اوکراین می‌گوید ضبط‌های صوتی رهگیری‌شده نشان می‌دهد که سربازان روسی به دلیل دستور دادن به آنها در خط مقدم، نزدیک بود ژنرال بلندپایه را منفجر کنند.

روسیه در هفته‌های اخیر پس از کاهش اهداف جنگی خود، که در ابتدا شاهد شکست ارتش این کشور در تصرف کیف بود، موفقیت‌های بیشتری کسب کرده است.

با این حال، جنگ برای روسیه بسیار پرهزینه بود و تعداد نیروها و تدارکات در حال کاهش بود.

سربازان اوکراینی سوار بر خودروی نظامی، در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، در باخموت، منطقه دونتسک، اوکراین، 29 مه 2022 رویترز/کارلوس باریا

او گفت که یک سرباز ژنرال والری سولودچوک را با یک نارنجک تهدید کرد.

“خلاصه، ما نزدیک بود به همدیگر شلیک کنیم، لعنتی. او بابیک خود را پوشید [a type of Russian Jeep] صدا گفت و من رفتم.

به گفته اطلاعات اوکراین، یک تماس تلفنی شنود شده نشان می‌دهد که سربازان روسی در آستانه کشتن یک ژنرال عالی رتبه بودند که به آنها دستور داده بود به خط مقدم بروند.

تقریباً همه 215 سرباز باقی مانده در گردان 600 نفری از پیروی از دستورالعمل های سولودچوک خودداری کردند، این شنیده شد، حتی اگر قرارداد آنها با ارتش روسیه مستلزم اجرای دستورات بود.

این تماس که گفته می‌شود توسط سربازی که همسرش را صدا می‌کرد، بیان می‌کرد که یک واحد دونتسک با ژنرال والری سولودچوک، فرمانده ارتش 36، پس از دستور او برای جنگ، وارد بن‌بست شده است.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



Source link

اکنون نیروهای روسیه بر روی تصرف منطقه دونباس در شرق اوکراین متمرکز شده اند، جایی که روسیه سرزمینی را اشغال کرده است و اوکراین اذعان می کند که در حال مبارزه است.

«تقریباً تمام باتری ما نپذیرفت. [Solodchuk] شروع کرد به تکان دادن اسلحه و تیراندازی… او گفت: “اگر لعنتی بروی، می‌زنم تو! …” مرد در ضبط می گوید.

اطلاعات اوکراین صوتی را منتشر کرد که به گفته آنها یک سرباز روسی در توصیف او بود.

  • اوکراین گفته است که سربازان روسی در اوکراین تقریباً یک ژنرال را که دستور حضور آنها در خط مقدم را داده بود، بکشند.

  • سرویس امنیتی اوکراین (SBU) روز سه‌شنبه صدایی را منتشر کرد که گمان می‌رود از یک تماس رهگیری شده باشد که وضعیت را توصیف می‌کند.

    گزارش های دیگر به تشریح تعداد فزاینده سربازان و مزدوران روسی پرداخته اند که از جنگیدن در اوکراین خودداری می کنند. هفته گذشته گاردین گزارش داد که 115 نفر از نیروهای گارد ملی روسیه به دلیل امتناع از جنگ اخراج شده اند.

    مشاهده سربازان اوکراینی در منطقه دونتسک، اوکراین، 29 مه 2022.رویترز/ کارلوس باریا

    • صدای همرزمانش می‌گفت: «تیپ ما نمی‌تواند چیزی بگیرد، چون چیزی نمانده است».

      “سپس یک بچه به او گفت: “برو، لعنتی!” لعنتی یه نارنجک کشید، یه سنجاق کشید و گفت بیا به من شلیک کن! ما با هم منفجر می‌شویم.» همین. بچه‌های یگان ویژه هم شروع کردند به نشانه‌گیری اسلحه‌ها به سمت ما. بنابراین، ما هم اسلحه‌هایمان را به سمت آنها گرفتیم.