ما.»

    اگرچه بایدن در طول یک سال گذشته با برخی از سکسکه‌ها و نادیده‌انگاری‌های لوپز اوبرادور مواجه شده است، رهبران دو کشور باید برای رویارویی با مسائل کلیدی پیش روی هر دو کشور همکاری کنند: مهاجرت، مواد مخدر و اسلحه.

    از زمان رونالد ریگان، هر رئیس‌جمهوری از همتای مکزیکی خود برای مبارزه با مواد مخدر کمک خواسته است. اول ماری جوانا بود. سپس کوکائین، کراک و هروئین.

    دیدار دوجانبه بین بایدن و لوپز اوبرادور نشان دهنده بازگشت به روابط سنتی تر بین دو کشور است.

    بایدن در این دیدار با چندین مقام دولت از جمله مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، کن سالازار سفیر ایالات متحده در مکزیک و جان کری، فرستاده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده در امور آب و هوا همراه شدند.

    اولین روز کامل بایدن در مکزیکوسیتی شامل مراسم استقبال و دیدار دوجانبه با رئیس جمهور مکزیک آندرس مانوئل لوپز اوبرادور از اجلاس سران آمریکای شمالی بود.

    لیمو سواری صمیمی: سالیوان به خبرنگاران گفت که بایدن با لوپز اوبرادور از فرودگاه به شهر برگشت.

  • ژست بگیرید: دو رهبر در طول مراسم خوش آمدگویی به همراه همسرانشان برای گرفتن عکس با هم ایستادند. این عکس پس از پخش سرود ملی هر دو کشور منتشر شد.

  • هزینه مهاجرت به آمریکا: هزینه مهاجرت به ایالات متحده می تواند گران تر شود. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

    مکزیکو سیتی – جو بایدن در اولین سفر خود به جنوب مرز به عنوان رئیس جمهور، تلاش خواهد کرد تا آنچه را که پیشینیانش نتوانستند انجام دهد: مکزیک را وادار کند تا در نهایت جریان مواد مخدر را محدود کند.

    مشاور امنیت ملی کاخ سفید: «امید و انتظار ما این است که پرزیدنت بایدن بتواند طی چند روز آینده از جلسات بیرون بیاید و بتواند به شما بگوید که معتقد است تعهداتی برای همکاری قوی‌تر در مورد فنتانیل دارد.» جیک سالیوان روز دوشنبه به خبرنگاران گفت.

    مجموعه ای از موضوعات از چالش های مهاجران گرفته تا زنجیره های تامین و تغییرات آب و هوایی در دستور کار این نشست است که در حال حاضر در حال برگزاری است. بزرگترین موضوع: توقف جریان فنتانیل به ایالات متحده.