بایدن در مورد تهدیدات علیه دموکراسی در آخرین مرحله میان دوره ای سخنرانی کند

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن قرار است چهارشنبه شب در مورد اهمیت حفاظت از دموکراسی و تهدید منکران انتخابات به عنوان بخشی از آخرین پیشنهاد خود برای رای دهندگانی که هفته آینده به انتخابات میان دوره ای می روند، اظهاراتی را ارائه کند.

بایدن قصد دارد بگوید: «این یک سال عادی نیست. بنابراین، از شما می‌خواهم که در مورد لحظه‌ای که در آن هستیم، طولانی فکر کنید. “در یک سال معمولی، ما اغلب با این سوال روبرو نمی شویم که آیا رای ما دموکراسی را حفظ می کند یا آن را به خطر می اندازد. اما امسال هستیم.”

او افزود: “متأسفانه، ما مقامات جمهوری خواه مگا MAGA را دیدیم که به حاکمیت قانون اعتقاد ندارند.” آنها از پذیرفتن نتایج انتخابات آزاد و عادلانه امتناع می ورزند. و شعله های خشونت سیاسی را از طریق آنچه می ستایند و از محکوم کردن خودداری می کنند، شعله ور می سازند.”

آنیتا دان، مشاور ارشد کاخ سفید در جریان رویدادی به میزبانی اکسیوس گفت که این اظهارات در ساعت 7 بعد از ظهر از ایستگاه یونیون در واشنگتن برگزار خواهد شد – مکانی که به دلیل نزدیکی به ساختمان کنگره ایالات متحده انتخاب شده است.

بایدن می گوید: «نامزدهایی برای هر سطحی از مناصب در آمریکا وجود دارند: برای فرماندار، برای کنگره، برای دادستان کل، برای وزیر امور خارجه که متعهد به پذیرش نتایج انتخاباتی نیستند که در آن حضور دارند.» به گزیده ای از سخنرانی او که توسط DNC منتشر شد. این مسیر هرج و مرج در آمریکا است. بی سابقه است. غیرقانونی است. و غیر آمریکایی است.»

همچنین انتظار می رود بایدن به رای دهندگان بگوید که این انتخابات آتی که کمتر از یک هفته دیگر برگزار می شود، برای حفظ ارزش های دموکراتیک کشور بسیار مهم خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور همچنان توجه خود را به تهدید یکپارچگی دموکراتیک و امنیت عمومی از سوی کسانی که حقیقت مستند در مورد نتایج انتخابات را انکار می‌کنند و کسانی که به دنبال تضعیف ایمان عمومی به سیستم حکومتی ما هستند، جلب خواهد کرد.» کارین ژان پیر.

منابع آگاه به ان بی سی نیوز گفتند که در حالی که این موضوع برای مدتی طولانی در ذهن رئیس جمهور بوده است، تعدادی از تحولات بر فوریت آن افزوده است، از جمله پیشنهاد فزاینده برخی از مقامات جمهوری خواه مبنی بر عدم پذیرش نتایج انتخابات و … این واقعیت است که برخی از جمهوری‌خواهان از محکوم کردن حمله جمعه گذشته به همسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، پل پلوسی خودداری کرده‌اند یا آشکارا به تمسخر گرفته‌اند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

بر اساس بیانیه کمیته ملی دموکرات ها، انتظار می رود در این اظهارات، بایدن هشدارهای گذشته خود را در مورد تهدید ناشی از انتشار اطلاعات نادرست در مورد اعتبار انتخابات 2020 تکرار کند. بایدن بارها حامیان جمهوری خواه رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را به ترویج «افراط گرایی» متهم کرده است.

او از کاپیتول هیل سخنرانی خواهد کرد، و چرا در کاپیتول هیل سخنرانی خواهد کرد؟ دان گفت، زیرا در 6 ژانویه شاهد خشونت بودیم که در جهت براندازی فرآیندهای دموکراتیک بود، بنابراین مکان مناسبی برای بیان این اظهارات امشب است.

جن اومالی دیلون، معاون رئیس دفتر کاخ سفید گفت، بایدن در اظهارات خود همچنین تأکید خواهد کرد که شمارش آرا در برخی از ایالت‌های کلیدی ممکن است چند روز طول بکشد. در سال 2020، منکران انتخابات از تاخیر زمانی لازم برای شمارش آرای غایب استفاده کردند تا اتهامات نادرستی را علیه مقامات انتخاباتی مطرح کنند.