ایلینوی اولین ایالتی شد که قانون «پاکسازی» را تصویب کرد

مرکز پیشرفت آمریکایی معتقد است سیستم وثیقه نقدی در اکثر حوزه های قضایی در سراسر ایالات متحده «فقر را جرم انگاری می کند». اکثر افراد بازداشت شده توانایی پرداخت وثیقه را ندارند و هفته ها تا حتی ماه ها را در انتظار محاکمه می گذرانند. این سیستم بیشتر بر جوامع رنگین پوستی تأثیر می‌گذارد که در حال حاضر در سراسر کشور شانس‌هایی برای آنها وجود دارد.

همانطور که این قانون می تواند بحث برانگیز باشد، بیایید ببینیم چگونه این قانون به وجود آمد. برای سال‌ها در ایالات متحده، بسیاری خواستار لغو سیستم وثیقه نقدی شده‌اند. از هر پنج نفری که در زندان هستند، سه نفر به هیچ جرمی محکوم نشده اند. این یعنی حدود نیم میلیون نفر که به دلیل فقدان تحقیق و تحقیق، حتی قبل از محاکمه در سلول های زندان هدر می روند.

ایلینوی در حال تصویب قانونی است که برخی می گویند تاریخ ساز خواهد شد. ایلینوی به دنبال این است که اولین ایالت در ایالات متحده باشد که وثیقه نقدی را لغو می کند. و عواقب تصویب چنین قانونی باعث شده است که بسیاری بر این باورند که دولت می تواند بازتاب فیلم ترسناک “پاکسازی” باشد. در این فیلم به شهروندان 24 ساعت فرصت داده شد تا تمام جنایات مورد نظر خود را انجام دهند.

من بسیار نگران افزایش جرایم خشن هستم. اما باز هم می خواهم تاکید کنم هنوز زمان برای رفع آن وجود دارد. و وکلای ایالتی مانند یک سال و نیم گذشته برای اصلاح این قانون بسیار سخت کار می کنند. رابرت برلین، وکیل دادگستری ایالت، گفت: این بسیار قابل رفع است، جایی که ما همچنان می‌توانیم وثیقه نقدی را حذف کنیم، اما مطمئن شویم که افراد مناسب در بازداشت هستند و هر کس دیگری که خطری ندارد بیرون می‌رود.

در 1 ژانویه 2023 قانون “SAFE-T” در ایالت ایلینوی آغاز خواهد شد. این عمل به طور کامل از شر سیستم وثیقه نقدی خلاص می شود. نام SAFE-T مخفف عبارت Safety, Accountability, Fairness, and Equity-Today است. کسانی که این قانون را اجرا کردند معتقدند که دستگیری ها را کاهش می دهد و افرادی را که بر اساس جرم کنار گذاشته شده اند محدود می کند.

اعتبار عکس: رون لاچ

از این رو، «مطالعات نشان می‌دهد که بازداشت پیش از محاکمه در واقع می‌تواند احتمال بازداشت مجدد افراد را پس از آزادی افزایش دهد و چرخه بی‌پایانی دستگیری و حبس را تداوم بخشد».



منبع

دلیل قانون SAFE-T

قانون Safe-T به مجرمان اجازه آزادی پیش از محاکمه را برای جرائم ذکر شده در بالا می دهد. و اگر دادستان ها نتوانند “شواهد واضح و قانع کننده” را نشان دهند که ادعا می شود تهدیدی برای یک فرد خاص است. متأسفانه، عواقب قانون Safe-T بر سرعت برخورد با مجرمان دستگیر شده تأثیر می گذارد. زیرا دادستان تنها 48 ساعت فرصت دارند تا تصمیم بگیرند که آیا مجرم مورد نظر باید آزاد شود یا خیر. محققان بر این باورند که 48 ساعت زمان کافی برای جمع آوری شواهد ارزشمند از دوربین های نظارتی، کارهای آزمایشگاهی و تحقیقات پزشکی قانونی نیست.

12 جرم غیرقابل بازداشت وجود دارد که قانون جدید به وثیقه نقدی پایان می دهد. این قانون شامل قتل درجه دو، آتش‌سوزی، قتل ناشی از مواد مخدر، سرقت، آدم‌ربایی، بدعهدی، سرقت، ارعاب، رانندگی شدید تحت تأثیر، فرار و فرار، جرایم مواد مخدر و تهدید یک مقام دولتی است.

اعتبار عکس: رون لاچ

جرایم غیر قابل بازداشت

ایلینوی اولین ایالتی شد که قانون «پاکسازی» را تصویب کرد