بایدن الحاق “شور” اراضی اوکراین به روسیه را محکوم کرد

واشنگتن – پرزیدنت بایدن به شدت الحاق چهار سرزمین اوکراین به روسیه را محکوم کرد، اقدامی که به طور گسترده محکوم شد.

پوتین استدلال کرد که با وجود محکومیت غرب، مناطق الحاق شده اکنون بخشی از روسیه هستند – و به همین شکل باقی خواهند ماند.

پوتین حتی پیشنهاد کرد که بمباران شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوم توسط نیروهای هوایی بریتانیا و ایالات متحده ارزش نظامی ندارد و صرفاً به عنوان نمایش قدرت برای ارعاب اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

در مراسم الحاق کرملین، پوتین نیز ایراداتی را ارائه کرد که به دلیل “شیطان گرایی” فرضی و آنچه که او به عنوان نیات استعماری ناجوانمردانه آن توصیف کرد، انتقاد کرد.

بایدن گفت: «آمریکا با متحدان ناتو ما برای دفاع از تک تک خاک ناتو کاملاً آماده است. “هر اینچ.”



منبع

در واکنش به تلفات اخیر روسیه، پوتین دستور “بسیج جزئی” 300000 سرباز را در تلاش برای نجات یک تلاش جنگی متزلزل که برخی از مشاوران کرملین در ابتدا معتقد بودند در عرض چند روز با شکست نسبتاً بی دردسر اوکراین به پایان خواهد رسید، صادر کرد. در عوض، روسیه خود را به طور فزاینده ای از غرب منزوی می کند، در حالی که به نظر می رسد نارضایتی در داخل کشور رو به افزایش است.

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در مراسم امضای قرارداد با رهبران جدایی طلب درباره الحاق چهار منطقه اوکراین در کاخ بزرگ کرملین در 30 سپتامبر 2022 در مسکو، روسیه صحبت می کند. (عکس از Contributor/Getty Images)

بایدن روز جمعه از کاخ سفید گفت: «آمریکا و متحدانش قرار نیست مرعوب پوتین و سخنان و تهدیدهای بی پروا او شوند. همانطور که او و سایر مقامات دولت قبلاً انجام داده اند، رئیس جمهور همه پرسی را که پوتین برای توجیه الحاق استفاده کرد، “شکل” توصیف کرد.

مسکو، روسیه - 30 سپتامبر (روسیه خارج از روسیه) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم امضای قرارداد با رهبران جدایی طلب درباره الحاق چهار منطقه اوکراین در کاخ بزرگ کرملین، در 30 سپتامبر 2022 در مسکو، روسیه صحبت می کند.  رهبران جدایی طلب مناطق الحاق شده دونتسک، لوگانسک، خرسون و زاپوریژژیا در اوکراین برای امضای اسناد مشترک وارد مسکو شده اند.  (عکس از Contributor/Getty Images)

با اشاره به تلاش‌های شکست خورده ناپلئون و هیتلر برای تسخیر، می‌خواهم به شما یادآوری کنم که در گذشته، جاه‌طلبی‌های سلطه بر جهان بارها در برابر شجاعت و انعطاف‌پذیری مردم ما در هم شکسته است. روسیه همیشه روسیه خواهد بود. ما به دفاع از ارزش ها و میهن خود ادامه خواهیم داد.»

این سخنرانی ناظران غربی را نگران کرد که نگران بودند پوتین به دنبال تشدید درگیری، شاید از طریق استفاده از سلاح های هسته ای باشد.

اگرچه شمارش آرا از الحاق لوهانسک، دونتسک، زاپوریژژیا و خرسون حمایت قاطعانه ای نشان داد، این تنها به این دلیل است که خود انتخابات تقلبی خوانده شده است.

ایالات متحده هرگز این را به رسمیت نمی شناسد. و صادقانه بگویم، جهان نیز آن را به رسمیت نخواهد شناخت.» بایدن گفت. دولت او متعهد شده است که به تامین تسلیحات به اوکراین که اخیراً یک ضد حمله موفق را آغاز کرده است، ادامه خواهد داد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد درگیری نظامی در اوکراین پس از ایراد سخنانی در مورد واکنش فدرال به طوفان ایان، در کاخ سفید در واشنگتن، ایالات متحده، 30 سپتامبر 2022 صحبت می کند. رویترز/ جاناتان ارنست

در واکنش به الحاق و تهدیدهای پوتین، وزارت خزانه داری علیه شرکت ها و افراد روسی، در حالی که بایدن گفت که در حال آماده شدن برای ارسال 12 میلیارد دلار کمک نظامی دیگر، مورد تایید کنگره، به اوکراین است.

وی همچنین به پوتین هشدار داد که هرگونه تخطی علیه یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو، موجب بند دفاع مشترک این ائتلاف خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد درگیری نظامی در اوکراین پس از ایراد سخنانی در مورد واکنش فدرال به طوفان ایان، در کاخ سفید در واشنگتن، ایالات متحده، 30 سپتامبر 2022 صحبت می کند. رویترز/جاناتان ارنست